Bekijk originele versie: Honda Rebel (CMX250 + CMX450), deel 2

heej watjes ... we moeten maar eens gauw om de tafel! hoe lang nog? 28-6=22 dagen pfffff wat duuuuuuurt dat nog laaaaaaaaaang !!!
quote:
ankedebruin-g schreef op 06 december 2008 @ 23:08:
Nee hoor Oudje, beslist niet. Maar zelfs ik pas niet in een S-je :N dus dan is het vrij vanzelfsprekend dat ook jij daar moeite mee zou hebben. Daarbij had ik mijn excuses gemaakt, en bij deze nogmaals SORRY.... :} . Je krijgt een extra kom Snert om het goed te maken O-) .

Daar doe ik het voor!! Alvast trusten voor vannacht! :]
Goede morgen allen :W
Anke is jou rebel van 86 of 87? ik heb 2 boekjes
topper h is het gelukt het down loaden van het w p h boek?
[Afbeelding: smiley_skiing.gif]
quote:
topper h is het gelukt het down loaden van het w p h boek?

jazeker ik ben net even aan het kijken hoeveel voorvork olie ik nodig heb maar dat is niet vee die heb ik nog dat is mooi.

Het WPH staat tussen de andere op de pc bedankt voor de link.

Ik laat nog wel even weten of je ogen nog even open moet houden op de beurs)alvast bedankt daarvoor' .....

mijn toetsenbord doet raar dus de leestekens kloppen niet :(

groeten Frank die nu even met doekje over de rebel gaat _O-
quote:
maar ik raakte even in gesprek met de motorman daar in die zaak en die vertelde dat knallen in de uitlaat komt door een te arm mengsel, veel amerikaanse motoren schijnen dat te hebben. je kunt dat bijstellen door een schroefje te verstellen op de carburateur alleen daar kun je niet zomaar bij, je moet dan iets open boren. Hebben jullie daar wel eens van gehoord?

Ik zat even te snuffelen en kwam dit tegen! heb je het al opgelost peter? Het kan namelijk ook het aanzuigen van valse lucht zijn of lekke uitlaatpakking. Bij mijn honda was het vacuumslangetje wat de benzinepomp aandrijft ingescheurd met als gevolg knallen en slecht stationair lopen. Rubber tussen de carburateur en luchtfilterhuis is ook eens beetje los geweest met zelfde resultaat. Ik weet het is geen rebel maar misschien heb je er wat aan.

frank
quote:
topper h schreef op 07 december 2008 @ 12:23:

[...]

mijn toetsenbord doet raar dus de leestekens kloppen niet :(

heel vervelend :9 , maar als je op rechter control+shift drukt is het probleem verholpen!
hai topper: nee het probleem is nog niet echt opgelost al lijkt het wat minder te zijn. maar het zit in mijn oudste rebel en ik rij momenteel meer met die ik pas recent in bezit heb gekregen, de rebbie. en die heeft dat probleem niet. pas als het beter motorweer wordt ga ik dat eens goed uitzoeken: ik denk inderdaad dat een lekke uitlaat een potentiele kandidaat voor de oorzaak kan zijn. maar ook de carburateur: die laatste wilde ik eens verwisselen met een van die ik hier nog als reserve heb. dan weet ik meer
HA Goos bedankt!!

Anke bedankt voor je bericht, ik zal zeker gaan genieten komende zomer!!!

Arm oudje ,doen ze je plagen???das ook niet lief!!!! :N
Maar gelukkig kan een extra kom soep weer alles goed maken *D
Maar yep ik pas wel in een s,dus dat komt goed.

We hebben net even foto's gemaakt van de nieuwe rebel dus die kunnen jullie zo bewonderen. *D

groetjes Manuela
quote:
rebelmuis schreef op 07 december 2008 @ 16:11:
HA Goos bedankt!!

Anke bedankt voor je bericht, ik zal zeker gaan genieten komende zomer!!!

Arm oudje ,doen ze je plagen???das ook niet lief!!!! :N
Maar gelukkig kan een extra kom soep weer alles goed maken *D
Maar yep ik pas wel in een s,dus dat komt goed.

We hebben net even foto's gemaakt van de nieuwe rebel dus die kunnen jullie zo bewonderen. *D

groetjes Manuela

Bedankt voor je steun Manuela, maar gelukkig kan ik wel tegen een stootje..... (vandaar XXXL) :] _O-
zijn jullie ook zo benieuwd naar onze 'grijze rebelmuis' ...
Hallo weer eens,
Daar gebeurt ondertussen wéér een heleboel.
Jullie zijn maar druk druk. Maar gelukkig met aangename zaken, zoals rebels nou eenmaal zijn.
Voor nieuwe rebel-owners zowel 2 als 4 50, dat wordt genieten komend seizoen!
Zelf wat in de winterslaap wat rijden betreft. Hou jullie dus wel een beetje in de gaten en hoop op een mooi voorjaar.
Na de Sint, Kerst en vuurwerk ga ik uitzien naar lente. Hoop tussendoor nog wel te kunnen schaatsen en andere winterse pret. Op natuurijs dus wel. Mooie winter is ook mooi.
Anke, je had m'n pb gzien?
Groet, fijne dagen, en zeker avonden, Jan
ik heb vanmiddag de rebel "even" nagekeken maar alles prima in orde luchtfilter bougies etc. alleen hield motor een beetje in bij optrekken paar seconden.

Ik kwam erachter dat ik 1 carburateur niet kon leeg laten lopen via uitloopje onderop. de andere wel. Met compressor even doorgeblazen en er kwam redelijk wat bezinksel uit. Dus meten even tank leeg laten lopen (waarom een vacuum benzinekraan!!?) die benzinekraan loopt alleen als motor ook loopt wel grappig maar beetje lastig.

Net even rondje gereden en de rebel loopt weer goed. Voor zekerheid carburateur cleaner door benzine gedaan.

Dus ja zondag nuttig besteed.

Oh ja de tassen die erbij zitten zijn denk ik niet origineel voor rebel maar iets te groot. Denk dat we misschien met een beugel achter de tassen wel wat aan de tassen hebben zal even foto bijvoegen dan manuela straks de andere foto's posten.
[Afbeelding: 100_7398.jpg]

groeten Frank
Op de rebel 450 zitten twee vaccuum systemen: de linker cilinder bedient de vaccuumklep die de benzine doorlaat (mits je de benzinekraan open hebt staan) naar de carburateur: is gewoon handig, dan kun je je rebel wegzetten zonder dat je je om de benzinekraan te hoeven bekommeren. Zonder goed werkende vaccuumklep zal de benzine anders bij het vergeten van het dichtdraaien van de benzinekraan continue naar de carburateurs kunnen en de motor zal misschien een beetje naar benzine gaan ruiken als hij in zijn stalling langere tijd stil staat.

De rechtercilinder trekt een vaccuum dat naar de carburateurs gaat en die als je snel gas geeft er vermoedelijk voor zorgt dat er meer benzine in de cilinders wordt gespoten waardoor de motor snel kan reageren op snel gas geven. Beide cilinders maken vaccuum en als je er eentje afkoppelt (omdat je die benzineklep niet nodig of zelfs onhandig vindt) dan krijg je een onbalans in de aanzuiging en dat lijkt me lastig af te stellen (en je moet in ieder geval opnieuw je carbs synchroniseren als je die naar de benzinekraan er af wilt hebben, denk ik).

Er is nog een reden voor die vaccuumklep: als je vergeet de kraan dicht te draaien en je wilt de tank van de motor afhalen is die klep een extra veiligheid dat je niet ineens een klots benzine over jou of de motor krijgt als je de slang er af trekt.
Nou mensen hier de beloofde foto's

[Afbeelding: 100_7401.jpg]

[Afbeelding: 100_7418.jpg]

[Afbeelding: 100_7416.jpg]

[Afbeelding: 100_7406.jpg]

[Afbeelding: 100_7415.jpg]

[Afbeelding: 100_7404.jpg]
zo dat moet wel even genoeg zijn lijkt me :)

Groetjes van Rebelmuis :]
Manuela, het is inderdaad een mooi gezicht, jou als rebelmuis op een grote motor te zien! Werkelijk een groots gezicht! :} En nogmaals van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en gauw tot ziens bij de eerstvolgende bijeenkomst (met of zonder de rebel... dat zal van het weer afhangen!). :] :]

nog een vraagje: werken de oranje lampjes bij deze rebel ook als je ze niet laat knipperen op halve kracht? dus branden ze altijd zachtjes?
quote:
nog een vraagje: werken de oranje lampjes bij deze rebel ook als je ze niet laat knipperen op halve kracht? dus branden ze altijd zachtjes?

Nee die branden niet zou wel gekunt hebben bij USA uitvoering.
als je het leuk vindt ze aan te doen (het is ook veiliger want je voorkantje wordt meer als motor herkend!) dan moeten we daar eens een keer naar kijken, ik heb het bij de rebbie ook weer in orde gemaakt.

de draadjes zitten er allemaal! je kunt een voorknipper eens los maken: zitten er twee of drie draden in? zit er een fitting in voor een dubbele gloeidraad of eentje voor een enkele draad? als je die dubbele hebt kan het zo zijn dat je alleen een stekkertje in zijn tegendeel er weer in moet steken, die zitten onder je dashboardje (waarde 6 lampjes opzitten, net onder je km-teller)
quote:
rebelmuis schreef op 07 december 2008 @ 20:15:
Nou mensen hier de beloofde foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
zo dat moet wel even genoeg zijn lijkt me :)

Groetjes van Rebelmuis :]

Eg een mooie rebel op ze utregs gezegd nogmaals gefeliciteerd
[Afbeelding: chopper.gif]
Nou Manuela, mooie foto's hoor van jou en je Rebel *D . Deze combinatie mag zéker gezien worden op de 'baan'.

Jan; ja hoor, ik had je pb ontvangen en inmiddels ook beantwoord.

Oudje; volgens mij schiet je nu te ver door naar de andere kant en kan er minimaal 1 X van XXXL af :Y .

En dan natuurlijk RP; wie of wat bedoel je met "Heej watjes" :? [heb je dat woord al eens gegoogled?]
enne.......wachten op iets waar je je zéér op verheugd duurt nu éénmaal altijd lang en als het dan zover is..............is het ook zo weer voorbij '( . Dat is dan weer het nadeel ervan. We gaan er samen een gezellige dag van maken en sluiten op deze manier dit bijzondere Rebel jaar af.

Och, was ik Ton bijna vergeten; wij samen hebben zo'n beetje iedere dag "letter- contact" waardoor ik aan jou hier op het forum geen nieuws of vragen meer heb, sorry hoor. Moet beslist wel ff vermelden dat jou aantal aanslagen per minuut zienderogen is gestegen, mijn complimenten hiervoor. Het [bijna] dagelijks typen begint zijn vruchten af te werpen, oefening baart in deze wel degelijk kunst *O* . Ga zo door !!!
quote:
ankedebruin-g schreef op 08 december 2008 @ 12:53:

Oudje; volgens mij schiet je nu te ver door naar de andere kant en kan er minimaal 1 X van XXXL af :Y .

JOEPIIIIEEEE *O* *O* :]
vond op ebay een rebel 450 tankje te koop staan: is er iemand die daar voor zou willen gaan? ook het bijbehorden spatbord is er, beide in een soort MF-blauw ...

http://stores.ebay.com/VTCUSTOMS en ga naar de zoekingang ('Store Search') en zoek daar op 'rebel'

[Afbeelding: tankje 450 blauw.jpg]
[Afbeelding: spatbord blauw.jpg]
Tagger heeft 2 patches voor de dames in de aanbieding met de tekst "Lady Rebel Rider".

Ik hoor wel of er belangstelling is. In de roos zit een een "skull" verwerkt. Dames hebben voorrang.

[Afbeelding: Lady Rebel Rider.jpg]

8-) De patches zijn vergeven! ;(
Hallo allemaal ik leef ook nog heb zondag toch nog even op mijn rebel gereden al was het maar een kort ritje ik mis het wel hoor die winter moet maar gauw ophoepelen.

Hallo Tagger wat kost de roos ik vind hem wel mooi. [Afbeelding: xmasprep1.gif]
Dag Rebella,

Voor een biertje (of fris) - maar dat komt nog wel een keer, mag je hem hebben. Geef je adres en dan stuur ik 'm op.

Groetjes,
Tagger 8-)
Daar ben ik!

Ik ben Rooz, een nieuwe rebelrijder sinds zaterdag. Ik heb de 250 van Rebelmuis overgenomen, zoals jullie hebben gelezen.
Een aantal van jullie kennen me van het bikerbabes-forum, de katalysator achter mijn mooie nieuwe aanwinst!

Ik woon in Utrecht en heb de eerste 300km er al op zitten, van Ewijk naar Utrecht, van Utrecht naar Heemskerk en weer terug en gisteren op en neer naar Leusden.

Nu er sneeuw was voorspeld heeft hij even rust, maar dat duurt niet lang! Ik wil mijn rebel zo snel mogelijk door en door kennen. :]

Ik kijk er naar uit jullie en de andere rebels een keer te ontmoeten. Enne Peter, zet je mij op de kaart?

groetjes!

© 2001-2013 Motor-Forum