Bekijk originele versie: Het foto aanhanger ACHTER je motor topic

Hmmmm ...

https://www.marktplaats.n...tm_content=Accessoires%20|%20Overige&utm_term=Motoren
https://www.marktplaats.n...tm_content=Accessoires%20|%20Overige&utm_term=Motoren

Ik vind het niet bepaald goedkoop. Maar daarmee bedoel ik niet dat de aanhanger het niet waard is. Het is ook w3l een mooi ding ...

Alleen denk ik dat je er je hoofd moet bijhouden bij het laden en geen te zware spullen in die box vooraan steekt, anders ga je te veel kogeldruk krijgen.
Goedemorgen toch nog even over aanhanger, waarom gebruikt de ene een kogel en de andere een kruis koppeling wat zijn de voor en nadelen?
Had een FJR met Eml en daar had ik een kogel, om dat hij vlak blijft.
Nu aan het kijken naar een S1000XR vraag me na het forum gelezen te hebben af wat nu het beste is? Graag jullie reactie of bevindingen.
Ik gebruik een kogel omdat dit universeel is. Ik kan de aanhanger nu ook gewoon achter de auto kwijt. Het is maar een klein wagentje maar ik heb hem laatst veel gebruikt om puin en karton naar de stort te brengen. De aanhanger kan gewoon binnen staan bij het inladen :)
quote:
Jaani schreef op 08 januari 2018 @ 08:57:
Goedemorgen toch nog even over aanhanger, waarom gebruikt de ene een kogel en de andere een kruis koppeling wat zijn de voor en nadelen?
Had een FJR met Eml en daar had ik een kogel, om dat hij vlak blijft.
Nu aan het kijken naar een S1000XR vraag me na het forum gelezen te hebben af wat nu het beste is? Graag jullie reactie of bevindingen.

Met een kogel kan je enkel tweewielige aanhangers trekken. Maar zoals kapiteinkoek zegt, die aanhangwagen, ook al is het een kleintje, kan je dan wel ook achter je auto gebruiken.

Een kruiskoppeling wordt gebruikt voor de 1-wielertjes, omdat die anders omvallen ;)
En als je nog geen trekhaak onder de motor hebt kun je aangeschafte aanhanger met de auto ophalen.
quote:
Knutselsmurf2 schreef op 10 januari 2018 @ 23:08:
En als je nog geen trekhaak onder de motor hebt kun je aangeschafte aanhanger met de auto ophalen.

Dat ook dus :Y

Wat ook kan, indien je een 1wielertje hebt met kruiskoppeling, een speciaal opzetstuk maken om op een bol trekhaak te zetten, zo met een dikke bout als bij een fietsendrager, waar dan een ding op staat om je aanhangertje met kruiskoppeling aan te hangen.

Moet wel een gek gezicht zijn, zo een klein smal aanhangertje achter een auto :P

© 2001-2018 Motor-Forum