Bekijk originele versie: Zandstralen Gritstralen

nog 2
[Afbeelding: IMG_3337 (Small).JPG]
laatste, echt waar
[Afbeelding: IMG_3338 (Small).JPG]
echt :}
Voor de mensen die ook een straalkast hebben, de verlichting heb ik dus aangepast met 3 LED spots van 5 watt per stuk. En dat geeft voldoende licht in de kast.
Ik heb het vastgemaakt op een plankje zodat ik dat als het nodig is nog kan verplaatsen over het glas.
Ik heb maar geen Halogeen spots genomen want die worden veel te heet denk ik, en dan ben ik bang dat de glasplaat kapot springt.

[Afbeelding: IMG_3331 (Small).JPG]
:Y En het achterwiel van Yamabea is nu ook klaar.

Zo was het, dit was ook niet meer schoon te krijgen.

[Afbeelding: IMG_3344 (Small).JPG]
O-) En zo ziet het er uit na het stralen.

[Afbeelding: IMG_3350 (Small).JPG]
En de laatste.

[Afbeelding: IMG_3351 (Small).JPG]

Door San-de-hondaman op dinsdag 23 januari 2007 18:26

hop naar de spuiterij met die hap :Y
:N Niks spuiterij, Ian gaat ze zelf spuiten.
quote:
Opa Aart schreef op 23 januari 2007 @ 18:29:
:N Niks spuiterij, Ian gaat ze zelf spuiten.

klopt :Y
Oh mooi zo'n straalbak :9~ Bij mijn vorige werkgever heb ik er ook veel gebruik van gemaakt, maar helaas heb ik die mogelijkheid nu niet meer ;( Ik heb me met de kerst dagen suf zitten schuren om de oude lak van m'n spiegels af te krijgen en daarna hechtte de lak ook nog eens minder dan na stralen :( :(
lijkt me ook wel handig zo een kast

mooi werk in ieder geval :}

Door San-de-hondaman op woensdag 24 januari 2007 17:23

hahah kan ook, poedercoaten kan ook, kosstte mij 90 euro voor mijn complete frame, kroonplaten, balhoofd, steppenbalk, achterbrug en nog wat frummels deze te laten stralen, poedercoaten en in de blanke lak te zetten. (dit was een honda SS-50 olditmer 4-takt)

Maar heeft ian zijn eigen spuitcabine, want niet spuiten met motip troep hor, want dat springt er weer af.

Succes!! :}
quote:
Opa Aart schreef op 14 januari 2007 @ 07:35:

[...]

:Y Jij bent ook goed bezig.

'( Maar waar blijven de foto's ???

foto,s waarvan?

waar stralen jullie mee?? bij ons worden sommige delen niet echt goed kaal.
wij stralen met gekleurd spul uit een emmer ,ben de naam ff vergeten,het is niet echt grof spul
quote:
hawk gt schreef op 12 januari 2007 @ 18:03:
wij hebben de oude vespa laten stralen en kleine onderdelen doe ik zelf.

wat onderdelen van mijn motor doe ik ook zelf,binnenkort ook wat onderdelen van de volvo p444

Deze foto's ?
quote:
hawk gt schreef op 24 januari 2007 @ 17:47:

[...]

foto,s waarvan?

waar stralen jullie mee?? bij ons worden sommige delen niet echt goed kaal.
wij stralen met gekleurd spul uit een emmer ,ben de naam ff vergeten,het is niet echt grof spul

|( Sorry maar de naam van het straalgrid weet ik niet, als ik er aan denk zal ik de volgende keer als ik een emmer vol ga halen eens vragen naar de naam.

En ja op sommige onderdelen zit een coating of iets van dien aard dat je er wel een tijdje zoet mee bent om het kaal te te krijgen. Op de wielen die ik heb gedaan zie je de verf/lak laag er maar zo vanaf vliegen maar de ondergrond is echt keihard spul, dat duurd ook het langst. Maar het eindresultaat dat telt dus je moet er wat voor over hebben.
quote:
San-de-hondaman schreef op 24 januari 2007 @ 17:23:
hahah kan ook, poedercoaten kan ook, kosstte mij 90 euro voor mijn complete frame, kroonplaten, balhoofd, steppenbalk, achterbrug en nog wat frummels deze te laten stralen, poedercoaten en in de blanke lak te zetten. (dit was een honda SS-50 olditmer 4-takt)

Maar heeft ian zijn eigen spuitcabine, want niet spuiten met motip troep hor, want dat springt er weer af.

Succes!! :}

@Ian heeft een hobby "spuitcabine" ;)
en heeft de rest van de motor al in 2k lak gespoten
en is zeker niet van plan om spuitbusjes te gebruiken :N
kijk hier maar
[Afbeelding: P107000900.JPG]
[Afbeelding: P107000100.JPG]
[Afbeelding: P106001700.JPG]
Vandaag nog even wat gestraald, antieke onderdelen van een Kreidler bomfiets uit de jaren 60/70.

Zo was het dus,

[Afbeelding: IMG_3355 (Small).JPG]
:Y En zo is het geworden, mooier als zo gaat het echt niet worden. Het lijkt wel of dit onderdeel is aangevreten door pekel/zure regen. Het ziet eruit als putcorrosie.
[Afbeelding: IMG_3364 (Small).JPG]
nog eentje

[Afbeelding: IMG_3369 (Small).JPG]
en de laatste,

[Afbeelding: IMG_3366 (Small).JPG]

Door San-de-hondaman op donderdag 25 januari 2007 23:22

kijk, dat lakwerk zag er strak uit. Ja ik heb nog een oude Honda ss-50 staan uit 1972, ik ben ook hier lekker mee aan het knutselen. Binnekort ook wat gaan stralen op me broer zijn werk. Je levert goed werk, opa aart :}

:W
:Y Dank u, ik voel mij vereerd.
....Mooi!.... :)

* ...Kawa moet dit jaar ook danig wat laten reinigen en coaten.....

Moet alleen iets in de buurt zoeken.......
quote:
kawaidioot schreef op 26 January 2007 @ 05:18:
....Mooi!.... :)

* ...Kawa moet dit jaar ook danig wat laten reinigen en coaten.....

Moet alleen iets in de buurt zoeken.......

Goed plan van jou dat reinigen en coaten, waar lig trouwens 7huizen? |(

© 2001-2018 Motor-Forum