Bekijk originele versie: XJ/FJ 600/900 topic

zonder verstand van dat soort verbouwzaken lijkt me bovenstaande motor toch makkelijk over de 10.000 euro gaan.
niet wat men er voor geeft, maar dat het dat kost.
ik herken het linker langwerpige zijdeksel en de cardanklok behuizing als zijnde XJ, de rest .... :N , maar wel :9 :9
Begin maart op pad geweest langs het ijselmeer om kruiend ijs te bekijken.
4 grd aldaar.
[Afbeelding: 30nwa3w4r2j2.jpg]

Door Bol d'or Albert op maandag 26 maart 2018 20:55

quote:
LePensZeur schreef op 26 maart 2018 @ 12:56:
zonder verstand van dat soort verbouwzaken lijkt me bovenstaande motor toch makkelijk over de 10.000 euro gaan.
niet wat men er voor geeft, maar dat het dat kost.
ik herken het linker langwerpige zijdeksel en de cardanklok behuizing als zijnde XJ, de rest .... :N , maar wel :9 :9

Cilinderblok en kop, krukas deksel...

Wat alleen niet herkenbaar is aan het blok is het dynamodeksel, deze heeft koelribben en dat is bijzonder.
Ben niet gestopt met rijden in de winter :) af en toe toch een mooie dag er tussen gehad om een toertje te doen, en op andere momenten had ik even geen ander vervoer.

Net verhuisd, dus eindelijk ruimte om te sleutelen *O*

Naja, zodra de motor achter komt. Een smal brandgangetje en een nog smallere poort zorgen er voor dat ik de bocht niet kan maken. Er komt heel snel een 2 meter brede schuifpoort in, probleem opgelost.

Dan heb ik wel weer een to do lijstje :+

-Voorvorkpoten omwisselen met de donor xj900
-Gevlochten remleidingen monteren
-Gelijk maar nieuwe remblokken plaatsen
-Nieuwe banden

En nog wel wat.

Iemand trouwens advies voor remblokken? Organisch lijkt me standaard gemonteerd. Zullen gesinterde blokken een upgrade zijn of niet de moeite waard?
Gaat er morgen nog iemand naar Hardenberg motor markt?
quote:
Bensi schreef op 30 maart 2018 @ 18:20:

Haha hier nog een keer: morgen word de XJ opgehaald en als dat gebeurt is en er nog tijd is stap ik op en rij naar Hardenberg.
quote:
Bensi schreef op 30 maart 2018 @ 18:20:

Heb helaas geen tijd, moet verder met de restauratie van de GS550E.
Helaas de XJ900 is naar zijn nieuwe baas gegaan vandaag. Ik zal regelmatig nog lezen wat er gaande is maar niet meer.
quote:
amfa schreef op 31 maart 2018 @ 16:48:
Helaas de XJ900 is naar zijn nieuwe baas gegaan vandaag. Ik zal regelmatig nog lezen wat er gaande is maar niet meer.

Goh Toon,dat wordt vanaf nu dus wel behelpen met die GTS hè :9 :] :t
quote:
Bensi schreef op 31 maart 2018 @ 16:55:

[...]

Goh Toon,dat wordt vanaf nu dus wel behelpen met die GTS hè :9 :] :t

Het is verschrikkelijk Ben

© 2001-2018 Motor-Forum