Bekijk originele versie: de slechtste motor die je ooit gekocht hebt?

quote:
Adriano schreef op 16 mei 2018 @ 14:23:

[...]

Een topic uit 2003, helemaal doorgelezen en ik vind mijn Yamaha TX750 niet hier.
Wat een slecht ding was dat. Nieuw gekocht bij Safe R'dam en direct al vastgelopen voorrem. Motorolie werd loeiheet. Terug naar importeur en hele modificate: diepe carterpan en oliekoeler. Nog een keer met een gebroken nokkenasketting gestaan. Na nog vele bezoeken importeur (die me trouwens prima hielp) liep hij vast (nokkenas) toen maar weggedaan. Het ding rijdt trouwens nog steeds :? VZ-25-15.
[afbeelding]

Ah die kwam hier op M-F eerder eens ter sprake.
https://amklassiek.nl/kla...750-1973-1974/2016/06/15/
quote:
"Om te voorkomen dat de 750 cc paralleltwin net zo zou trillen als een Engelse motor hadden de Japanse engineers hem van roterende balansassen voorzien, de “Omni-Phase balancer”. In praktijk draaiden die nuttige klonten metaal door de motorolie, waardoor een schuimige massa ontstond. Vettige lucht is niet voldoende om een motorblok te smeren.
[...]
Latere tests wezen uit dat zo’n TX met moderne, speciaal voor motorfietsen ontwikkelde motorolie probleemvrij zou zijn geweest.
"
BMW r100rt'81
Veel geld in gestopt, tenslotte bleef de startmotor breken(!).. na 4 stuks het ding verkocht en eerlijk geweest over het euvel..
quote:
Mechanism schreef op 16 mei 2018 @ 14:51:

[...]

En die heeft Swetty later terug gekocht bij dezelfde Safe met 7.100 km op de klok? _O-

_O-
Er liep toen wel 1 goede monteur rond bij Safe: Peter Bom in zijn jonge jaren. :)
Carl Nengerman ook....
quote:
tonnetje schreef op 15 mei 2018 @ 22:04:

[...]

Hahaha daar heb ik mn eerste speedwoble op meegemaakt vanaf de a27 de a28 op bij de uithof was toen nog 1baans afrit naar a28 pffffff but survived

Had een projectje moeten worden. Echter was zoveel mis mee dat het na een maand al exit was.
moto guzzi florida van 91, motorisch viel het mee maar elektrisch een rijdende ramp . Op een gegeven moment vloog hij in brandt door kortsluiting. Ik heb het 'ding' toen verkocht aan een gepensioneerde mekanieker. Die mens was zo gelukkig dat hij terug een fulltime job had. Italianen en elektronica gaan niet echt samen :X .
quote:
rebel1982 schreef op 17 mei 2018 @ 17:06:
moto guzzi florida van 91, motorisch viel mee maar elektrisch een ramp. Op een gegeven moment vloog hij in brandt door kortsluiting. Ik heb het 'ding' toen verkocht aan een gepensioneerde mekanieker. Die mens was zo gelukkig dat hij terug een fulltime job had.

_O- :t
quote:
Rob Troost schreef op 10 maart 2003 @ 22:18:
een Honda VF750S, had 2 nokkenaskettingen per jaar nodig;+

Prachtig, zo'n topic dat na 10 jaar coma weer tot leven wordt gewekt :+

Mijn slechtste was ook een VF 750 S (hoi Rob :W )
Had ik 'm eindelijk goed aan het lopen, was het de wegligging (of beter, het gebrek eraan) die me bijna de das omdeed :X

[Afbeelding: vf750s-na-ongeluk.jpg]
quote:
Dutch schreef op 17 mei 2018 @ 20:14:

[...]

Prachtig, zo'n topic dat na 10 jaar coma weer tot leven wordt gewekt :+

Mijn slechtste was ook een VF 750 S (hoi Rob :W )
Had ik 'm eindelijk goed aan het lopen, was het de wegligging (of beter, het gebrek eraan) die me bijna de das omdeed :X

[afbeelding]

Wat wil je ook met zo'n voorvork! :+
GS500, om Motogymkhana mee te doen. Het ding reed voor geen meter, ik heb 'm weer verkocht.
GN250 Dat ding liep alleen als hij er zin in had. belachelijk ding.
quote:
Pietje1975 schreef op 17 mei 2018 @ 20:27:

[...]

Wat wil je ook met zo'n voorvork! :+

_O- _O-

© 2001-2018 Motor-Forum