Bekijk originele versie: defecte spanningsregelaar of dynamo? (Honda CBR 600 F3)

quote:
rob1987 schreef op 04 januari 2012 @ 16:40:
zit er eigenlijk nog veel kwaliteit verschillen in? hoor dat namaak soms nog beter is omdat die koelribben hebben. Op markplaats vond ik deze bijv http://link.marktplaats.nl/506297757 en het scheelt denk ik 40 euro vergeleken met een motorzaak...

die is niet nieuw,vandaar het verschil
De standaard af-fabriek gemonteerde spanningsregelaar gaat zo'n 30.000 km mee.
Gaat-ie stuk, dan het beste vervangen met de spanningsregelaar van een CB1000, die is zwaarder uitgevoerd en gaat niet stuk.
Is wel duurder dan een niet-Honda exemplaar. Hangt er weer vanaf hoeveel je rijdt. Aangezien de meeste motoren de volgende 30K pas na 10 / 20 jaar bereiken...
ze leveren nieuwe en gebruikte spullen, maar in de titel staat dat het hier om een nieuwe gaat toch? moet wel nieuwe spullen hebben, geeft wat meer vertrouwen.
inderdaad imitatie is beter dan orgineel en waarom ?? heb zelf ook geen honda spanningsregelaar maar imitatie .

mvg peter
hij staat bij de dealer, moest toch weg voor een grote beurt. Zal wel een rekening worden. Gelukkig mogen hobby's geld kosten :)
quote:
SuperG schreef op 04 januari 2012 @ 16:49:
De standaard af-fabriek gemonteerde spanningsregelaar gaat zo'n 30.000 km mee.
Gaat-ie stuk, dan het beste vervangen met de spanningsregelaar van een CB1000, die is zwaarder uitgevoerd en gaat niet stuk.
Is wel duurder dan een niet-Honda exemplaar. Hangt er weer vanaf hoeveel je rijdt. Aangezien de meeste motoren de volgende 30K pas na 10 / 20 jaar bereiken...

Dan heb ik blijkbaar geluk gehad, want de spanningsregelaar op mijn CBR600f uit 1993 ging dus pas na 19 jaar en 65.000 km kapot. Probleem was alleen dat dit gebeurde in Duitsland in een weekend, en dan is een nieuwe spanningsregelaar niet zo snel te vinden...
Ik heb ooit bij de Honda dealer in Andorra een spanningsregelaar van een CBR125 gekocht. (voor mijn Blade die stilstond)

Wilde die lul me niet eens verkopen. "Ik heb geen onderdelen voor zo'n oude motor, rij maar naar Toulouse" (180km)
By the way, is de spanningsregelaar van de nieuwere CBR600f (vanaf 1999 tot 2007) ook zo storingsgevoelig, of heeft Honda hier een beter type gemonteerd?
AadmanZ, Andorra is misschien niet alles, maar ook in Duitsland zijn fijne en minder fijne motorzaken. De ADAC-sleepwagen bracht mij naar eentje uit de laatste categorie, en die concludeerde na doormeting dat alleen de accu vervangen moest worden, maar dat de spanningsregelaar nog in orde was, ondanks het feit dat ik de man vertelde dat de spanningsregelaar een zwak punt van de CBR600 is. Gevolg was dat toen de nieuwe accu 100 km verder ook leeg was, er weer een vrachtwagentje van de ADAC nodig was om de motor dit keer bij een goede dealer af te leveren. Weekendje op de motor dus naar de knoppen (en de nieuwe accu ook trouwens).
quote:
Antonio48 schreef op 04 januari 2013 @ 11:24:
AadmanZ, Andorra is misschien niet alles, maar ook in Duitsland zijn fijne en minder fijne motorzaken. De ADAC-sleepwagen bracht mij naar eentje uit de laatste categorie, en die concludeerde na doormeting dat alleen de accu vervangen moest worden, maar dat de spanningsregelaar nog in orde was, ondanks het feit dat ik de man vertelde dat de spanningsregelaar een zwak punt van de CBR600 is. Gevolg was dat toen de nieuwe accu 100 km verder ook leeg was, er weer een vrachtwagentje van de ADAC nodig was om de motor dit keer bij een goede dealer af te leveren. Weekendje op de motor dus naar de knoppen (en de nieuwe accu ook trouwens).

lekker is dat.

© 2001-2014 Motor-Forum