Bekijk originele versie: Breva 850 / 1100 / 1200 topic

quote:
matz schreef op 06 september 2017 @ 08:01:
Ik denk dat je snel hier uitkomt: http://www.tlm.nl/webshop...l-054303300000-moto-guzzi

Denk niet dat middenbokken makkelijk 2ehands te vinden zijn. Heel misschien bij boonstra nog als sloop onderdeel.

Dank Matz,

Ik heb hem daar gevonden en besteld. Bij Boonstra inderdaad ook niet te vinden.
Vandaag zelf een 60000km beurt uitgevoerd. Klepspeling was links iets te ruim en rechts precies goed. Wel een stomme fout gemaakt met olie verversen,..na het bijvullen liet ik de motor even lopen. Had ik het teiltje er nog maar onder laten staan. Na 10 seconden liep er olie langs het oliefilter. Wat een smeerboel op de klinkers. Gauw kranten erop en doeken. Was te voorzichtig met vastdraaien. Dacht dat het wel al vast genoeg zat,..niet dus. Loopt wel weer stiller na krapper stellen van kleppen en nieuwe olie. Oh ja loopt lekker met nieuw luchtfilter (wel een gepruts om erbij te kunnen zonder de brandstofleiding los te halen).

Wat een regen steeds. In de morgen al de CV gerepareerd, rot waakvlam ging steeds uit. Nieuw thermokoppel erin en nu weer goed.
Veel gesleuteld,... :P [Afbeelding: mg.gif]
Lekker bezig Ijzervreter😂👍🏻
In het Norge topic staat een voorstel voor de najaarsmeeting op 30 september of 7 oktober. Bij belangstelling daar even reageren graag. Tis wel wat kort dag....
Hé Dolf, gaat me helaas deze keer niet lukken. :N
Jammer, het is ook wel wat kort dag natuurlijk, -O-
quote:
Denzis schreef op 15 augustus 2017 @ 13:43:
Goedemiddag.

Denk stel me ook maar hier even voor. Mijn naam is Dennis geboren in 91 en sinds kort de eigenaar van een 1200 Sport 8V uit 2011. Dit is de motor waar ik blijkbaar mijn korte motorcarrierre op gewacht heb. Een motor waar je zowel lekker kan cruisen maar ook de sporen kan geven (je moet er wel de nodige moeite voor doen).

Eindelijk een unieke fiets die niet iedereen heeft. De motor doet alles ook zo goed: Weinig trillingen, goede balans, prachtig geluid, rustig (snel)wegtoeren, bak koppel. Een ondergewaardeerde fiets naar mijn mening.

Heeft iemand nog tips voor zijkoffers/tassen en een andere aftermarket einddemper? Ik vind de originele toch net een maatje te groot.

[afbeelding]

Met vriendelijke groet,

Dennis

Dag Dennis , sinds dit jaar ook een sport in bezit uit 2014 Corsa , ik gebruik Hepco en Becker Softbags type street (C-bow bevestiging) past bij uiterlijk van de sport vond Guzzi koffers veeeel te groot.
De demper komt van Zard makkelijk te verkrijgen.
Een hartelijke uitnodiging voor de Moto Guzzi Najaarsmeeting: 14 Oktober. Een beetje kort dag, sorry. maar dan kan het nog wel gezellig worden, toch? Zie "Waar is wat te doen".
Beste Guzzisten, ben weer tegen 'n oude liefde aangelopen; 'n Breva 1100.
Zag op de site van Moto Guzzi dat ze nu inzetten op Bobbers, Retro en Cruisers.
Hoe staat het nu met de verkrijgbaarheid van onderdelen voor de Breva?
quote:
Blasco schreef op 05 november 2017 @ 11:54:
Beste Guzzisten, ben weer tegen 'n oude liefde aangelopen; 'n Breva 1100.
Zag op de site van Moto Guzzi dat ze nu inzetten op Bobbers, Retro en Cruisers.
Hoe staat het nu met de verkrijgbaarheid van onderdelen voor de Breva?

Ik neem aan dat je die gewoon besteld?
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet nieuw met Italiaanse motoren. En zeker niet van het Piaggio concern. Maar de verkrijgbaarheid van onderdelen is soms īn regelrechte lijdensweg als het om levertijd gaat. Uiteraard ken ik TLM in Nijmegen maar vroeg me af of dat ook meteen het enige adres is.
Ik heb ook een breva gehad. Die kreeg onderhoud bij mc rijen. Nooit problemen gehad met de verkrijgbaarheid van onderdelen.

Zelfs voor mijn guzzies uit de jaren 80 is vrijwel alles gewoon leverbaar
Bedankt voor je reactie. Ik haal mijn onderdelen eigenlijk altijd bij de dealer.
Erg prettig te weten dat je geen weken hoeft te wachten op je spullen. :)

@akako; staat je Breva nog ergens bij 'n dealer te koop?
Nee die is een paar maanden geleden verkocht
quote:
Blasco schreef op 05 november 2017 @ 13:26:
Bedankt voor je reactie. Ik ben niet nieuw met Italiaanse motoren. En zeker niet van het Piaggio concern. Maar de verkrijgbaarheid van onderdelen is soms īn regelrechte lijdensweg als het om levertijd gaat. Uiteraard ken ik TLM in Nijmegen maar vroeg me af of dat ook meteen het enige adres is.

Oh die ervaring heb ik niet. Je kunt ook goed terecht bij Stein Dinse in Duitsland
Bedankt voor de tip! Mijn dealer bestelde de OEM parts voor Aprilia ook in Duitsland. Hoeveelheid en levertijd waren goed en snel. Ga binnenkortīn proefrit plannen metīn Breva.
Ik blijf hetīn mooie bike vinden. En dat motorblok! :9
quote:
Blasco schreef op 05 november 2017 @ 19:54:
Bedankt voor de tip! Mijn dealer bestelde de OEM parts voor Aprilia ook in Duitsland. Hoeveelheid en levertijd waren goed en snel. Ga binnenkortīn proefrit plannen metīn Breva.
Ik blijf hetīn mooie bike vinden. En dat motorblok! :9

Combineer dat koffiedrinken met een rode Breva. Doe ik ook.[Afbeelding: Illy.jpg]
[Afbeelding: rsz_p1050037.jpg]

Grigio het nieuwe nero ;)

[Afbeelding: picresized_th_F1020013.jpg]
Heel mooi, nog als nieuw! Heb 'n zware voorkeur voor deze kleurstelling. *D

[Afbeelding: Annuncio my moto.jpg]
Of je laat haar wrappen in de jouw gewenste kleur!!!
Die van mij is oorspronkelijk rood onder de grijze huid...;)[Afbeelding: Schermafbeelding 2017-11-06 om 09.04.16.png]
quote:
drahcir schreef op 06 november 2017 @ 09:05:
Of je laat haar wrappen in de jouw gewenste kleur!!!
Die van mij is oorspronkelijk rood onder de grijze huid...;)[afbeelding]

Gaaf, wat was jij kwijt voor het wrappen?
Ik heb haar zo gekocht. Ze stond lang bij motoport te koop waarop ze daar hebben besloten, de motor wat optisch op te pimpen en hebben zij haar laten ‘wrappen’. Dus ik weet niet wat het kost...
ik heb de motor vorig jaar gekocht bij motoport Wormerveer. Dus daar moeten ze wel weten waar en hoeveel een en ander kost.

© 2001-2017 Motor-Forum