Bekijk originele versie: Het algemene Vulcan topic

quote:
Osiris1960 schreef op 18 februari 2018 @ 19:38:
Ik heb een advertentie geplaatst onder 'te koop gevraagd' maar omdat hier waarschijnlijk meer Vulcan rijders(ters) kijken vraag ik het ook maar hier.

Ik ben dus op zoek naar een cdi voor een Vulcan 1500 uit 1988. ( ik geloof dat ze tot 1999 hetzelfde zijn).
Ook zoek ik nog een goed zekeringenkastje (junction box) en het liefst daarbij de 2 stekkers met een stukje bedrading.

Ik hoor het wel.

Grtz,
Osiris

Waarom ben je daar na opzoek?

Bij mij was hij namelijk ook "kapot" de junction box

Sommige soldeer punten op de printplaat scheuren los.

Gelukkig konden de electro mannen bij ons op het werk dit repareren (gewoon opnieuw gesoldeerd deze punten )

Maar misschien heb ik eind deze maand wel wat onderdelen liggen .
Waaronder een spannings regelaar en junction box.

Aangezien mijn Vulcan misschien wat meer motor probleempjes heeft *cilinders* kuch kuch, en ik geen grof geld meer aan de Vulcan wil spenderen na vorige jaar van alles vernieuwd en geüpgrade te hebben :N
Eerst alles weer uit elkaar halen B|
@Stefanoss Omdat ik geen vonk op de bougies krijg, ik heb al van alles doorgemeten maar helaas niks gevonden en toen ik de cdi wilde doormeten en los haalde kwam er wat water uit.
Dus een grote kans dat dat het probleem is. wbt de junction box, de bedrading op de stekkers zien er niet lekker uit en waarschijnlijk is het relais van mijn koplamp defect (die zit in die box).

Grtz,
Osiris

Ps op Marktplaats staat nog steeds die Vulcan 1500 (in mooie staat) met een tik in het blok.
Ik heb die persoon gemaild mat de vraag waar die tik zit, boven of onder? en de tik komt uit het blok zelf. Misschien is het wat voor jou. cilinders eraf halen en de rest verkopen ofzo.. Ik zat er ook aan te denken maar ik heb er geen ruimte voor :(
https://link.marktplaats.nl/m1253693152
Heb dus hetzelfde gehad en bij mij deed ook het relais van de fan het niet .

Met een beetje geluk is de mijne te maken met wat honen en overmaatse zuigers .

Bij die op marktplaats, kan zijn dat de tik in het blok de drijfstang lager is , blijkt ook een zwakke punt te zijn van deze 1500's .
quote:
Stefanoss schreef op 19 februari 2018 @ 06:34:
Heb dus hetzelfde gehad en bij mij deed ook het relais van de fan het niet .

Met een beetje geluk is de mijne te maken met wat honen en overmaatse zuigers .

Bij die op marktplaats, kan zijn dat de tik in het blok de drijfstang lager is , blijkt ook een zwakke punt te zijn van deze 1500's .

De investering krijg je niet meer terug, maar je hebt daarna wel een topmotor.
Ik heb nog spijt dat ik mijn vn1500 niet gerepareerd heb.....
Oma Maar ff wegschoppen.

Vrijdag ook een Vulcan gekocht.

1994 model, Amerikaans volgens mij ( want runninglights en mijlentellert )
Slechts 16000 miles op de teller.

Ander stuurtje is al besteld, sissybar is er al af,
Nu opzoek naar een andere uitlaat en forward controls.
Iemand nog wat liggen toevallig?

Gr

Geoffrey

[Afbeelding: vulcan.jpg]

© 2001-2018 Motor-Forum