Bekijk originele versie: 't Honda Ses 150 Dylan Topic

Ik heb een vraag over de werking van het expansievat van de Dylan:
Ik zie dat er een slangetje loopt van de onderkant van het expansievat naar de "radiateurdop". Deze "radiateurdop" heeft een sterke veer zal dus alleen openen als er in het koelsysteem een overdruk ontstaat t.o.v het expansievat. Het slangetje van het expansievat komt echter boven deze dop op. Ergo: het lijkt me dat er wel koelvloeistof van het koelsysteem naar het expansievat kan stromen maar niet andersom.
Maar het moet toch ook zo zijn dat vloeistof uit het expansievat weer naar het koelsysteem kan vloeien? Bv als het koelsysteem vloeistof verliest moet dit toch door het expensievat aangevuld worden?
Zoals ik het nu begrijp kan dat helemaal niet.
Zie ik hier iets over het hoofd?
Jawel ik verkoop mijn Dylan weer...zilverkleurig ,2003 in redelijke tot zeer redelijke staat, goede bandjes , nieuwe achterrem blokken maar voor nieuwe blokken nodig.
Vraag prijs 500 euro, bij interesse reageren op 0621408328
quote:
roblc schreef op 23 maart 2018 @ 12:59:
Jawel ik verkoop mijn Dylan weer...zilverkleurig ,2003 in redelijke tot zeer redelijke staat, goede bandjes , nieuwe achterrem blokken maar voor nieuwe blokken nodig.
Vraag prijs 500 euro, bij interesse reageren op 0621408328

Ik heb er al 1 maar dat is niet duur.

Ik zoek nog wel een sloper waar het blok,bedrading en koeling goed van is,voor een ander project.
quote:
hawk gt schreef op 23 maart 2018 @ 16:23:

[...]

Ik heb er al 1 maar dat is niet duur.

Ik zoek nog wel een sloper waar het blok,bedrading en koeling goed van is,voor een ander project.

Heb nog wel een radiateur liggen, misschien wat koelslangen, bij interesse, doe maar pb

Door Kleintje Honda op zondag 08 april 2018 18:01

Misschien een domme vraag, maar hoe vervang je het lampje van het knipperlicht voor bij de Honda Dylan ?

Ik heb de schroef onderin het glaasje losgemaakt en die er uit gehaald, dan zou je volgens het instructieboekje het glaasje moeten kunnen verwijderen om bij het lampje te komen.
Maar ik krijg het glaasje niet los...moet je het naar beneden duwen, zit het ergens vastgehaakt, is er nog een schroef ??

Graag jullie hulp !

Bedankt,

Dirk
De plaat boven de koplamp moet er ook af. Dan pas kan je het knipperlicht schuiven.
Er zitten 2 schroefjes boven in de beenkap.

Door Kleintje Honda op zondag 08 april 2018 22:31

Dag Hawk GT,

Bedankt voor je reactie ! Ik heb de plaat boven de koplamp er al af gehaald, ik zie echter niet welke kant ik dan op moet schuiven. Ik durf geen geweld (schroevendraaier tussen knipperlicht en kappenset) te gebruiken, het is maar plastic...

Groeten,

Dirk

© 2001-2018 Motor-Forum