Bekijk originele versie: Het grote RA RA Waar Ben Ik Topic

Je moet wat in de winter. Tijd voor een spelletje. Plaats hier je foto en laat de ander raden waar de foto is gemaakt. Welke passso, joch of col is het??
Ik trap af.

Er zijn mooie prijzen te verdienen.[Afbeelding: Het grote RA RA Waar Ben Ik Topic]
quote:
P.Nis schreef op 22 december 2010 @ 21:01:
Je moet wat in de winter. Tijd voor een spelletje. Plaats hier je foto en laat de ander raden waar de foto is gemaakt. Welke passso, joch of col is het??
Ik trap af.

Er zijn mooie prijzen te verdienen.[afbeelding]

Le Monętier-les-Bains, Frankrijk

Monument createur tour de france
quote:
Homecargo schreef op 22 december 2010 @ 21:15:

[...]

Le Monętier-les-Bains, Frankrijk

Monument createur tour de france

Col du.......?????
quote:

Col de L' Iseran
:? :? :?

[Afbeelding: Stuiterend op weg naar de top]

[Afbeelding: Top na 4 kilometer stuiteren eindelijk in zicht...]

[Afbeelding: Eindelijk on Top !!! .... en 2 gesloopte polsen van het rammelen !]

Dikke chocoladereep voor de goede polfossing !
quote:

Dikke chocoladereep voor de goede oplossing !

noorwegen?
Mont Ventoux?

Edit: Nee, inderdaad Noorwegen, volgens de fotonaam ;)
quote:

Bijna goed, het is de Col du Galabier. 100 Meter naast de tunnel. Helaas geen prijs gewonnen.
quote:

Waar in Noorwegen ?
Alleen Noorwegen te vaag, zeker als dat blijkbaar ergens in de naam te zien is.
quote:
TDMprutser schreef op 23 december 2010 @ 13:38:
Mont Ventoux?

Edit: Nee, inderdaad Noorwegen, volgens de fotonaam ;)

Waar staat dat Noorwegen, ik zie het nergens staan, heb juist extra de fotos een andere naam gegeven ?
quote:
P.Nis schreef op 23 december 2010 @ 14:10:

[...]

Bijna goed, het is de Col du Galabier. 100 Meter naast de tunnel. Helaas geen prijs gewonnen.

Inderdaad, ik was hem tegen gekomen op de D902, maar hij staat inderdaad een stuk zuidelijker dan ik dacht.
quote:
Homecargo schreef op 22 december 2010 @ 21:41:
:? :? :?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dikke chocoladereep voor de goede oplossing !

Sorry, maar dit is onzin. Er wordt geen enkele tip gegeven waar het zou kunnen zijn. Dit soort uitzichten kun je op duizenden plaatsen in Noorwegen tegenkomen. Noorwegen is groot, je moet toevallig al een keer op deze berg zijn geweest om de plaats te herkennen en dat lijkt me, 4 kilometer van de geasfalteerde weg af, een beetje onwaarschijnlijk. Je zult ergens in de foto, liefst een beetje verborgen, de oplossing moeten opnemen.

Probeer deze eens, al is die waarschijnlijk weer te makkelijk. Maar we moeten nog even de juiste balans vinden.

[Afbeelding: Waar ben ik.jpg]

Een makkie?
http://hackberrygeneralstore.com/index.php?page=home aan Route 66. Ja, te makkelijk :-), eerste hit bij Google.
[quote]F-six schreef op 23 december 2010 @ 22:11:

[...]

Sorry, maar dit is onzin. Er wordt geen enkele tip gegeven waar het zou kunnen zijn. Dit soort uitzichten kun je op duizenden plaatsen in Noorwegen tegenkomen. Noorwegen is groot, je moet toevallig al een keer op deze berg zijn geweest om de plaats te herkennen en dat lijkt me, 4 kilometer van de geasfalteerde weg af, een beetje onwaarschijnlijk. Je zult ergens in de foto, liefst een beetje verborgen, de oplossing moeten opnemen.

Onzin, valt wel mee hoor. Het is een dikke reep en daar mag je best wat voor doen.

Hint: zoek de oplossing niet in de foto !
quote:
Homecargo schreef op 23 december 2010 @ 16:59:

[...]

Inderdaad, ik was hem tegen gekomen op de D902, maar hij staat inderdaad een stuk zuidelijker dan ik dacht.

Hier zie je hem genomen vanaf de Galabier.[Afbeelding: rara.JPG]
Been there done that.... (several times)

[Afbeelding: galibier.jpg]
quote:
Homecargo schreef op 23 december 2010 @ 22:34:

[...]

Hint: zoek de oplossing niet in de foto !

Maar het idee van dit topic was nou juist, plaats een foto en kan je dan raden waar ik ben!
quote:
F-six schreef op 24 december 2010 @ 10:06:

[...]

Maar het idee van dit topic was nou juist, plaats een foto en kan je dan raden waar ik ben!

Klopt, maar wanneer je het niet herkent, omdat je er zelf niet geweest bent, zijn er andere mogelijkheden. Wanneer ik met het intypen van tekst uit de foto met 1 x googlen het antwoord heb, is ook niet erg spannend. (maar het houdt ons wel van de straat). :Y
quote:

:) Dacht ik al. Probeer deze eens:

[Afbeelding: Waar ben ik 2.jpg]
quote:
Homecargo schreef op 24 december 2010 @ 10:13:

[...]

Klopt, maar wanneer je het niet herkent, omdat je er zelf niet geweest bent, zijn er andere mogelijkheden. Wanneer ik met het intypen van tekst uit de foto met 1 x googlen het antwoord heb, is ook niet erg spannend. (maar het houdt ons wel van de straat). :Y

Eens, die foto van mij was te makkelijk. Maar als ik alleen bij een oplossing kan komen door het digitale doopceel van 'Homecargo' te lichten is dat ook niet goed. Ik ben niet op zoek naar een persoon, die interesseert me niet. Het gaat om de vraag of je die foto kunt plaatsen. Bevat die foto een of meerdere elementen aan de hand waarvan je de locatie kunt bepalen. Da's een leuke puzzel.

Kijk, ik wil niet zeuren, want dit is een veelbelovend topic. Als we dit een beetje goed aanpakken kan dit draadje nog jaren mee. En daarom zoek ik nog even naar de juiste formule.

:]
quote:
F-six schreef op 24 december 2010 @ 10:27:

[...]

:) Dacht ik al. Probeer deze eens:

[afbeelding]

Bonneval sur Arc. Aan de zuidkant van Col de L`iseran. Heb ik het goed??
Deze is niet zo moeilijk.[Afbeelding: rara.JPG]
quote:
P.Nis schreef op 24 december 2010 @ 11:37:

[...]

Bonneval sur Arc. Aan de zuidkant van Col de L`iseran. Heb ik het goed??

Je bent warm, het is in de Franse Alpen. Maar het is niet Bonneval sur Arc. :)
quote:

Dit is de Edelweißspitze op de Gross Glockner. Waar of niet? :)
quote:
F-six schreef op 24 december 2010 @ 12:28:

[...]

Dit is de Edelweißspitze op de Gross Glockner. Waar of niet? :)

Damn wat ben je goed, te herkennen aan het klinkerweggetje naar de top.

© 2001-2017 Motor-Forum