Bekijk originele versie: Racen op een R1 2007 en nieuwer.

quote:
DUCgeertATI schreef op 25 december 2017 @ 19:23:
Ik had gehoopt dat iemand die ervaring heeft met dezelfde moto mij wat feedback kon geven. Misschien dat ombouw van de standaard voorvork al genoeg is.

Ik heb dezelfde motor. Die van mij wordt nu omgebouwd door Robin Duyzers.
quote:
wooney schreef op 26 december 2017 @ 13:31:

[...]

Ik heb dezelfde motor. Die van mij wordt nu omgebouwd door Robin Duyzers.

Wat ga je laten doen? Ombouw standaard vork of andere cartridge erin?
Ombouw. Nieuwe veren en pistonkit er in. Ook direct service voor achterschokbreker en ook daar nieuwe veer. In één keer alles goed.
quote:
DUCgeertATI schreef op 27 december 2017 @ 14:02:

[...]

Wat ga je laten doen? Ombouw standaard vork of andere cartridge erin?

met een standaard vork ombouw kom je al een heel eind.

zoals ik altijd hoor van echte racemannen zit het tussen je oren wbt vering.

Maar zelf wil ik ook voor andere veren doen en achter een kleine upgrade, voor een langzame rijder is dat al meer dan genoeg om rond te rijden.

klein anekdote:

Vriend van mij reed zelfs europese kampioenschappen op een dikke fiets ( helemaal wk klaar en paar keer gewonnen ) en werd zelfs om zijn oren gereden door Jeffrey de Vries ( testrijder Yamaha ) op een standaard fiets.
quote:
rogerno1 schreef op 28 december 2017 @ 12:56:

[...]

met een standaard vork ombouw kom je al een heel eind.

zoals ik altijd hoor van echte racemannen zit het tussen je oren wbt vering.

Maar zelf wil ik ook voor andere veren doen en achter een kleine upgrade, voor een langzame rijder is dat al meer dan genoeg om rond te rijden.

klein anekdote:

Vriend van mij reed zelfs europese kampioenschappen op een dikke fiets ( helemaal wk klaar en paar keer gewonnen ) en werd zelfs om zijn oren gereden door Jeffrey de Vries ( testrijder Yamaha ) op een standaard fiets.

Ik rij standaard in zolder 1.44 maar nu begint het toch tijd te worden. Er zit veel te veel beweging in de moto. Achteraan heb ik al een ttx steken.

Rossi zal Jeffrey de Vries ook wel om de oren vliegen met een standaard moto, maar ik ben maar een gewone mens 😁
quote:
DUCgeertATI schreef op 29 december 2017 @ 13:01:

[...]

Ik rij standaard in zolder 1.44 maar nu begint het toch tijd te worden. Er zit veel te veel beweging in de moto. Achteraan heb ik al een ttx steken.

Rossi zal Jeffrey de Vries ook wel om de oren vliegen met een standaard moto, maar ik ben maar een gewone mens 😁

Zolder ken ik de tijden niet, maar als je op Assen al rond de 1:50 zit mag je wel wat laten doen denk ik ( ik ben een N00B :+ )
Ik heb mijn vering ook lten doen door robin. Komend seizoen maar eens kijken wat dat gaat brengen.

Standaard vering is vaak heel goed maar dat het tussen de oren zit klopt niet imo. Tuurlijk kunnen sommige rijders idioot hard op standaard vering.

Mvdm reed zelfs een 1:41 op assen op een standaard r1.

Echter, zijn er ook legio voorbeelden van rijders die simpelweg weigeren te rijden met een bepaald merk omdat ze er niet mee overweg kunnen.

Ikzelf heb een maatjekuchoftwee teveel. De vering voor werd al snel te zwak voor mij. Ik bottomde de voorvork per ronde zolder een keer of 8, en hard. Maarja dat had meer met mijn gewicht te maken als de vering :+
quote:
ricksmits schreef op 29 december 2017 @ 20:15:
Ik heb mijn vering ook lten doen door robin. Komend seizoen maar eens kijken wat dat gaat brengen.

Standaard vering is vaak heel goed maar dat het tussen de oren zit klopt niet imo. Tuurlijk kunnen sommige rijders idioot hard op standaard vering.

Mvdm reed zelfs een 1:41 op assen op een standaard r1.

Echter, zijn er ook legio voorbeelden van rijders die simpelweg weigeren te rijden met een bepaald merk omdat ze er niet mee overweg kunnen.

Ikzelf heb een maatjekuchoftwee teveel. De vering voor werd al snel te zwak voor mij. Ik bottomde de voorvork per ronde zolder een keer of 8, en hard. Maarja dat had meer met mijn gewicht te maken als de vering :+

Ik zou het ook willen laten ombouwen, al zijn mijn tijden lang niet spectaculair genoeg om ze om te moeten bouwen, maar dat zit voornamelijk in het koppie en heb het gevoel dat als er andere veren in zitten enz enz dat ik dan meer vertrouwen heb.

© 2001-2018 Motor-Forum