Bekijk originele versie: het grote cb topic the seventies

2e plaatje is erg gaaf!
nice maare zonder kenteken plaat gereden ?
O-)

:W
doei oma
vraagje aan ieder : heeft iemand fotos van de voorwielnaaf van een cb 550 of cb 750 voorwiel zodat ik deze kan vergelijken met mijn velg ?
hier mijn foto's

[Afbeelding: Foto-6HBVUJ4K-D.jpg]
flinke schop naar boven
avondje huisvlijt
tellerplaten Model.pdf

Door classicbikefanatic op vrijdag 12 augustus 2011 11:41

quote:
banzxr-bas schreef op 03 juni 2011 @ 10:55:
doei oma
vraagje aan ieder : heeft iemand fotos van de voorwielnaaf van een cb 550 of cb 750 voorwiel zodat ik deze kan vergelijken met mijn velg ?

zijn toch gelijk :?
ja bleek hier een gs velg gekregen te hebben ipv een cb zoals op advertentie stond
Hallo,

Mijn lieftallige echtgenote heeft een CB500 uit 76 en na de nodige reparaties en aanpassingen werkt deze nu geheel naar wens. Het enige probleem is nu nog de koppeling die vrij zwaar gaat en haar belet om lange ritten te maken.

Is het mogelijk om hier en hydraulische koppeling op te zetten, of zal dat weinig verbeteren? En waar zou ik zoiets kunnen kopen?

Alvast bedankt voor de tips!

Door classicbikefanatic op donderdag 01 december 2011 23:10

wat bij onze hielp is de worm in de linker deksel goed schoon maken en dik in het vet, samen met de kabel knik vrij en in de teflon gezet ;)
zit er hier iemand toevallig nog dik in de cb400f delen?
ik zoek nog zo'n schakel-pook-mechanisme.. dus vanaf de schakelas tot aan rubbertje, compleet...
Ik weet vrijwel zeker dat Marc van blauweplaat motoren er een heeft liggen (compleet).
quote:
CB3504fun schreef op 06 mei 2011 @ 20:34:
Wegwezen oma!

Gisteren lekker wezen sturen met mijn CB750 en ff wat piccies gemaakt...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

quote:
CB-Sacco schreef op 08 april 2011 @ 10:31:
En eureka! Na wederom een hele winter sleutelen is mijn CB 2.0 nu toch wel bijna af! Lelijke telefoonfoto:

[afbeelding]

Jajaa, er zit nog geen rechter remklauw op, vorkrubber zit getordeerd, contactslot bungelt aan een ijzerdraadje, maar het idee is duidelijk!! Gisteren voor het eerst gestart met mijn nieuwe zelfbouw Norton peashooter uitlaten... Nu maar begonnen met het lassen van 2 db-killers want holy shit wat een geluid :W .

Ik zou het wle leuk vinden om ene keer te proberen jullie motoren leuk op de gevoelige plaat te krijgen. Ik zie dat jullie allebei ongeveer uit de buurt komen :). Laat maar weten of je het ziet zitten.

Mijn eigen CB750:

[Afbeelding: img2789r.jpg]

[Afbeelding: img1526hz.jpg]

Meer voorbeelden van mijn fotografie: [url]http://michieldemolenaar.blogspot.com/[/img]
mijne :)[Afbeelding: foto1178.jpg]
Erg mooie foto's allemaal! Hopelijk kunnen jullie me ook helpen.
Voor mijn CB750 F2 uit '78 wil ik twee nieuwe banden kopen. Ik vraag me alleen af of ik hiervoor tubeless banden kan kopen of moet er ook een binnenband in? Zat te denken om BT45's aan te schaffen, aangezien mensen hier nogal over te spreken zijn. Of zijn er nog andere banden die jullie aan kunnen raden?

Tevens even het topic omhoog schoppen ;)

Alvast bedankt!
Nou vooruit dan maar...de mijne:

Ligt nu een beetje uit elkaar, donor-blok moet erin ('77):
[Afbeelding: dscf30191zy8.jpg]

Uit deze inmiddels volledig gedemonteerde donorfiets:
[Afbeelding: dscf30261dk3.jpg]

Mijn bling-bling fiets, tweede die ik kocht, in '01 naar de Noordkap en terug ('75):
[Afbeelding: rooie12rf.jpg]

Mijn eerste motor en hoewel sinds een aanrijding gehandicapt (de motor, ikke niet) toch niet weg willen doen ('75):
[Afbeelding: ouweblauwe1mm0.jpg]
quote:
Klaez schreef op 19 januari 2012 @ 22:10:
Erg mooie foto's allemaal! Hopelijk kunnen jullie me ook helpen.
Voor mijn CB750 F2 uit '78 wil ik twee nieuwe banden kopen. Ik vraag me alleen af of ik hiervoor tubeless banden kan kopen of moet er ook een binnenband in? Zat te denken om BT45's aan te schaffen, aangezien mensen hier nogal over te spreken zijn. Of zijn er nog andere banden die jullie aan kunnen raden?

Tevens even het topic omhoog schoppen ;)

Alvast bedankt!

Heb je Comstar velgen, dan zou tubeless kunnen, maar met spaakvelgen, vergeet 't maar....
Ik rijdt al jaren op Avon banden. Prima banden,gaan lang mee en en goede grip.
Ook in klassieker-uitvoering maar dan wel met modern rubber.
quote:
SuperG schreef op 19 januari 2012 @ 22:36:

[...]

Heb je Comstar velgen, dan zou tubeless kunnen, maar met spaakvelgen, vergeet 't maar....
Ik rijdt al jaren op Avon banden. Prima banden,gaan lang mee en en goede grip.
Ook in klassieker-uitvoering maar dan wel met modern rubber.

Heb inderdaad Comstars. Ik zal nog eens rondkijken naar wat Avon allemaal biedt, die klassieke banden klinken ook wel aardig. Bedankt :)

Door classicbikefanatic op vrijdag 20 april 2012 11:57

er wordt mij een cb750 rickman frame aangeboden: frame, achtervork, zitje, tank, en engels kenteken.
heeft iemand enig idee wat zoiets waardt is :?
Geen idee maar ik heb wel ergens meegekregen dat ze niet goedkoop zijn...
quote:
MIOB schreef op 20 december 2011 @ 22:33:

[...]

[...]

Ik zou het wle leuk vinden om ene keer te proberen jullie motoren leuk op de gevoelige plaat te krijgen. Ik zie dat jullie allebei ongeveer uit de buurt komen :). Laat maar weten of je het ziet zitten.

Mijn eigen CB750:

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer voorbeelden van mijn fotografie: [url]http://michieldemolenaar.blogspot.com/[/img]

Altijd leuk! Geef maar een seintje waar en wanneer (wel graag in het weekend ;) ).

Door classicbikefanatic op vrijdag 20 april 2012 13:29

quote:
Gustlock schreef op 20 april 2012 @ 12:09:
Geen idee maar ik heb wel ergens meegekregen dat ze niet goedkoop zijn...

klopt, maar hoeveel in euro's :?
ik gok op 1250 euro maar denk dat dit nog een te laag bedrag is
Het zitje en de tank zitten er ook bij...
Heb heel ff snel op google gezocht naar Rickman Honda sale en kom prijzen (afhankelijk van staat, motor, orginaliteit e.d.) tussen $7000-20000 tegen. Dit is wel na een snelle zoektocht.
Zie hier de link:
http://raresportbikesfors...974-honda-rickman-cr-750/

Dit is wel voor complete fietsjes maar dan heb je een idee wat een frame e.d. op zouden kunnen leveren.

© 2001-2017 Motor-Forum