Bekijk originele versie: Pan European Topic! deel 2

Door Super Blackbird op woensdag 01 november 2017 13:36

quote:
Revz schreef op 01 november 2017 @ 13:32:

[...]

Die ben ik inderdaad ook tegen gekomen. Echter weet ik niet hoe comfortabel een passagier achterop zit.

Mijn vrouw zat achterop tijdens die rit. Geen probleem, zeker niet als ze een topkoffer heeft om tegenaan te steunen. En ik gebruik een Corbinzadel.....
Heb hier nog een stel nieuwe achter schijfrem blokken liggen voor een Pan 1300.
Ze zijn van Ferodo type FDB2006ST sinter grip HH KBA61091 334(337).
plus een lampje voor het achterlicht hond part 34906-MBB-611.
Aftehalen voor een lekker Belgisch biertje in Amsterdam, of dit weekend in Voorthuizen daar t/m Dinsdag.

06 111 64585
Henk
Hallo mede panners,weet iemand een zaak of een webshop die aftermarket thermostaten verkoopt voor een 1300,
de meesten heb ik al gehad,zonder resultaat overigens, maar misschien dat jullie er zo een weten die het heeft.
ik heb hier nog 1 liggen denk ik , ooit eens gekocht en nooit gemonteerd , weet zelf niet meer wat dat waard zou moeten zijn ....
reeds voorzien.
ok
hoi mannen,

ik heb een probleempje met mijn 1100 woon werk motor. gisteren lag er aan het einde van de dag plots een flinke plas gele olie onder, ongeveer ter hoogte van waar het achterwiel contact maakt met de weg, maar 5 cm naar buiten. dit lijkt me gezien hoe schoon geel het was cardan olie, maar ik kan nergens een natte plek ontdekken.

zijn er beruchte plekken waar ie cardan olie kan lekken? de bijvul en aftap plug zijn kurkdroog. ik heb een beetje olie bijgevuld en hem vannacht laten staan, nu lag er slechts een druppeltje. misschien omdat de olie koud en dik is?

Door Super Blackbird op donderdag 11 januari 2018 12:39

Lekke achterschokbreker?
quote:

vermoed van wel. er komt nu geen druppel meer uit, en anderss had de cardan opnieuw moeten lekken
en hij zuigt als ik hem inveer.
quote:

Ik had van de week precies hetzelfde met een KTM. Olie ververst, motor op de brug laten staan, en de volgende dag lag er een plasje gele olie op de brug. Terwijl ik er rode Motul in had gedaan. Maar het bleek al snel om schokbrekerolie te gaan. Pfff.
quote:

Bij de BMW K75 en K100 ook zo'n mooie. Zijn mensen bang dat de cardantunnel lekt, is het gewoon die oude verrotte schokdemper die de olie eruit gegooid heeft. Gelukkig hoeft een nieuwe niet duur te zijn en is plaatsing bij een ST 1100 niet veel lastiger dan bij een K 100.

Door Super Blackbird op vrijdag 12 januari 2018 12:35

Ik heb de motor ondertussen gezien, en kan de oorzaak ook niet zo 1-2-3 ontdekken. Schokbreker dempt en is niet nat, cardan is ook droog, idem voor remvloeistofreservoir en leidingen.....
Het was wel olie (gelig volgens de eigenaar), maar geen idee waarvandaan.

Blijft volgens mij alleen lekkage van buitenaf over (geintje van een vriend/collega?)

Door Super Blackbird op vrijdag 12 januari 2018 12:38

Heeft iemand hier trouwens interesse in een radiator voor een Pan 1300?
Hij heeft een kleine reparatie nodig, de dop heeft een tikje gehad, en staat daardoor scheef en moet op die plek even gesoldeerd worden.
Reacties graag via PB.

© 2001-2018 Motor-Forum