Bekijk originele versie: Kawasaki motorscooter J300

172 cm is best ideaal voor de afwisselende been stand op een J300 :]

Goed dat je even aan de extra brandstof fles hebt gedacht.
Ik zelf heb altijd op langere ritten de "fuelfriend" mee,
die is nergens te koop in NL, maar wel in Duitsland bij Louis.
dat is een 2 liter flacon.

Ik vergeet nog iets heeeeeeel belangrijks:
Laat je vakantie niet verpesten door het verlies van je sleutel,
of door een ondoordachte actie dat je de sleutel in de buddybak hebt liggen en je de buddybak hebt dicht gegooid.
Draag daarom op zulk soort vakanties altijd je reserve sleutel bij je op je lichaam, dus stop hem ergens aan de binnenkant van je motorjas in een klein zakje.
Dan kun je hem in ieder geval bij elk noodgeval pakken en gebruiken.

Als laatste een rol ducktape en stuk touw of extra sjorband mee doet het ook altijd goed en
Let ook op je reserve steekzekeringen, er zitten er wel een paar in je zekering compartiment, maar extra mee kan geen kwaad.
heel veel van die handige dingetjes als ducktape, zekeringen, sjorband kun je voor een habbekrats bij de Action kopen, doe daar je voordeel mee.

Shit ik wil ook :9

Mvg. Jan
Tja, ducktape en de reserve sleutel. Moet eigenlijk tot de standaard uitrusting behoren, heeft mij al vaak tijdens vakantie's gered! Nu nog mooi weer in de rugzak, dan komt het prima in orde. Dank voor de extra tips!
quote:
safety1 schreef op 13 april 2016 @ 07:22:
Begin Mei mijn enorme rit gepland naar Noord Italie (1100 km) op de J300 (mits het weer oke is). Iemand anders eerder zo'n rit gemaakt? Tips zijn welkom!

Of je er tips vindt die voor jou van belang zijn weet ik niet, maar hier kun je leesvoer vinden over de trips met een scoot.

reizen met de motorscooter

Goede reis,

Dick
Woensdagmorgen vroeg gaat het beginnen! Het weer ziet er prachtig uit (zowel hier als in Noord Italie). Alle voorbereidingen zijn getroffen. Ben best een beetje gespannen (best een lange rit) maar ik heb er erg veel zin in (en voor de zekerheid maar lid geworden van de ANWB) voor deze monsterrit.

Bij terugkomst een kort verslag over hoe de J300 zich tijdens deze 2500 km gehouden heeft!
Mooi avontuur!

Veel plezier en rij veilig :)
Zo...en weer terug. In 4 dagen, ruim 2800 kilometer met de J300 gedaan. Een kort verslag :

Heenreis om woensdag 04.00 uur gestart en mijzelf voorgenomen om elk uur even de Kawa neer te zetten om de benen te strekken en een kort rondje te lopen en wat te drinken. De rit bedraagt 1200 km. De heenreis ging uiteindelijk zo goed dat ik besloten heb in een keer door te rijden en niet een overnachting te pakken. Eenmaal in Oostenrijk over de Fernpass kreeg ik zoveel energie dat er geen moeheid was, en het zitvlak werkte prima mee. Aankomst in Noord-Italie op de plaats van bestemming om 17.35 uur.

De J300 heeft het uit-ste-kend gedaan. Ik heb geen enkel moment de noodzaak gehad aan meer vermogen of een zwaardere motor. De bergen op ging soepel, Ik rijd met de verhoogde GIVI ruit en een opzetstukje dus ik zit behoorlijk goed uit de wind. Daarnaast heb ik een Shubert C3 helm (behoorlijk geluidsdicht) en heb heerlijk naar muziek geluisterd. Verder deed mijn cruise-control (het plastic klemmetje) het prima, zodat ok ook geen pols-ongemakken kenden. Op de duitse autobahn continue 140 km/h op de teller gereden wat een lekkere snelheid bleek te zijn voor de J300.

2 dagen in Noord-Italie rondgereden door de bergen met enorm mooie bergweggetjes, het weer was 23 graden met een strakblauwe lucht.

Zaterdag weer na het ochtend-eten terug gereden en wederom in een keer (wel met de tussenstops)de aanvang genomen, echter ik had inmiddels zoveel kilometers gemaakt dat mijn zitvlak wat beurs aan het worden was. De laatste 200 kilometer waren dan ook best afzien (eigen schuld) maar gelukkig weer veilig thuis om 21.30 uur.

Zou ik het nogmaals doen? Een volmondig JA. Op dezelfde manier? Nee, ik zou op de terugweg wel een overnachting pakken en mijn kont wat meer tijd gunnen te herstellen. Andere motor? No way, ik heb echt genoten op de J300!! :]
Goed gedaan safety!
Heb je foto's gemaakt?

Ik ben paar jaar geleden met BMW 1200 GS naar Oostenrijk gereden.
1 x heen en terug, 12 uur rijden.
Snelweg dus eigenlijk niet leuk.

Het jaar daarop naar ItaliŽ maar toen de motor op de aanhanger...ideaal!
Fluitend, cappuccino in je hand, broodjes, snoep, muziek, cruise control.

Veel beter.
Hopelijk komen er nieuwe Kawasaki J300 fans of eigenaren bij.
Misschien volgende lente altans. Leuke en praktische allround city en intercity ofwel midi "maxiscooter"
Heb net een jonge 2de hands witte J300 gekocht. :Y :Y :Y
Hierbij een fotootje.

Sorry van het decor... buiten de scooter garage😊.[Afbeelding: 20171115_141115_resized_1.jpg]
eind september de Kawasaki J300 besteld. Komt in Januari 2018 binnen.
De Kawasaki kleur mat gr/zwart 2017 was niet meer leverbaar, dus moest wachten..
Drie maanden duurt best lang. maar het is nu bijna zover.
T'is voor binnenkort, dan😉. Mat grey of zilver waarschijklijk wel de mooiste kleuren voor deze Kawa.
Ben benieuwd naar je ontvangst, eerste ervaring/ritten en foto's.
Beste wensen voor alle scootisten en motoristen... en drive safe!😃.
Mooie scooter zeg, en dat wit staat haar erg goed.
Maar ik zie ze bar weinig rondrijden.
Zou daar een reden voor zijn?
Benne toch doorgaans meer de Yamaha en Honda scooters die ik zie.
Vr gr
Je begint er langzaamhand meer te zien, In en rond Parijs zie je veel meer scooters, die hebben het begrepen om de files te vermijden. Het weer is vergelijkkbaar met BelgiŽ, toch? Defensief rijden en goed technisch uitgerust (beschermde en zichtbare kledij) en met een hoge ruit ben je al goed eind veiliger onderweg. Want vele automobilisten die geen fiets of motor rijden zien je minder snel rijden.
Bij Honda heb je nu geen keuze in het midi scootersegment en Yamaha is nogal prijzig, maar natuurlijk goede kwaliteit. Dus deze Kawa J300 is prijs/kwaliteit/stijl samen een goede keuze/alternatief. De Kymco Xtown 300 is spijtig dan weer niet beschikbaar in Belgie.
Hallo J300 mannen.
Ik ben al een redelijk doorgewinterde scooter rijder maar dan op de Kymco Downtown 300.

Ik heb een vraag gesteld op het downtown 300 topic maar volgens mij is daar iedereen op vakantie.

Aangezien de J300 gebaseerd is op de DT300 van Kymco vraag ik of jullie mij misschien kunnen helpen met vergelijkingsmateriaal.

In deze link staat mijn vraag.

Evil Knievel in "Kymco Downtown 300i"

Misschien dat jullie mij kunnen helpen en ik misschien jullie...

Laat het me aub weten.

Thanks
Geachte EK😉,
Ik kan u daar niet helpen😕... ben geen techneut. K hoop dat anderen j kunnen verder helpen.

Greetz Mark
Dat is erg jammer.

Maar een blik en of foto hoe het er bij jullie uit ziet is voor mij al een stap verder....

Ik heb in het blok de nieuwe bussen geperst en ik hou best wat ruimte over tussen het subframe.
Dit zou betekenen dat de bussen niet netjes op hun plek blijven.
Hi,
Zoals ik zei, k weet niet welk onderdeel je bedoelt of hoe erbij te geraken. En als ik iets technisch zou demonteren, weet ik zeker niet meer hoe te hermonteren. K hoop dat j iemand vindt die je verder ian helpen.

© 2001-2018 Motor-Forum