Bekijk originele versie: Aprilia RST1000 Futura Deel2

vandaag een zwart/grijze futura gezien, reed samen met een shopper richting ferwerd, ik haalde ze in richting stiens.

ik zag het pas toen ik inhaalde. had geen standaard uitlaten daarom herkende ik de achterkant niet. stond wel vet.
ik krijg hem soms moeilijk in neutraal.
schakelen gaat voor de rest soepel en zonder problemen.

is al zo zolang ik hem heb, gekocht met 13000 nu ongeveer 20000km
Als motor koud is krijg ik hem ook slecht in neutraal.hierna is het echter over.

Heb je niet een beetje lucht in de koppeling zitten of een lekkende slaven cilinder? Komt vaak voor.

Kleinere olie sproeier helpt ook een beetje.
Gebruik een goede olie. Zelf gebruik ik 15W50 volsyntheet van bekende merken, vervangen bij 34.000 km. Nu zit ik op 44.000 km en moet er weer nieuwe olie op. De olie die ik gebruik zit "above specs" van de fabrikant. Aprilia zelf adviseert een halfsyntheet omdat volsyntheet de koppelingsplaten kan laten slippen. Meestal is dit bij hogere kilometerstanden geen probleem.
Na het starten van de motor zet ik helm op en die ik handschoenen aan en rij dan rustig weg, zodat overal voldoende olie in het blok zit. In vergelijking met mijn Ducati schakelt de Futura een stuk stiller en soepeler.
Iemand nog op zoek naar een set Infinity Blue koffers incl. kunstof deel voor achter de nummerplaat? Metalen stangen van de passagiers voetsteun naar de koffer ontbreken echter. Te koop in Duitsland voor 450,-
https://www.ebay-kleinanz...utura/715854413-306-18396
ik gebruik putoline 15w50, net een paar maand geleden ververst. ik heb nu 20.000km op de teller.

ook na een lange rit als ik thuiskom en erf oprijd dan krijg ik hem moeilijk in neutraal, ik zet hem steeds in de 1 of de 2
ik hoor van anderen dan mijn koppelingshendel zwaar gaat, ik zelf heb hier totaal geen last van. was bij mijn blackbird ook zo.
maar ik heb andere motoren gevoeld en die gaan wel lichter ja, de meesten tenminste.
weet niet of dat er mee te maken heeft.
Hallo Futuristen.

Heb sinds kort eindelijk een Futura. Machtig mooie machine.
Ik heb echter een probleem. Ik ben een deel van mijn achterlicht kwijt. Het gaat om het knipperlichtlensje aan de linkerkant.
Ben op internet aan het zoeken geweest voor een komplete achterlichtunit, echter ze zijn schijnbaar niet meer leverbaar.
Is er iemand die misschien het bewuste lensje over heeft of de komplete unit?
Of is er iemand die weet waar ik nog aan onderdelen van een Futura kan komen?

Alvast bedankt voor de moeite
quote:
gerkenator schreef op 18 september 2017 @ 14:42:
ik gebruik putoline 15w50, net een paar maand geleden ververst. ik heb nu 20.000km op de teller.2

Hier ook putoline maar overweeg Motul V300. Merk minder schakelfouten bij mijn ducati met deze olie. Als de versnelling "plakt" met schakelen kan een oplossing zijn een kleinere olie sproeier in de versnellingsbak. Modificatie ie hier wel te vinden. Relatief goedkoop als je een benzine sproeier gebruikt via de fietsenmaker, kan dan onder de 2 Euro.

© 2001-2017 Motor-Forum