Bekijk originele versie: Aprilia RST1000 Futura Deel2

Nou kwam ik er vandaag achter dat de motor niet stationair wil draien maar dan uit valt. Alles lijkt goe, geen efi-meldingen, goede accu spanning, vacuum slangen goed, geen indicatie van storingen op het dachboard zoals olie druk. Starten lukt alleen met extra gas er bij en dan springt hij moeilijk aan maar klimt wel meteen in de toeren zondr problemen. Bij rijden moet ik een aandrijving houden vanuit de ketting en achterwiel, anders valt ie uit zodra ik de koppeling in knijp.
Wie herkent dit en weet waar het aan zou kunnen liggen?
Stappenmotor in het luchtfilterhuis? :)
quote:
Blasco schreef op 13 mei 2018 @ 21:30:
Stappenmotor in het luchtfilterhuis? :)

Die zoemt gewoon bij het op contact zetten..... is het op een andere manier te checken die stappnmotor
Doormeten aan de hand van WPHB? :+
Of de throttle body sensor even doormeten?

Door futura rijder op maandag 14 mei 2018 19:25

De idle control valve onder het luchtfilter kan je heel eenvoudig loshalen en schoonmaken.mogelijk vervuild met kool, of een slecht contact van de stekker.

Succes
Is inderdaad de stappenmotor die idle regelt onder het luchtfilter. Stond vol met inmiddels roestbruin water. Center zit vast, ik voel alleen een lichte trilling bij het op contact zetten maar verder geen beweging in te krijgen. Op zoek naar een nieuwe. AP8124981. Iemand wat liggen? Gelijk aan rsv, tuono, en veel meer.
Inmiddels besteld, hopelijk morgen binnen kan de boel in elkaar voor de rit naar Helmond op donderdag.

Door futura rijder op dinsdag 15 mei 2018 18:46

Waarom lag deze vol met prut ?
Meestal is er alleen een klein beetje olie te vinden, vooral in slangetje ernaast.

Heb je een te hoog olie peil of ontbreekt de aftap slangetje ?

PS deze klep is van sagem dus alleen futuras en Caponord denk ik.latere rsv hebben een Siemens injectie.
Gooi de oude nog maar niet weg. Je kunt ze heel simpel uit elkaar halen en schoonmaken.
Alleen vuil kan al de boosdoener zijn voor dergelijke storingen. ;)
Goedendag futura rijders

Ik heb een vraag over ontsteking volgorde.
Ben de cilinder weer op het blok te zetten maar kan niets vinden over ontstekingsvolgorden .
Is het dan het zelfde als HD dat alle vier tegelijk gaat vonken of ?

MVG M
Hoi, ik heb een vraagje, mijn futura wil niet opladen, de garage verving de accu en gaf aan dat de laadspanning in orde was, maar dat is denk ik niet correct. Het zal de gelijkrichter wel zijn denk ik. Hoe kan ik dit doormeten? Of gewoon gelijk maar een nieuwe gelijkrichter erin zetten?
Laat maar, we gelijkrichter is kapot.

© 2001-2018 Motor-Forum