Bekijk originele versie: Het grote BMW K1600 topic deel 2

Vandaag de K voor 10.000 naar de dealer.

Nieuwe Michelins Pilot Road 4 GT laten monteren, een wereld van verschil. Positief wel te verstaan.

Stuurt veel beter!
quote:
ger-k schreef op 16 mei 2014 @ 23:06:
Vandaag de K voor 10.000 naar de dealer.

Nieuwe Michelins Pilot Road 4 GT laten monteren, een wereld van verschil. Positief wel te verstaan.

Stuurt veel beter!

Nieuwe banden sturen altijd beter....
Bij de vorige banden (af fabriek) moest ik in een bocht sterk tegensturen, dus echt zwaar werken...!

Nu kan ik de bocht in met 1 hand aan het stuur, niet dat ik dat zal doen, maar zo licht stuurt het nu.
:P
quote:
ger-k schreef op 17 mei 2014 @ 21:28:
Bij de vorige banden (af fabriek) moest ik in een bocht sterk tegensturen, dus echt zwaar werken...!

Lijkt me eerder een kwestie van bochtentechniek....
Weten jullie iets over LED-verlichting?
Hoebedoelu? :?
Led verlichting in de koplamp, datbedoelikke ;-)
Heb je prachtige adaptive xenon beschikbaar, ga je denken aan LED. :X

Maar denk bij retrofit LED maar aan kans op smelten van de reflector en diffuus en verblindend licht. ╔Ún enkele LED geeft onvoldoende licht, daarom zitten er op de retrofit lampjes meerdere LED's, wat tot gevolg heeft dat er meerdere lichtpunten, dus geen duidelijk brandpunt is. Dat veroorzaakt een diffuse lichtbundel en zal verblindend zijn (bovendien be´nvloedt dat je lichtopbrengst op de weg in negatieve zin).

Highpower LED's produceren veel warmte. Dit kan zelfs zo hoog oplopen dat de reflector kan gaan vervormen. OEM ledlampen hebben doorgaans koelelementen om de temperatuur gematigd te houden.
Past een T-Ray topkoffer op onze K1600Gt? En hoe zit het met de bodemplaat?
Waarom die vraag, ik heb nog van mijn vroegere motor het Alu-Rack (past niet op de K1600Gt) maar heb 2 verschillende bodemplaten en naar mijn tevredenheid een zeer degelijke topkoffer van T-Ray, net die wens ik op de Gt te gebruiken, want een 1000 piek voor de originele is een beetje erover, niet?
Esthetitisch gezien vind ik het niet passen. ;)

Wil je goedkoper, kies dan de topkoffer van de K1200GT/K1300GT/R1200RT. Is goedkoper, maar heeft dan ook niet de centrale vergrendeling.

... en als je echt el-cheapo wilt, dan moet je een bananendoos met ducktape achterop plakken. :P
Als mijne T-Ray in de kleur van de motor gespoten is vind ik die niet zo slecht, vandaar.

Door tabaksbaars op vrijdag 23 mei 2014 17:02

quote:
tabaksbaars schreef op 12 mei 2014 @ 17:20:

[...]

Het is dus de voorste schokdemper bevestiging, iemand enig hoe dit definitief te verhelpen is?

Niemand met een definitieve oplossing? Of zijn de techneuten al op vakantie?
quote:
tabaksbaars schreef op 23 mei 2014 @ 17:02:

[...]

Niemand met een definitieve oplossing? Of zijn de techneuten al op vakantie?

Misschien is het een drooggelopen busje van nylon of metaal ?
beetje wd40 Echt goed smeerspul erop van bijv. de MF huisleverancier :

http://www.autogereedscha...en/ibs-ptfe-teflon-spray/

Ik moet het zelf nog proberen,maar vind de gewone teflon spray al goed.
Ik lees hier (Bv p2 #19 en p3 #28) dat goed smeren waar de veer van het voorste veerbeen in z'n rubbers zit de oplossing zou kunnen zijn.
Vandaag met dank aan van Harten een ritje gemaakt met de nieuwe naked superbike van BMW.
Ik heb een kort verslagje met foto's op het RT forum van dit motor forum gezet.
Even wat tegengas ;( geven aan Ron zeg maar.

Heb bij deze snoepwinkel vandaag wel een nieuwe zetel voor mijn K aangeschaft
[Afbeelding: vpc0o0.jpg]
Ik ben erg benieuwd hoe ie op langere afstanden bevalt, de looks zijn mi wel gaaf.
Frist de boel een beetje op

[Afbeelding: n48t3n.jpg]

En omdat ik nu toch aan het foto's maken was en ooit beloofd had mijn uitlaat erop te zetten, nu hieronder een foto
[Afbeelding: 2emlph4.jpg]
...wanneer krijg je nou eens plantjes in de tuin...?!
Ik moet hem nog even ophogen :P
quote:
glk schreef op 24 mei 2014 @ 23:34:
Vandaag met dank aan van Harten een ritje gemaakt met de nieuwe naked superbike van BMW.
Ik heb een kort verslagje met foto's op het RT forum van dit motor forum gezet.
Even wat tegengas ;( geven aan Ron zeg maar.

Heb bij deze snoepwinkel vandaag wel een nieuwe zetel voor mijn K aangeschaft
[afbeelding]
Ik ben erg benieuwd hoe ie op langere afstanden bevalt, de looks zijn mi wel gaaf.
Frist de boel een beetje op

[afbeelding]

En omdat ik nu toch aan het foto's maken was en ooit beloofd had mijn uitlaat erop te zetten, nu hieronder een foto
[afbeelding]

ziet er bijzonder strak en netjes uit hoor, complimentje :}
Weer even tijd voor een filmpje?

Ritje door het mooie Sauerland. :]

http://youtu.be/x53v5ByMJTE
Op marktplaats staan nu "Akrapovic Titanium Dempers K1600GT/GTL" voor 1100 euro

Heb zelf net setje als GLK besteld
...das een mooi setje !...
Een goede keuze :Y
Ben ik de enige 1600 rijder die de 13e naar Bad Fredeburg gaat?.

Zie " waar is wat te doen"
Hallo allemaal, ik weet ik heb mij nog niet voldoende voorgesteld dus bij deze dan, ik zijn Xavier, getrouwd en vader van 2 prachtige tweeling dochters, soms wel een ( hemelse hel ) ;-). Mijn huis woond in de buurt van Limburg. Onlangs een nieuwe K1600Gt gekocht en erbij genomen de NAVI-PACK, nu heb ik reeds 2 nieuwe helmen van de vorige aankoop, en wil helmen van de Pack verkopen.
Te koop: 2 nieuwe BMW EVO 6 systeemhelmen met Motorrad Bluetooth communicatiesysteem gemonteerd, u kan zelf kiezen uit de standaard kleuren en de passende maat.
Deze behoren bij het NAVI-PACK toen ik de motor nieuw kocht, prijs bij de Bmw-Dealer zonder korting 998.00 €, verkoop prijs 730.00 € per helm.
Ik zal het hier wel zien verschijnen als er interesse voor is, gr Xavier.
Welkom Xavier, veel 6 cilinder fun.

© 2001-2017 Motor-Forum