Bekijk originele versie: Even voorstellen, een nieuwe naked: Brammo Empulse

Woon je in Zweden :?
quote:

Ja, ik weet dat het de warmste novemberdag ooit is, maar You need to fix the roof when the sun shines toch?

Dus het was een mooie dag om te sleutelen en te rijden, dus laat die winter maar komen.
is een mogelijkheid om de accu s en jezelf te beschermen tegen de kou als het gaat winteren.
maar gaat het bij 120 km niet klapperen en krijg je geen slijt sporen op het frame en de kunststof delen?
misschien handig om na verloop van tijd een beoordeling te geven. Ben benieuwd.
ik kick em vast even voor binnen kort O-)
Kick ik em weer voor buiten lang. Als het nodig is natuurlijk.
Voor degene(n) die voor betrekkelijk weinig nog op zoek zijn naar een Brammo kwam ik deze tegen;
https://link.marktplaats.nl/m1269221769
Ik ga wat meer betalen maar dan heb ik wel een empulse R.
hopelijk half Mei met het ding de weg op.
quote:
Mous1 schreef op 18 april 2018 @ 14:43:
Voor degene(n) die voor betrekkelijk weinig nog op zoek zijn naar een Brammo kwam ik deze tegen;
Ik zit nog even op een zekerheidje van Nationale Nederlanden te wachten, maar als die over de brug komt ga ik hem misschien wel even bekijken. :9 Wel een proefrit van minimaal een half uur. ( Accu )
quote:
Worldbeater schreef op 18 april 2018 @ 15:49:

[...]
Ik zit nog even op een zekerheidje van Nationale Nederlanden te wachten,....

Verklaar u nader :?
quote:
Worldbeater schreef op 18 april 2018 @ 15:49:.....Ik zit nog even op een zekerheidje van Nationale Nederlanden te wachten, maar als die over de brug komt ga ik hem misschien wel even bekijken. :9 Wel een proefrit van minimaal een half uur. ( Accu )....

Ik heb ooit een stukje gereden met zo’n Inertia, dit is de Plus versie. De gewone Inertia heeft slechts 3 kWh, de Plus heeft het dubbele, maar ook dat houdt niet over.
Waar ik niet aan kon wennen was de uiterst merkwaardige zitpositie; hij is heel smal en hoog, de voetsteunen staan uitzonderlijk laag en dat rijdt apart...
quote:
Hybride schreef op 18 april 2018 @ 16:49:

...de uiterst merkwaardige zitpositie; hij is heel smal en hoog, de voetsteunen staan uitzonderlijk laag en dat rijdt apart...

Dat klinkt een beetje als een motorfiets/fiets mix.
Zou dus ook voor langere mensen geschikt zijn?
quote:
@ondertitel. Een bedrag met vier nullen. :+
quote:
Hybride schreef op 18 april 2018 @ 16:49:

Ik heb ooit een stukje gereden met zo’n Inertia, dit is de Plus versie. De gewone Inertia heeft slechts 3 kWh, de Plus heeft het dubbele, maar ook dat houdt niet over.
Waar ik niet aan kon wennen was de uiterst merkwaardige zitpositie; hij is heel smal en hoog, de voetsteunen staan uitzonderlijk laag en dat rijdt apart...
Interessant. :Y
Ik hoop dit jaar nog dichter bij het werk te wonen, rij nu 50+ kilometer per dag met de motor.
Al is dat laatste meestal ook weer erg leuk. O-)
Misschien al voorbijgekomen, maar ik zit me nu serieus te oriŽnteren door 'die gek' op Marktplaats. :+

https://electricmotorcycles.nl/producten
quote:
Worldbeater schreef op 19 april 2018 @ 11:42:
Misschien al voorbijgekomen, maar ik zit me nu serieus te oriŽnteren door 'die gek' op Marktplaats. :+

https://electricmotorcycles.nl/producten

:t al voorkeur? die Johammer ziet er waanzinnig uit, leuk hebbeding.
quote:
Gilles schreef op 19 april 2018 @ 12:11:
:t al voorkeur? die Johammer ziet er waanzinnig uit, leuk hebbeding.

Ja, eentje die ik al vaker zag en :9 dacht. Maar dan zit ik in het verkeerde topic.
En voor het doel, kort toekomstig woon~werk secundair, is het model ook niet handig. :+
( Energica Ego uit 2018 met € 10.824 korting :? )

Maar de prijs blijft uiteraard niet in verhouding tot de Brammo op Marktplaats.
Wel fijn als iets met garantie geleverd wordt van enkele jaren.
Dat is met tweedehands weer wat minder. :Y
quote:
Worldbeater schreef op 19 april 2018 @ 12:25:

[...]

( Energica Ego uit 2018 met € 10.824 korting :? )

Die komt denk ik uit de huurvloot/demovloot?
Zolang hij er goed uitziet... Hij zal geen last hebben van dat er met een koude motor mee geragd is :P
Die Brammo heeft wel een ketting en een schakelbak... vind ik wel een nadeel.
quote:
evolver86 schreef op 19 april 2018 @ 13:54:
Die komt denk ik uit de huurvloot/demovloot?
Het is een beetje creatief boekhouden dan. :Y ;)
Vijftien keuzemogelijkheden, tien in de aanbieding, vijf verkocht, drie gereserveerd.
Dus nog drie topdeals.. dat is best cashen op de nieuwprijs. :o

Volgens een artikel in de MotoPlus met de CEO heeft Energica nu wereldwijd (pas) 100 stuks verkocht. :)

Edit.. even scrollen naar beneden..

Ik denk dat de drie onderste de nieuwe modellen zijn, de andere reeds 'het vorige' model.
En de EGO staat er behalve een 2017 model eigenlijk helemaal niet bij.
Die Brammo heet natuurlijk Enertia.

quote:
evolver86 schreef op 19 april 2018 @ 13:54:....Die komt denk ik uit de huurvloot/demovloot?....

Er staan Energica’s bij die minder kosten dan de duurdere Zero modellen.

Zelf denk ik dat je een elektrische motor heel goed gebruikt kunt kopen, ook een demo zou ik zo nemen.
quote:
Hybride schreef op 19 april 2018 @ 16:27:
Die Brammo heet natuurlijk Enertia.

[...]

Er staan Energica’s bij die minder kosten dan de duurdere Zero modellen.

Zelf denk ik dat je een elektrische motor heel goed gebruikt kunt kopen, ook een demo zou ik zo nemen.

Dat zeg ik ook niet. Ik denk dat je best een elektrische motor gebruikt kan kopen. En (pers)demo zou ik meer moeite mee hebben. Maar dat zou ik ook hebben bij conventionele motoren.

Met de verkoop van de zeros gaat het volgens mij wel prima. Begin Vorig jaar stonden er even veel energicas op kenteken in Nederland dan dat ik demo's heb gezien. Hopelijk is dat nu wat meer geworden...

Ik heb zowel de EVA, EGO en de DSR gereden en het rijdt prima. De prijs vindt ik echter nog te fors in vergelijking met wat je krijgt voor die prijs op de conventionele markt. Maar ik hoop, en dat zal waarschijnlijk, snel gaan veranderen. Het wachten is op de eerste verbodenverklaring voor verbrandingsmotoren. Dan zal het rap gaan.

© 2001-2018 Motor-Forum