Bekijk originele versie: Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

bewijsstuk nmr... Ik ben de tel al kwijt.

Zijn er f650 rijders die al gebruik hebben moeten maken van bmw oil drain plug reparatie kit (11112343436) voor het welbekende probleem dat het schroefdraad in de carter gestript is?

Ik heb dit probleem en wil het bij de volgende motorolie beurt aanpakken. Nu heb ik wat research gedaan en ik lees dat sommige mensen het oplossen met een helicoil. Hier heb ik geen ervaring mee en ik denk dat er misschien meer risico's mee gepaard gaan, aangezien ik dan ook de oude schroefdraad eruit moet boren (als ik het goed begrepen heb). Dit in tegenstelling tot de reparatiekit van BMW, welke erg duur is, waarbij de vervangende plug zelf nieuwe schroefdraad tapt.

Graag zou ik willen weten hoe lastig deze klus is met de reparatiekit? Ik maak mij namelijk zorgen dat ik de plug ietwat scheef erin schroef en dat deze door zijn zelftappende functie de carterpan naar de klote helpt.
quote:
robinTFD schreef op 12 januari 2018 @ 19:59:
Goedenavond allen,

Ik ben gisteren wezen kijken bij:

https://www.speurders.nl/...;no_qs=True&query=650

Vooraf wist ik, aan de hand van de fotos en het gesprek, dat het niks was. Maar ik woon er om de hoek dus ik kon wel even kjken. Zoals ik dacht is de funduro geen €1350 waard. Banden en ketting waren helemaal op. Voor de rest zag hij er ook erg slecht uit qua wrap en algemene staat. Ik heb hem laten staan maar zelfs €500 was al te veel.

Fijne avond!

Ik vind dat als je iemand zijn motor afkraakt je ook met argumenten moet komen. Ik zie een niet zo mooie F650 maar verder niet echt iets bijzonders. 500 euro is belachelijk. Voor dat geld koop je een F met motorschade. Probeer maar eens een rijdende F onder de 800 te vinden.
Wat is er mis met deze matzwarte?
Ik zat ook al te kijken wat maakt dat deze motor geen €500,- waard zou zijn. Een kettingsetje kost iets meer dan €100,- Dat de uiterlijke staat niet tip top is? Ook dat vind ik behoorlijk meevallen. Zo van de foto iig.
Vanwege veranderd woon/werk heb ik mijn motor ingeruild op een bromscooter (ja ik weet het, maar daar mogen de andere gezinsleden WEL op rijden).

De F650 staat nu bij de handelaar te koop:
https://www.marktplaats.n...40c1b&previousPage=lr

Valt wel wat met de man te handelen denk ik. Ik verkoop hem niet zelf op MP omdat ik geen zin heb in bandenschoppers en ander volk aan de deur. Dus als je een Fje zoekt, dit is een goede. Misschien niet de mooiste, maar technisch okay.
Vandaag voor het eerst door een code rood windstorm gereden. Veel momenten gehad waarbij het voelde dat de bandjes onder je vandaag geschoven worden, zeer onprettig gevoel. Ik had wel eens eerder gelezen had de F650 een fiets is die voor zijn gewicht relatief veel wind vangt. Zelf heb ik niet genoeg ervaring met andere motoren om dit bevestigen. Klopt dit of is het onzin?
Ik zou dit niet als een slechte eigenschap aan de F650 willen toedichten. Elke enduro met een beetje kuipje en een groter voorwiel heeft daar last van. Het is gewoon een hoge windvanger. Mijn R1100GS van 235kg is ook niet leuk rijden met dit weer. Je voelt gewoon dat de wind rukken aan het voorwiel geeft.
Ik denk met dit weer dat je dat op elke motor zal ervaren. Maar Fje heeft een hoog zwaartepunt in vergelijking met andere motoren dus dat zal meespelen.

Misschien gewoon beter niet rijden met zo veel wind, niet omdat je omwaait maar wel voor rondvliegende takken en dakpannen etc.
Een K1100 RS rijdt gewoon door, ondanks de dikke kuip. Gewoon harder rijden, dan gaat ie gewoon rechtdoor.
Ok dus als ik het goed begrijp zou, naast een sportieve en brede kuip, een kleiner voorwiel, korte veerweg en lager zwaartepunt helpen tegen rukken van de wind?

Neem bijvoorbeeld een rsv tuono. Naast het feit dat je torso, nek en hoofd volledig in de wind zitten, zou het dan wat betreft rukken van de wind op het stuur minder ernstig zijn dan een f650 (bij de weersomstandigheden zoals vandaag)?

© 2001-2018 Motor-Forum