Bekijk originele versie: Het BMW F650 Funduro/Strada Topic

Oh, te weinig vloeistof is geen optie, dan werkt het expansie systeem niet meer.
Vandaag nog wat dingetjes geprobeerd om weer remvloeistof in mn leiding te krijgen maar niet gelukt. Heb wat dingen getest en het lijkt erop dat t van t reservoir niet de leiding in komt. Als ik de leiding losmaak bij de klauw, hoor je wel lucht erdoorheen gepompt worden. Iemand een idee?

Door Top Du Grond op donderdag 10 mei 2018 14:41

In dit filmpje wordt een simpel maar effectieve oplossing laten zien om op een gemakkelijke wijze de radiator bij te vullen: https://www.youtube.com/watch?v=DOT9UHIdrco

Check vanaf 1.50
quote:
Top Du Grond schreef op 10 mei 2018 @ 14:41:
In dit filmpje wordt een simpel maar effectieve oplossing laten zien om op een gemakkelijke wijze de radiator bij te vullen: https://www.youtube.com/watch?v=DOT9UHIdrco

Check vanaf 1.50

Waar zou die open slang nu op aangesloten zitten? Hij zal toch geen open verbinding met de radiator gemaakt hebben? Het is een Amerikaan dus het zou me niets verbazen.
Maar je kunt wel goed de onmogelijke plek van de radiatordop zien.
quote:

Check vanaf 1.50

Haha, Handig!

Weet wel gelijk waar bij te vullen, checken, gewoon vinger in de vulopening? of vullen totdat de vloeistof overstroomt....

Door Top Du Grond op vrijdag 11 mei 2018 11:24

quote:
halflive schreef op 10 mei 2018 @ 21:00:

[...]

Waar zou die open slang nu op aangesloten zitten? Hij zal toch geen open verbinding met de radiator gemaakt hebben? Het is een Amerikaan dus het zou me niets verbazen.
Maar je kunt wel goed de onmogelijke plek van de radiatordop zien.

Hij heeft geen open verbinding. Blijkbaar laat hij het slangetje bij de radiator hangen. Ik neem aan dat wanneer hij bij wilt vullen, hij de radiator dop verwijderd en het slangetje in het gaatje plaatst.

quote:
Tor schreef op 11 mei 2018 @ 10:16:
quote:

Check vanaf 1.50

Haha, Handig!

Weet wel gelijk waar bij te vullen, checken, gewoon vinger in de vulopening? of vullen totdat de vloeistof overstroomt....

De werkplaatshandboek zegt dat je de radiator moet vullen tot de top van het smalle gedeelte van de "filler neck". In mijn ervaring betekent dat vaak dat ik de radiator per ongeluk vul totdat het overstroomt. Vergeet niet langzaam te vullen en af en toe de slangen aan het blok voor de koelvloeistof in te knijpen, zodat de bubbels naar boven komen.
Omdat het ook leuk is om zandpaden te rijden:

[Afbeelding: y4muZnW-0_sR3MSASTOc88S2bLKYXnmZQ5MZjLxJ0YfdPo6RkoWH_jiknJtMGkBHCS12aapP985F_yhqvp-2PteIos18NIFwVEORl137c_ooKysLyEZTYbM9FsoHi2dqVdy9ofyDli-_dbg-HP0Gm-eWmcaKydCpEMC8AaqX7_Lkb6gRR5PeUttqWNHO3VdR_29jJ3Ic7VU9vwk_yRvHExHBw?width=5344&height=3008&cropmode=none]

Door Top Du Grond op dinsdag 15 mei 2018 11:24

quote:
Hellracer schreef op 12 mei 2018 @ 20:31:
Omdat het ook leuk is om zandpaden te rijden:

[afbeelding]

Gaaf man. Ik rij nu op road attacks 2 waar ik erg tevreden mee ben en de benaming van die banden kloppen wel maar door jou ga ik misschien voor allroad banden als volgende set. Welke banden gebruik jij?

Mijn strada heeft kortere veerwegen en kleinere wielen dus echte technische offroad stukken zal ik vermijden (ook omdat ik hier 0 ervaring in heb). Geven jou banden ook voldoende vertrouwen als je er bijvoorbeeld op een nat wegdek mee rijdt?
Ik heb een Michelin Anakee 2 op de voorkant, een echte allroad band dus. Aan de achterkant zit een Mitas E09 Dakar, een grove noppenband.
Hierdoor kan ik in het terrein lekker aan de slag (daar stuur je met je gas (=achterband) en op de weg heb je meer aan een normaal profiel om fatsoenlijk te sturen en te remmen.
Ik moet toegeven dat op nat wegdek de achterkant wel eens weg stapt. Ik vind dat niet erg, het is goed en gemakkelijk op te pakken, ik kan er lekker mee driften en spelen.

Door Top Du Grond op woensdag 16 mei 2018 09:48

Is een grove noppen achterband nodig voor iemand die voor het eerst offroad gaat? Ik kan me voorstellen dat ik toch niet meteen ga sturen d.m.v. het gassen en dat ik daarom wellicht voldoende zou hebben aan een 50/50 allroad band, zoals jij ook vooraan hebt. Of zie ik dit verkeerd?
Het hangt er helemaal vanaf wat je gaat doen.
Zo nu en dan een half verhard paadje mee pakken, of in het najaar dikke blubber rijden?
Je komt heel ver hoor op 50/50 banden maar op een noppenband gaat het gewoon beter en is het makkelijker en veiliger.

Het juiste gereedschap voor het werk zeg maar.
Met een waterpomptang kun je ook een bout aandraaien maar met een passende dop en ratel gaat het sneller beter en heb je minder kans op beschadigingen.

Door Top Du Grond op woensdag 16 mei 2018 15:36

Bedankt voor de toelichting. Ik zou gewoon nu en dan een half/onverharde paadje mee pakken inderdaad. De rest van de km's zullen grotendeels alsnog op verharde wegen en in steden plaatsvinden bij zowel mooi als slecht weer.

Een degelijk allroad setje komt mij dan het beste uit denk ik. Duurt nog wel even voordat ik daadwerkelijk ga rondneuzen want de huidige banden kunnen nog wel +-3000km mee.

© 2001-2018 Motor-Forum