Bekijk originele versie: Yamaha TDM 850 en 900 Topic Deel 6

quote:
Pieter H schreef op 30 augustus 2017 @ 13:43:

[...]

Kan goed zijn dat bijvoorbeeld een O-ringetje om een sproeier niet goed afdichtte..
dan verzuipt hij op een kant.

Volgende week de bougies eruit halen en de kleur controleren, vooralsnog loopt de motor prima.
Ik heb mezelf onlangs ook een TDM aangeschaft. In eerste instantie met de bedoeling het motorblok voor m'n XTZ te gebruiken.
[Afbeelding: IMG_0520.JPG]
Nu ik er een tijdje mee rij begin ik wel aan dit plan te twijfelen. Misschien toch wel zonde om een redelijk nette TDM uit elkaar te trekken. Daarnaast had ik in de XTZ altijd al een 4TX motortje zitten en het motor karakter van zo'n 3VD blijkt toch wel heel anders. Vind 'm wel mooier klinken en dat ligt er niet aan dat de XTZ rotte lagers heeft :+
Een 3VD blok is ook beter geschikt in een XTZ dan een 4TX.
Maar bij velen leeft het idee dat een 4TX blok beter is en meer vermogen levert...
Op papier liggen de prestaties van de 4TX toch ook net iets hoger. Maar gevoelsmatig is de 4TX een stuk rustiger, met hetzelfde toerental heb ik bij 3VD vaak de neiging om 'm in z'n 6 te zetten. :+
Ik rijd ook een 3VD, maar hebben jullie ook dat hij pas vanaf 3k toeren vermogen heeft? Of ligt dat aan mijn motor?
Klopt wel aardig vlgs mij. Ik houd hem en velen met mij geloof ik voornamelijk tussen de 3 en 4k voor een alerte gas reactie. Daaronder gebeurt er idd niet veel.
Oke bedankt, weer een geruststelling :)
ha die Dré! Rij nu anderhalf jaar TDM (4tx) en heb de suup eigenlijk nog niet gemist. Hoewel, voor het nemen van stoepies en vluchtheuvels was ie beter :) En op het gas door de berm is op een tdm ook wat linker, vooral als je de juiste banden er niet onder hebt.
Maar de extra power en betere remmen vd TDM zijn op straat toch echt wel een voordeel.
groet, mattijs
Ik had laatst gevraagd of koffers voor een later TDM op een eerdere konden. Nou, ik heb de koffers in ieder geval binnen! Dit weekend ga ik eens proberen ze erop te zetten!
Groeten

© 2001-2017 Motor-Forum