Bekijk originele versie: Het Honda CBR600F/FS Topic deel 101 "Vergane glorie...?"

quote:
Greiven schreef op 09 januari 2018 @ 13:06:
Goedemiddag,

Ik zoek mij bijna een ongeluk maar misschien dat iemand hier kan helpen. Voor mijn CBR 600 F4 Sport 2001 ben ik op zoek naar een fraaie demper, want ja.. origineel klinkt wat saai. Nu is er een groot aanbod in dempers, maar ik heb werkelijk waar geen idee wat past of niet. Kan iemand mij een korte intro geven over waar ik naar kan zoeken zodat het in ieder geval past als ik het in huis haal :] Iets met inlaat maten, linkpijp en...

Bij voorbaat dank,

Thomas :W

Edit: Als iemand nog wat leuks heeft liggen dan hoor ik het ook wel hé :)

Wat wil je er aan uitgeven? De keuze is inderdaad enorm.
Meten is weten. Bij diverse shops kan je door invullen van je motor en type gelijk zien welke past.
quote:
Revz schreef op 10 januari 2018 @ 13:12:

[...]

Wat wil je er aan uitgeven? De keuze is inderdaad enorm.
Meten is weten. Bij diverse shops kan je door invullen van je motor en type gelijk zien welke past.

Ik ben enkele shops langs gegaan en het hele forum afgespeurd naar reviews. Mijn oog is tot zo ver gevallen op een Mivv GP Black Steel (wat beter betaalbaar dan de carbon versie). Deze zit nieuw en compleet op zo'n €275,00. Binnen mijn budget!

Nu staat er bij aanschaf dat je op moet letten dat het een model is zonder katalysator? Is er iemand die mij kort uit kan leggen of het benodigd is (ze worden namelijk los verkocht) en moet de motor ook opnieuw afgesteld worden na het plaatsen van de korte sport demper of zal de praktijk dat uitwijzen?

Wederom bij voorbaat dank :)
Mijn vermoeden is dat jij een uitvoering met Katalysator hebt. De kat is een aan buitenkant te zien als een verdikking in de buis vlak voor waar de einddemper begint. Daar zul je ook de aansluiting voor de lambdasonde aantreffen in de buis.

Hopelijk heb je hier wat aan.

© 2001-2018 Motor-Forum