Bekijk originele versie: Honda VT/VTX shadow topic deel 2

Door flarrestein op dinsdag 19 mei 2015 08:55

Ook weer een paar daagjes bezig geweest. Er komt vorm in.
De accubak zit in de achterbrug. Bobines onder de tank.
Nu de rest van de elektra nog wegwerken. *O*

[Afbeelding: VT600 18-5-2015]

Door freestyler27 op dinsdag 19 mei 2015 11:52

goed bezig ziet er al mooi clean uit
Hallo,

Helaas moet ik mijn shadow VT1100 uit 1986 te koop gaan zetten. Door rugklachten kan ik er helaas niet meer mee rijden.
Nu was ik al langere tijd bezig om de motor een beetje lichter te maken dus er ontbreken al aardig wat onderdelen.
Motorisch heeft hij me nog nooit laten staan, (een keer met een lege accu...) maar het uiterlijk van de motor is toch wel zo dat ik hem nooit op slot hoef te zetten.

Daarom ga ik de motor maar in onderdelen verkopen. De motor zit momenteel nog volledig in elkaar dus mocht iemand een onderdeel zoeken hoor ik dat graag.

De onderdelen die helaas niet meer bruikbaar zijn zijn de uitlaten, schetsplaten, zadels, sissybar, het rechter afdekkapje en het frame. De tank heeft wel glijschade.
Voor de rest is het allemaal wel werkend maar heeft even een poetsbeurt nodig.
Foto?
quote:

Zal ik vanmiddag even maken, maar verwacht er helemaal niks van. Hij hoeft ook niet de hoofdprijs op te brengen. Ik zal juist blij zijn als ie weg is...

Door flarrestein op dinsdag 19 mei 2015 16:10

Een carrière als verkoper hoef je ook niet te ambiëren geloof ik.. haha :')

quote:
Waylander schreef op 19 mei 2015 @ 12:59:

[...]

Zal ik vanmiddag even maken, maar verwacht er helemaal niks van. Hij hoeft ook niet de hoofdprijs op te brengen. Ik zal juist blij zijn als ie weg is...
quote:
flarrestein schreef op 19 mei 2015 @ 16:10:
Een carrière als verkoper hoef je ook niet te ambiëren geloof ik.. haha :')

[...]

reverse-psychology :Y

Gaat gewoon voor 3 mille de deur uit, let maar op!
Hoe krijg ik die bouten zonder kop er dan uit? Uitboren??
Het is mij gelukt met de (waterpomp)tang en spierballen. Probeer die kop eerst een beetje vierkant te knijpen.

quote:
Buffel83 schreef op 19 mei 2015 @ 20:17:
Hoe krijg ik die bouten zonder kop er dan uit? Uitboren??
Hey, ik heb sinds kort een vt750c2 uit '97 en ik vroeg me af of iemand weet hoeveel hij verbruikt.. kan het nergens op internet vinden.
quote:
FoofyCakez schreef op 28 mei 2015 @ 18:54:
Hey, ik heb sinds kort een vt750c2 uit '97 en ik vroeg me af of iemand weet hoeveel hij verbruikt.. kan het nergens op internet vinden.

De 1 liter op 20 km redt je met variërend binnen/buiten bebouwde kom zeker. Binnen bebouwde kom en veel 60 a 80 wegen red je 1 op 22 ook zeker. Rijd je lange tijd 130 (140 op teller) dan verbruikt ie zeker 1 op 13 (ik spreek uit ervaring).

Ik hoop dat je er wat aan hebt! :]
quote:
FoofyCakez schreef op 28 mei 2015 @ 18:54:

Je gaat rijden, houd bij hoeveel je tankt en hoeveel km's je daarmee doet.

Even een berekeningetje, en je weet wat je motor verbruikt :)
ik heb een 1100 C3 en rijdt tussen de 1:17 en 1:19.
Een 750 C2 zal ongetwijfeld iets zuiniger moeten zijn gezien het lagere gewicht.
Heeft er hier iemand toevallig nog mooie mat zwart gepoedercoate velgen liggen voor een vt 600? Of weet iemand of het ook een probleem is om ze met spaken en al te laten poedercoaten met alleen de lagers er uit natuurlijk?
quote:
Buffel83 schreef op 02 juni 2015 @ 20:22:
Heeft er hier iemand toevallig nog mooie mat zwart gepoedercoate velgen liggen voor een vt 600? Of weet iemand of het ook een probleem is om ze met spaken en al te laten poedercoaten met alleen de lagers er uit natuurlijk?

Ik wil mijn velgen ook laten coaten. Inderdaad lagers eruit en verder is het geen probleem zover ik weet.
Ik ben opzoek naar een set lagers voor mijn achterbrug van een vt 600. Wie kan mij hier aan helpen?
quote:
Buffel83 schreef op 23 juni 2015 @ 22:21:
Ik ben opzoek naar een set lagers voor mijn achterbrug van een vt 600. Wie kan mij hier aan helpen?

Je zou even bij japparts.nl (roukema) kunnen kijken
quote:
flarrestein schreef op 15 juni 2015 @ 16:08:

[...]

Ik wil mijn velgen ook laten coaten. Inderdaad lagers eruit en verder is het geen probleem zover ik weet.

Band er af, ventiel er af, balanslood er af en idd lagers er uit en nieuwe er in.
quote:

Zitten er vier in, twee soorten.
Ook dustseals nodig?

Kan elke hondadealer voor je bestellen.
Via cmsnl.com kun je wellicht de maten achterhalen.
quote:

http://www.cmsnl.com/hond...list/F__1200.html#results
Sorry maar moet de lagers van de achterbrug hebben.
quote:
Buffel83 schreef op 24 juni 2015 @ 09:37:
Sorry maar moet de lagers van de achterbrug hebben.

O ja, bijna goed...
En weet iemand trouwens of je ook een set nieuwe bouten en moeren kan krijgen voor de vt 600? Want die van mijn zijn allemaal veroest!!
Heeft er iemand toevallig nog een dekseltje van het zekeringkasje van een VT600 liggen?
Die van mij is spontaan verdwenen..
quote:
Buffel83 schreef op 24 juni 2015 @ 23:13:
En weet iemand trouwens of je ook een set nieuwe bouten en moeren kan krijgen voor de vt 600? Want die van mijn zijn allemaal veroest!!

Denk dat je het beste e-bay door kunt spitten.

© 2001-2017 Motor-Forum