Bekijk originele versie: Triumph 900 T400 "Steamer"

Zeker, voorjaar is sowieso een betere tijd om je brommer te verkopen.
Eens met Hans. Beter in het voorjaar neerzetten (nou ja, vanaf de motorbeurs, want dan begint het vaak te kriebelen). En twee motoren zijn geen straf, al liggen de 990 en de Tiger wel dicht bij elkaar.
Twee motoren is zeker geen straf. Qua type liggen de 990 en Tiger dan wel dicht bij elkaar, qua motor karakteristiek zijn ze volledig anders. Die V-twin is veel minder rustig en wil echt op toeren gehouden worden, ik heb het idee dat ik opnieuw moet leren rijden. Maar de 990 is ook 40 kg lichter met een veel lager zwaartepunt, daarom heb ik ook voor hem gekozen. En ik heb zeker geen spijt van die keuze.

Ik heb geen auto, dus ik pak al snel de motor, ook in de winter. Maar ik vind het een beetje zonde om die Tiger als pekelfiets te gebruiken.
Zou vandaag naar het Defensie museum , naar de nieuwe Triumphjes kijken (alsof ik daar geld voor heb ) maar het was me net ff te koud en nat voor een ritje.
Volgende week nog maar eens proberen naar het Kawasaki weekend op dezelfde plek.
Ten slotte is onze T400 een halve Kawa nietwaar ? 😂
LOL!
Heb een Scottoiler op de kop getikt voor een paar tientjes, heeft iemand ook zo'n ding,en dus de vraag die daaraanvast zit , waar heb je hem gemonteerd? :]
Nee, ik had er geen, want ik had mijn eigen systeempje geknutseld op de Tiger. Ik zou hem wel ergens monteren waarbij je niet het hele ding uit elkaar moet halen om bij te vullen. ;) Dat uit elkaar halen gaat wel steeds sneller op de Tiger, maar het wordt wel vervelend. :) De rest zou ik proberen een beetje laag te monteren achter je blok, misschien in de buurt van het scharnierpunt van de swingarm montage of zo. Dat maakt het leggen van de leidingen waarschijnlijk het handigste. Maar goed, ik heb hier geen Tiger meer staan om suggesties te doen. :(
Hij moet het liefst 30cm boven het smeertuitje zitten volgens de firma
Ik zag al een filmpje met een plekje onder het zadel maar dat was een 955i
Beste Tijgernoten, aan allen en jullie dierbaren de allerbeste wensen! Ff balletje opgooien: zat pas met Aussie Tiger te appen om eens een deels verharde deels onverharde snertrit te organiseren in de winter. Is daar belangstelling voor? Zorg ik voor een bak snert. En@Hans, ik heb een Scott oiler. Foto’s hebben? Mail me anders ff je tel nr. Gegroet vanuit het hoge water...
Als ik het ding weer klaar heb ben ik er zeker voor te porren. Of we moeten Blom zo gek krijgen dat ze een pan snert warm maken, dan kan ik er wel een route omheen verzinnen.
Mijn ding is wel , geen sneeuw en boven 5 graden. Maar in voor alles. :]
Als ik hem nog heb (en daar lijkt het wel op), zou ik graag meegaan!

© 2001-2018 Motor-Forum