Bekijk originele versie: H7 halogeen vervangen door LED.

Vandaag een actie gezien van Motozoom.

LED koplamp die de halogeen vervangt.

http://www.motozoom.nl/in...;utm_campaign=nieuwsbrief

Is er iemand die hier al ervaring mee heeft ?
We hebben een klant die zo'n lamp gemonteerd heeft en het geeft een enorme lichtopbrengst!
quote:
Moechy schreef op 21 november 2014 @ 21:26:
We hebben een klant die zo'n lamp gemonteerd heeft en het geeft een enorme lichtopbrengst!

Hoe groot is die toeter aan de achterkant ?
Lijkt mij dat het dekseltje van de behuizing er niet meer op past.
Geeft het geen melding op de CAN bus ?
Met materialen uit de ruimtevaartindustrie moet het wel goed zijn *O*
quote:
..Mike.. schreef op 21 november 2014 @ 21:37:

[...]

Hoe groot is die toeter aan de achterkant ?
Lijkt mij dat het dekseltje van de behuizing er niet meer op past.
Geeft het geen melding op de CAN bus ?

Wij hebben het niet geplaatst, dus heb geen weet van inbouw of dergelijke.
Het geeft een melding (bij een BMW R1200GS) dat de lamp kapot is vooraan (lampf! ) maar deze werkt wel gewoon :)
Klinkt interessant! Heb sinds kort Full-LED koplampen in mijn koekblik en dat bevalt echt buitengewoon goed!
Op eBay kosten ze 1/4 van de prijs trouwens :) CREE LED als zoekterm.
quote:
Redline Rider schreef op 21 november 2014 @ 22:50:
Klinkt interessant! Heb sinds kort Full-LED koplampen in mijn koekblik en dat bevalt echt buitengewoon goed!

Dit komt niet in de buurt. Het geeft merkbaar meer lichtopbrengst dan een halogeenlamp, maar bij lange na niet zoveel als xenon of full-LED.
Je quote de verkeerde ;)
quote:
Moechy schreef op 21 november 2014 @ 22:14:

[...]

Wij hebben het niet geplaatst, dus heb geen weet van inbouw of dergelijke.
Het geeft een melding (bij een BMW R1200GS) dat de lamp kapot is vooraan (lampf! ) maar deze werkt wel gewoon :)

Ik heb een GS. Dan is dat Lampf gebeuren best wel weer jammer.
Naar de dealer en hem de bulb indicator op off laten zetten.

Ja heus.
Kan niet bij een GS. Meten wat ie aan stroom trekt en een passende oplossing maken.
Oh. Dat las ik als oplossing op een gs site.
Met uitzondering van de watergekoelde 1200GSen weet ik zeker dat het niet mogelijk is...
Dat is wel erg vet:) Vind ze alleen erg duur :(
Ik heb een CREE Led lamp in mijn Z750. Mooi strak helder licht en het aansluiten ging zonder problemen!
Ik ben erg benieuwd naar het lichtbeeld van zo'n lampje... Op eBay staan ook al CREE Led H7-lampen vanaf 15 euro...
quote:
Paul88 schreef op 22 november 2014 @ 21:42:
Ik ben erg benieuwd naar het lichtbeeld van zo'n lampje... Op eBay staan ook al CREE Led H7-lampen vanaf 15 euro...
Ik heb eens een H4 gemonteerd, maar die LED lamp had geen reflector.
Hoe het bij H7 werkt weet ik niet.. keus genoeg.
http://www.dx.com/nl/s/H7+LED
Review gevonden: http://www.advpulse.com/adv-products/led-headlight-bulbs/
Het licht van de LED komt veel hoger en zal dus verblindend zijn.
Bovendien is aan het display van de motor te zien dat de foto's niet met dezelfde belichtingsinstellingen zijn genomen.

[Afbeelding: led-sidebyside2labels-561x374.jpg]
quote:
Kees Den Haag schreef op 24 november 2014 @ 13:07:
Bovendien is aan het display van de motor te zien dat de foto's niet met dezelfde belichtingsinstellingen zijn genomen.

[afbeelding]

Toch maar even de review lezen is mijn advies, hoewel het natuurlijk ook verkoop-praat bevat ;)
quote:
While these LED headlight bulbs are designated for off-road use (just like all LED and HID replacement bulbs), the well-focused beam pattern did not cause a problem for other motorists when we traveled on the road.

En het verschil in belichting spreekt extra in het voordeel van de led-lamp..... wat me tegenhoud om een dergelijke lamp te testen (maar dan met lager vermogen) is dat ik a) een h11 vatting nodig heb en b) bang ben dat de ventilator niet in m'n lamphuis past c) lamphuis van kunststof is en wellicht te warm wordt. En dus hoop dat iemand anders de - in dit geval waarschijnklijk echt - hete kolen uit het vuur haalt ;)

Door Disaster-Master op maandag 24 november 2014 13:36

quote:

[afbeelding]

Ja. Partij strooilicht idd.
Nee; beide hebben wel grootlicht aan. Goed kiek'n ;)
quote:

[afbeelding]
Wat al gezegd is, de belichting is juist langer / groter diafragma bij de bulb.
Dus nadelig voor de LED, of voordelig als je het vanaf de andere kant bekijkt. :+

Ik heb pics hoe het wel moet. :P
Dit plaatje had wellicht beter geweest: (Dimlicht en grootlicht vergelijking)

[Afbeelding: Headlighturnsmaller.gif]

Hier lijkt het er op dat er wel met vaste belichtingsinstellingen is gewerkt.

Bij het dimlicht is te zien dat het bij LED flink hoger komt dan bij halogeen. Voor gebruik op de weg is dat minder...

De LED technologie gaat hard en heeft zeker de toekomst. Maar dat er goede LED oplossingen komen voor koplampen die oorspronkelijk ontworpen zijn voor halogeen, zie ik niet gebeuren.

Alleen als het geheel nieuw ontworpen wordt zal het aan de eisen kunnen voldoen ben ik bang.
Voor die prijs vind ik het een slecht alternatief voor Xenon.

Tenzij die goedkope Ebay setjes uit China prima functioneren maar anders is het ten opzichte van Xenon het net niet zeg maar.

© 2001-2018 Motor-Forum