Bekijk originele versie: H7 halogeen vervangen door LED.

quote:
Tarwetijger schreef op 10 januari 2018 @ 13:48:
Ik heb ook nog twee H7 LEDs over. Ze waren voor de auto bedoeld maar met de APK hebben ze het er uit gehaald - en halogeen lampjes à €20 in gezet. :(
Zal 'ns een foto maken, hopelijk kan iemand er nog iets mee, anders ligt het ook maar te liggen.

En je zet ze niet terug?

Ik wil in mijn nieuwe auto ook LED's, zowel in de dimlichten (projectors), de grootlichten, en de bochtverlichting*. Maar dan moet ik natuurlijk wel 100% zeker zijn dat ze de radio niet storen.

Btw: die nieuwe auto staat hier nog niet, en ik weet dus ook nog niet welke types ampullen erin zitten, dus ik moet nog eventjes wachten :P

* échte bochtverlichting, dmv extra lampen in de koplampunit die echt IN de bocht schijnen, in tegenstelling tot dat meest gebruikte systeem waarbij gewoon het miatlicht aan de kant van de gebruikte pinker of de stuurpositie even aangaat, en dus helemaal geen bochtverlichting is ...
Heeft er iemand ervaring met led h7 in een Kia cee'd 2013?
quote:
DKP schreef op 10 januari 2018 @ 14:02:

[...]

En je zet ze niet terug?
8<

Neen, ik denk het niet. Het argument van de garage was dat het lichtbeeld niet goed te krijgen was. Dat zou best zo kunnen zijn. Voor dimlicht zijn het projector lampen, voorheen had ik er xenon in zitten en dat was prima (tot het na enkele jaren (!) stuk ging). Ik wilde LED proberen, omdat LED niet hoeft 'op te warmen' zoals xenon. Grootlicht zijn reflectors en daar zitten wel LEDs in - een bak licht! Als ik iets met dimlicht ga doen, doe ik er maar weer xenon in denk ik. Maar je kunt er zo slecht bij. Ik haal m'n handen er aan open... Ik laat het eerst maar zo, die stomme halogeen lampjes waren duur genoeg. :/
quote:
Tarwetijger schreef op 10 januari 2018 @ 15:10:

[...]

Neen, ik denk het niet. Het argument van de garage was dat het lichtbeeld niet goed te krijgen was. Dat zou best zo kunnen zijn. Voor dimlicht zijn het projector lampen, voorheen had ik er xenon in zitten en dat was prima (tot het na enkele jaren (!) stuk ging). Ik wilde LED proberen, omdat LED niet hoeft 'op te warmen' zoals xenon. Grootlicht zijn reflectors en daar zitten wel LEDs in - een bak licht! Als ik iets met dimlicht ga doen, doe ik er maar weer xenon in denk ik. Maar je kunt er zo slecht bij. Ik haal m'n handen er aan open... Ik laat het eerst maar zo, die stomme halogeen lampjes waren duur genoeg. :/

Dat is gek dat het net met projectorlampen niet lukt.
Hier een voorbeeldje van de aftermarket projectorlampen in mijn motor:
bij beide volgende tests zit er telkens maar in 1 van de 2 projectors een ampul, en ze schijnen wel te hoog omdat de koplampunit uit gebouwd is voor de test en hier gewoon op een stoel ligt.

Met een H1 halogeen yellow:
[Afbeelding: 20171010_205133.jpg]

En hier met een H1 LED erin:
[Afbeelding: 20171010_205311.jpg]

Op dit moment zitter er wel nog de xenons in op de motor zelf, maar als die het weer begeven gaan de LED's erin.
quote:
DKP schreef op 10 januari 2018 @ 15:17:
Dat is gek dat het net met projectorlampen niet lukt.
Hier een voorbeeldje van de aftermarket projectorlampen in mijn motor:
bij beide volgende tests zit er telkens maar in 1 van de 2 projectors een ampul, en ze schijnen wel te hoog omdat de koplampunit uit gebouwd is voor de test en hier gewoon op een stoel ligt.
8<

Ja dat vind ik ook gek. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat zo'n LED niet 360 graden rondom even veel licht geeft. Het lichtbeeld was inderdaad niet perfect, namelijk. In die betreffende (auto-)koplamp dan. Op mijn motor zit ook een (zelfgemaakte) dubbele projector met H1 LEDs er in, met perfect lichtbeeld en véél licht.
Hier zo:
[Afbeelding: c8900ec9cc373bf015d46f424799368a]

2x LED lamp (gemonteerd geweest, weinig gebruikt), ook nog een xenon lamp erbij die wel langdurig gebruikt is. Alle drie H7. LED lampen kostten niet meer dan €20. Wie maakt me los?
Edit: ik geloof dat ik per ongeluk de xenon lamp die stuk is op de foto heb gezet, deze is wel erg zwart. :+

© 2001-2018 Motor-Forum