Bekijk originele versie: Ervaringen Healtech Quickshifter Easy?

Ik heb mijn sensor overigens gewoon op de voorgeschreven manier zitten he, dus tussen de klembout van het schakelmechanisme op de ingaande as zeg maar.

Werkt feilloos bij mij. Ben er verder online ook nog geen problemen over tegengekomen.. ik verwacht dat Rappie pech had en een defecte sensor had.

Door WillemVonGrumble op woensdag 25 maart 2015 20:15

quote:
MTFDarkEagle schreef op 25 maart 2015 @ 11:33:

[...]

*O* Ik zou zeggen... Doettemaaresgauwplaatiesmaken! :D

Hier is het dan *O*

[Afbeelding: QS.jpg]
quote:
V-twin Kevin schreef op 25 maart 2015 @ 20:07:ik verwacht dat Rappie pech had en een defecte sensor had.

Oh, dat ben ik gewend. Een levenslange vloek. Het maakt niet uit wt ik bestel, het komt ofwel gewoon kapot ofwel defect aan.
Echt, ik overdrijf niet.. En toch altijd de teleurstelling als het (weer eens) niet werkt. Maar de blijdschap als het wel in n keer werkt! *O* :+

Nieuwe sensor zal gewoon a-ok zijn en prima werken, weet ik zeker. Maar! Ik zal het sowieso laten weten :). En dan natuurlijk zo snel mogelijk een testritje. En bij mooi weer een filmpje..
Hier ook een set binnen. Ik kan Martijns Motorkleding ook aanbevelen. Snelle levering, strakke prijs. Het zal even duren voor de set op mijn MV komt. Ervaringen volgen dus later.

Door WillemVonGrumble op donderdag 26 maart 2015 10:50

quote:
-=Peter=- schreef op 26 maart 2015 @ 10:20:
Hier ook een set binnen. Ik kan Martijns Motorkleding ook aanbevelen. Snelle levering,

Mijn ervaringen volgen ook wat later ;)
quote:

strakke prijs. Het zal even duren voor de set op mijn MV komt. Ervaringen volgen dus later.

En ik heb het via gekocht ---> http://www.tweewielerserviceveghel.nl/ :+
quote:
Rappie schreef op 25 maart 2015 @ 20:42:

[...]

Oh, dat ben ik gewend. Een levenslange vloek. Het maakt niet uit wt ik bestel, het komt ofwel gewoon kapot ofwel defect aan.
Echt, ik overdrijf niet.. En toch altijd de teleurstelling als het (weer eens) niet werkt. Maar de blijdschap als het wel in n keer werkt! *O* :+

Nieuwe sensor zal gewoon a-ok zijn en prima werken, weet ik zeker. Maar! Ik zal het sowieso laten weten :). En dan natuurlijk zo snel mogelijk een testritje. En bij mooi weer een filmpje..

haha heel herkenbaar. Ik heb ook altijd dat als ik iets bestel dat er dan ergens iets fout gaat. Verkeerde artikel, of het blijk tch niet op voorraad te zijn, of de postnl is het kwijt geraakt.

Murphy's Law he ;)
Vanmorgen mijn bestelde quick shifter opgehaald bij https://www.tweewielerserviceveghel.nl/
Dinsdag a.s. heb ik een vrije dag en het wordt ruk weer, lijkt me een prima dag om 'm te gaan monteren op de fireblade. :+
quote:
CBRon schreef op 27 maart 2015 @ 15:10:
Vanmorgen mijn bestelde quick shifter opgehaald bij https://www.tweewielerserviceveghel.nl/
Dinsdag a.s. heb ik een vrije dag en het wordt ruk weer, lijkt me een prima dag om 'm te gaan monteren op de fireblade. :+

Ik ben zeer benieuwd.
Ik neig ook steeds meer om deze aan te schaffen ipv de dynojet quickshifter.
:Y
Dus ik hoor graag jou reactie over deze quicksifter.
quote:
groenereus schreef op 28 maart 2015 @ 11:12:

[...]

Ik ben zeer benieuwd.
Ik neig ook steeds meer om deze aan te schaffen ipv de dynojet quickshifter.
:Y
Dus ik hoor graag jou reactie over deze quicksifter.

Komt goed, nog even wachten op beter weer..... :(
zag dat martijns ze nu ook in zijn webshop heeft .

https://www.martijnsmotor...Healtech-Quickshifter.htm
quote:

hmmmm , zo wordt het wel heel makkelijk om een bestellinkje te plaatsen .... :+
zeker na het lezen van de ervaringen hier :Y
Het jeukt hier heel erg ;(
Must, buy!

Door V-twin Kevin op dinsdag 31 maart 2015 11:29

onboard filmpje met wat beter geluid, kun je horen wat de QSE doet op mijn twinnetje :]

[Afbeelding: wbw41h.png]
Dat ziet er strak uit zeg Kevin!

Door MTFDarkEagle op dinsdag 31 maart 2015 14:26

Ziet er goed uit!!

Jeukt steeds meer :X

Hoe doet hij het op "normale" toerentallen (lees vanaf 4-5000 zegmaar)?

Door V-twin Kevin op dinsdag 31 maart 2015 14:29

quote:
MTFDarkEagle schreef op 31 maart 2015 @ 14:26:
Ziet er goed uit!!

Jeukt steeds meer :X

Hoe doet hij het op "normale" toerentallen (lees vanaf 4-5000 zegmaar)?

net zo goed :Y

iets meer een schok tijdens het schakelen, maar die komt puur doordat de motor even inhoudt omdat de killtime dus langer is. Geen rare klappen in de versnellingsbak dus.

Ik rijd nu regelmatig ook door de bebouwde kom lekker met de QS door de bak heen tikkend 8-)
Word je niet een beetje moe van die wheelies..?? :?

Verder klinkt het geweldig en staat het op de To-Do list.

Door V-twin Kevin op dinsdag 31 maart 2015 14:41

quote:
Paulusssttt schreef op 31 maart 2015 @ 14:31:
Wordt je niet een beetje moe van die wheelies..?? :?

Verder klinkt het geweldig en staat het op de To-Do list.

ach beetje spelen joh ;) Ze zijn een beetje roestig na een maand of 3 op de andere brommer te hebben gereden dus dan moet er weer hoognodig geoefend worden :+
Zo, de montage nam iets meer tijd in beslag dan ik vooraf gedacht had maar de quick shifter zit erop. (Was niet bepaald gemakkelijk om bij de nodige stekkertjes te komen)

Even snel getest net en alles doet wat het moet doen volgens de handleiding, vanavond als de kleine op bed ligt nog even het nodige kuipwerk monteren en klaar!
Nu maar wachten tot het weer het toelaat om een proefrit te maken.......
Ben benieuwd!! :Y
Woohoo! *O*
Deze net binnen gekregen:
[Afbeelding: Quickshifter_Sensor.jpg]

Tijd om zo maar weer even te installeren! :)
Alleen niet echt een idee voor de proefrit, want momenteel nodigt het weer niet echt uit..

V-twin Kevin, ons een beetje lekker zitten te maken eh :+
Het ziet eruit alsof het erg verslavend is, en je benzineverbruik zal wel schrikbarend zijn toegenomen? :)

CBRon, herkenbaar! Dat gepiel met die stekkers en draden en waarschijnlijk pas je overal net niet goed tussen met je handen etc. Het hoort erbij :) Ben ook erg benieuwd naar jouw ervaringen..
quote:
CBRon schreef op 31 maart 2015 @ 16:23:
Zo, de montage nam iets meer tijd in beslag dan ik vooraf gedacht had maar de quick shifter zit erop. (Was niet bepaald gemakkelijk om bij de nodige stekkertjes te komen)

Even snel getest net en alles doet wat het moet doen volgens de handleiding, vanavond als de kleine op bed ligt nog even het nodige kuipwerk monteren en klaar!
Nu maar wachten tot het weer het toelaat om een proefrit te maken.......
Ben benieuwd!! :Y

Anders ik wel :Y :Y
Proeft naar meer :9 ben zeker ook benieuwd hoe hij bevalt op een 4 cilinder .

Ik wacht jou reactie af en is tie positief dan bestel ik er ook een :Y

Door WillemVonGrumble op woensdag 01 april 2015 00:54

Vraagje mannen, waar kan ik ergens de windows app vinden ?

Hier staat enkel de android versie ?

https://play.google.com/s...healtech.quickshiftereasy
Die heb ik ook nog niet kunnen vinden, gelukkig heb ik een Nexus 5 en werkt dat perfect :)
Ik zou ze even een mail sturen, misschien hebben ze al iets (voor het geval je geen Android toestel hebt).
Net nog even Norbert van de Healtech customer service verteld dat m'n sensor nu perfect werkt. Binnen 5 minuten antwoord, bizar :).

En dat dus, zonet m'n sensor genstalleerd en deze doet het perfect! Waardes van dik boven de 50 (tot wel 100+ bij hard opschakelen). Nu nog even mooi weer en dan kan ik eindelijk testen :+
quote:
V-twin Kevin schreef op 14 maart 2015 @ 15:52:
Ik schakel met alle motors die ik gehad heb zonder koppeling (bij elkaar zo'n 60.000 km inmiddels) en heb nog geen lastige versnellingsbakken gehad. Met de SV rijd ik al 50.000 km zo en die schakelt nog als boter.

Dit vind ik nog het meest grappige, denken dat het gas loslaten tot ie in de volgende versnelling schiet hetzelfde is als de lastwisseling van een quickshifter... :Z

© 2001-2018 Motor-Forum