Bekijk originele versie: VF400/500/700/750/1000/1100 C/F/F2/S/R topic 14

quote:
banzxr-bas schreef op 29 mei 2015 @ 01:33:
nieuwe bandjes vandaag ! enorm verschil met oude meuk gelukkig
Heel goed!
Tja, achter was zo plat als een autoband en voor zo "puntig" dat het stuur automatisch links of rechts wilde. De periode dat ik erop reed had ik de wielen van F2 eronder gezet, idd mega verschil.
had nog even gekeken naar de bugspoiler die ik over had maar denk dat het eentje is voor het 750 model
quote:
thunderbold schreef op 28 mei 2015 @ 23:28:
Ik heb de carterpannen van een 1000R (2 stuks) met blinde gaten t.b.v aansluiting van olieleidingen naar de oliekoeler op het werk machinaal bewerkt , het moeilijkst was de lange oliepassage naar de pressure relief valve, al met al toch gelukt. :+

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi!!

Ga je er F2 oliekoelers op monteren, of zelf aansluitingen maken?
Ik ben aan het denken om AN fittingen te gebruiken in plaats van de flens-met o-ring aansluitingen die er standaard op zitten.

Door Fozzie Bear op vrijdag 29 mei 2015 12:36

Nou nou
http://www.marktplaats.nl...40c1b&previousPage=lr

"Dus, iets of iemand van motor forum is niet meer welkom sinds 2011
MF = bij ons geheel geboycot en bij het CPB aangemeld,
zodat dit ongezonde forum op de zwarte lijst is gezet
"

Goh, t is waar, voel me vandaag nie zo gezond, heb wat last van flatulentie _O-

Snel nog wat posten, vooralleer die CPB MF opdoekt... :N
quote:
Fozzie Bear schreef op 29 mei 2015 @ 12:36:
Nou nou
http://www.marktplaats.nl...40c1b&previousPage=lr

"Dus, iets of iemand van motor forum is niet meer welkom sinds 2011
MF = bij ons geheel geboycot en bij het CPB aangemeld,
zodat dit ongezonde forum op de zwarte lijst is gezet
"

Goh, t is waar, voel me vandaag nie zo gezond, heb wat last van flatulentie _O-

Snel nog wat posten, vooralleer die CPB MF opdoekt... :N

goh zijn al topics vol over deze persoon geschreven |( |( :r
Heeft er iemand een idee hoe ik het beste de interne koelwaterleidingen van mijn motorblok van roest en aanslag ontdoe?

[Afbeelding: 8f1ERjl.jpg]

Door Fozzie Bear op vrijdag 29 mei 2015 14:54

quote:
banzxr-bas schreef op 29 mei 2015 @ 13:23:

[...]

jaja, 'k weet 't, maar da van die CPB is nieuw, dacht ik
Centraal Plan Bureau wat heeft deze te maken met bijzondere handelaar in motoronderdelen :?

Om Elmo heb ik altijd al kunnen lachen, dus ook over deze Elmo _O-
Voorbindpik...

Door Fozzie Bear op vrijdag 29 mei 2015 16:49

Het Centraal Plan Bureau, wat doen die, zeggen hoeveel patatten je in je tuin moet planten? Ahnee, da was in Rusland... _O-
Ik vind dat het CPB moet uitvaardigen dat iedereen minstens 1 VF moet hebben, niet? En drei kilo patatten, nh, n nen hof

Door Fozzie Bear op vrijdag 29 mei 2015 16:53

quote:
Wimvlis schreef op 29 mei 2015 @ 15:15:
Centraal Plan Bureau wat heeft deze te maken met bijzondere handelaar in motoronderdelen :?

Om Elmo heb ik altijd al kunnen lachen, dus ook over deze Elmo _O-

Die mensen toch met hun rare nicknames h })
quote:
Fozzie Bear schreef op 29 mei 2015 @ 16:49:
Ik vind dat het CPB moet uitvaardigen dat iedereen minstens 1 VF RIJDEND EN WERKEND moet hebben.

Helemaal mee eens....
quote:
maximus86 schreef op 29 mei 2015 @ 13:36:
Heeft er iemand een idee hoe ik het beste de interne koelwaterleidingen van mijn motorblok van roest en aanslag ontdoe?

[afbeelding]

met azijn zuur. of een andere vloeibare ontroester
quote:
banzxr-bas schreef op 29 mei 2015 @ 13:23:

[...]

Jah das Elmo van Elmo's place, gefrustreerde oplichter :W
quote:
The Dutchy schreef op 29 mei 2015 @ 17:29:

[...]

Helemaal mee eens....

Oke check .....

Door Fozzie Bear op vrijdag 29 mei 2015 18:50

quote:

[...]

Helemaal mee eens....

U bedoelt? _O-
Ah, ge staat in panne en ge wilt dak ne keer kom zien ofwa? Beitel check, voorhamer check, drilboor ok, ik ben daar...

Door thunderbold op vrijdag 29 mei 2015 22:54

quote:
maximus86 schreef op 29 mei 2015 @ 10:15:

[...]

Mooi!!

Ga je er F2 oliekoelers op monteren, of zelf aansluitingen maken?
Ik ben aan het denken om AN fittingen te gebruiken in plaats van de flens-met o-ring aansluitingen die er standaard op zitten.

Dank je, ja ik ga een F2 koeler monteren , moet wel even uitzoeken waar ik de koeler ga plaatsen, waarschijnlijk komt ie voor het oliefilter en uitlaatbochten te zitten tussen de framebuizen , ik zal dan een bracket moeten maken.

De andere koeler is voor reserve evenals de carterpan en dubbele oliepomp. Er zijn diverse automotive fabrikanten waaronder goodridge , die AN fittingen leveren en olieleidingen maken aan de hand van jou opgegeven specs.
quote:

[...]

Helemaal mee eens....

:/ Haal dan de mijne nog even van de frontpage O-)
Elke keer dat ik een ad van die maffe elmo tegenkom op MP gooi ik er meteen een klacht achteraan bij MP. Doen ze niks mee maar voelt goed ;)

db
quote:
maximus86 schreef op 30 mei 2015 @ 12:28:

[...]

Kan ook deze er op zetten..

[Afbeelding: rep14.jpg]

Ben trouwens ook een groot Guust fan... Ik vindt de reclame versies voor PiedBoeuf geweldig..
present.
quote:
The Dutchy schreef op 30 mei 2015 @ 19:57:
quote:
maximus86 schreef op 30 mei 2015 @ 12:28:

[...]

Kan ook deze er op zetten..

[Afbeelding: rep14.jpg]

Ben trouwens ook een groot Guust fan... Ik vindt de reclame versies voor PiedBoeuf geweldig..

quote:

Mag ook, hoewel de motor van guust bezwaarlijk "werkend"kan genoemd worden :)

thunderbold schreef op 29 mei 2015 @ 22:54:

[...]

Dank je, ja ik ga een F2 koeler monteren , moet wel even uitzoeken waar ik de koeler ga plaatsen, waarschijnlijk komt ie voor het oliefilter en uitlaatbochten te zitten tussen de framebuizen , ik zal dan een bracket moeten maken.

De andere koeler is voor reserve evenals de carterpan en dubbele oliepomp. Er zijn diverse automotive fabrikanten waaronder goodridge , die AN fittingen leveren en olieleidingen maken aan de hand van jou opgegeven specs.

Zou je de koeler kunnen wegwerken in de spoiler onderaan?

Door thunderbold op zondag 31 mei 2015 22:47

quote:
maximus86 schreef op 31 mei 2015 @ 21:17:

[...]

[...]

Zou je de koeler kunnen wegwerken in de spoiler onderaan?

Ja, dat zou een mogelijkheid kunnen zijn, zo kunnen dan ook de flexibele olieleidingen korter gehouden worden, en luchtopeningen aan de voorkant van de spoiler verwijderen en die door race gaas vervangen o.i.d. Houdt wel rekening mee, dat als je remt het voorwiel naar achter komt. Je kan de spoiler ook als referentie/template/kader gebruiken om de koeler ergens anders te positioneren.
Zo hee, ik kijk even niet en er is een nieuw topic!

Afgelopen zaterdag olie ververst en kleppen gecontroleerd/gesteld. Dat ging allemaal goed, totdat ik na het warmdraaien tbv ontluchten koelsysteem de motor uitzette... en daarna weer probeerde te starten.
Einde oefening voor de startmotor: brandlucht en koolborstels tot op de draad weg.
Gelukkig had ik al een nieuwe besteld. Twee weken geleden. Die zit waarschijnlijk nog op de boot.
Dus nu even op twee cilinders minder, met de Hawk van mijn vrouw.
zaterdag de remleidingen binnengekregen en vanavond de laatste monteren , dan is francesca frankenstein klaar en zal ik een paar foto's maken en hier plaatsen

© 2001-2017 Motor-Forum