Bekijk originele versie: ~~~ Het faptiende grote XT/XTZ/TT/TTR topic ~~~(ook WR-en)

quote:
TweeMeter schreef op 05 mei 2018 @ 11:13:
Even een vraag, ik heb een xt600 die perfect loopt tot ik vol gas geef, dan begint hij te haperen. Nou heb ik hem al 2 keer naar de garage gebracht, is (als het goed is) het brandstof systeem gereinigd + de carburateur schoongemaakt, maar het verhaal blijft hetzelfde. Inlaatrubbers heb ik al nagekeken, die lekken niet. De hoeveelheid geld die ik in deze motor wilde steken begint ook een beetje op te raken, dus nu wil ik eigenlijk zelf verder kijken wat het probleem is, maar geen idee waar ik dit moet gaan zoeken want aan de carb of de inlaatrubbers zou het niet moeten liggen. Het begint ook echt pas bij het laatste kwartje gas, voor de rest trekt en rijd hij prima. Iemand enig idee?

Edit: zou een klein gaatje waar de demper op de uitlaatbocht geschroefd wordt het probleem kunnen zijn?

trek je bougie er eens uit..
kleppen...
luchtfilter..
etc
Probleem opgelost, slangetje dat de 2 carbs verbindt was niet meer helemaal 100%.

Door martijnmoi op zondag 13 mei 2018 11:38

Welke uitlaten passen er op de xt550 ('83)?
die van de xt660 lijkt er wel erg veel op,passen nieuwere ook nog?

ik twijfel nog over om mijn oude spruitstuk op de knappen of een rvs deel te kopen..
quote:
martijnmoi schreef op 13 mei 2018 @ 11:38:
Welke uitlaten passen er op de xt550 ('83)?
die van de xt660 lijkt er wel erg veel op,passen nieuwere ook nog?

ik twijfel nog over om mijn oude spruitstuk op de knappen of een rvs deel te kopen..

www.bolski.nl

Door martijnmoi op zondag 13 mei 2018 12:21

quote:

yesh, hij heeft voor de XT600 wel pijpkes liggen maar voor de xt550 niet. O.A. vandaar de vraag.
quote:
martijnmoi schreef op 13 mei 2018 @ 12:21:

[...]

yesh, hij heeft voor de XT600 wel pijpkes liggen maar voor de xt550 niet. O.A. vandaar de vraag.

Lijkt me sterk. Moeim ff belluh.
https://www.facebook.com/...0/videos/855714267946957/
quote:

:?
fillumpje over XT's

nee ik kan ook geen Spaans.

wel lekker.

[Afbeelding: Tapas-2.jpg]

[Afbeelding: d6a3963f-36cf-4c3a-b4e4-311ca63f4ee0?width=700]
[Afbeelding: d6a3963f-36cf-4c3a-b4e4-311ca63f4ee0?width=700]
Ah, ik heb geen veezboeck. Snap ook niet hoe dat werkt.
ik ben bezig met de kleppen van de XT te stellen, nou komt voor mijn gevoel de T mark op het vliegwiel niet perfect overeen met de TDC.

Wat hou ik aan? de gevoelsmatige TDC of het vliegwiel? ik kan geen 'mis'timing ontdekken.

met m'n oude GS500 checkte ik de klepspeling met de nok naar beneden, Is dit met de XT niet ook gewoon te doen?

edit;

Ik heb gevoelsmatig (met een schroevendraaier in het bougiegat) het TDC opgezocht en hierop de kleppen gesteld. De inlaat heb ik op 0.08 gezet en de uitlaat op 0.13.

verder ook olie+filter en de bougie vervangen en langzamerhand bezig met de wederopbouw.

Vraagje: Het is mij niet duidelijk in welke stand de killswitch moet staan om de motor te kunnen starten, Moet de killswitch naar de bestuurder toe staan of van de bestuurder af?
De xt heeft al wel gelopen, maar ik heb geen idee meer in welke stand deze toen stond :X

edit 2;

Ondertussen heb ik het e.e.a. uitgevogeld en loopt de XT weer. :) gauw verder met het cosmetische werk en dan lekker crossen.

© 2001-2018 Motor-Forum