Bekijk originele versie: Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Normaal werken die dingen prima op het gehannes met dat baken na.
Gebruik je hem alleen voor tijden of ook om andere data te loggen?

Ik ben zelf vooralsnog alleen ge´nteresseerd in mijn ronde- en sectortijden en dan voldoet de oude smartphone op mijn stuur met racechrono app namelijk prima :)
quote:
Pilz schreef op 31 maart 2018 @ 20:09:
Gebruik je hem alleen voor tijden of ook om andere data te loggen?

Ik ben zelf vooralsnog alleen ge´nteresseerd in mijn ronde- en sectortijden en dan voldoet de oude smartphone op mijn stuur met racechrono app namelijk prima :)

Wil het puur gebruiken voor rondetijden en sectortijden inderdaad. Ga wel even kijken welke opties er nog zijn.. En anders doe ik gewoon even zonder, haha.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Vraagje: Koelvloeistof moet worden vervangen voor water volgens het reglement. Moet dit gedestilleerd water zijn?

Edit: Fotootje er bij van hoe de Soes er nu bijstaat. Vind het best geslaagd!

[Afbeelding: 29663028_1741927382564743_2097537245399218825_o.jpg]
Ik weet niet zeker of het volgens het regelement perse gedemineraliseerd water moet zijn, maar het is dacht ik wel beter voor je blok. Ik heb het er in elk geval wel in zitten.

Je fiets staat er in elk geval mooi bij :t

Wanneer is je eerste dag?
Niet per se beter voor je blok, wel voor je radiateur. Kalk afzetting en andere troep in water. Kost geen drol in de supermarkt.
quote:
Roy "R" schreef op 04 april 2018 @ 22:06:
Niet per se beter voor je blok, wel voor je radiateur. Kalk afzetting en andere troep in water. Kost geen drol in de supermarkt.

Ja, en dan nog is het verstandig er nog wat bij te gooien om oxidatie te voorkomen. Bij gebruik van demiwater alleen kan in combinatie met al aanwezig vuil in het koelsysteem (heb je altijd) uiteindelijk toch oxidatie en afzetting optreden. Ik gebruik demiwater met Motul Mocool in een verhouding van 20:1. Is ook niet glibberig, dus als het onverhoopt op het asfalt/je eigen achterband terecht komt is er alsnog iets aan de hand. Ik gebruik het voornamelijk om oxidatie te voorkomen, maar een bonus van dit een soortgelijke goedjes is dat je koelsysteem wat efficiŰnter zou moeten gaan functioneren.

Ik heb ook wel eens van anderen gehoord dat ze een klein beetje lijnolie in het demiwater doen, maar dit leek mij persoonlijk beter.
MoCool hier ook idd. 1 dop op de hele inhoud.
Top, bedankt voor de tips!
quote:
Roy "R" schreef op 06 april 2018 @ 15:48:
MoCool hier ook idd. 1 dop op de hele inhoud.

Wordt dit dan gedoogd bij de ZAC? Officieel is het niet de bedoeling geloof ik. Ik sta ook op het punt om de koelvloeistof te vervangen voor de eerste race, vandaar.

ps: wil je mij uit de OP halen, ik ben overgestapt :]
quote:
Clixx schreef op 09 april 2018 @ 19:09:

[...]

Wordt dit dan gedoogd bij de ZAC? Officieel is het niet de bedoeling geloof ik. Ik sta ook op het punt om de koelvloeistof te vervangen voor de eerste race, vandaar.

ps: wil je mij uit de OP halen, ik ben overgestapt :]

Gevraagd destijds en ja. Zolang het maar spul is wat hier echt voor bedoelt is.
MoCool mag in de ZAC.

Ik ben op zoek naar racekuip en zitje voor een SRAD 600. Hier iemand die iets heeft liggen?
Is het ook gedoogd bij de OWC?
quote:
Centurion schreef op 09 april 2018 @ 21:36:
Is het ook gedoogd bij de OWC?

Voor zover ik weet wel. Mailtje naar de organisatie en je weet het zeker.

Koelvloeistof mag niet omdat het heel glad is. Alle middelen zoals MoCool of boorolie worden zo sterk verdunt dat het niet glad is op de baan bij lekkage. Zou dus gewoon moeten kunnen
quote:
Tr@x schreef op 10 april 2018 @ 11:35:

[...]

Voor zover ik weet wel. Mailtje naar de organisatie en je weet het zeker.

Koelvloeistof mag niet omdat het heel glad is. Alle middelen zoals MoCool of boorolie worden zo sterk verdunt dat het niet glad is op de baan bij lekkage. Zou dus gewoon moeten kunnen

Dat en kvs schijnt heel moeilijk op te ruimen te zijn.
Gisteren de eerste circuitdag gehad met de Soes. Is me erg goed bevallen, de fiets is erg vriendelijk om mee te rijden! Merkte alleen dat hij bij volgas erg begon te stotteren, dus de hele dag gereden met half-gas/driekwart gas. Lijkt me een kwestie van afstellen, dus maar eens naar laten kijken. Ik kijk al uit naar de volgende circuitdag :)

© 2001-2018 Motor-Forum