Bekijk originele versie: Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Goed bezig!

Volgens mij rond de 2 minuten. Psychische grens ;)
De Suzuki is inmiddels op een testbank geweest. Liep erg slecht, houdt erg in op hoge toeren. Op advies de brandstofpomp vervangen, maar ik rij nu op Spa: het heeft niet geholpen.. iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Alleen bij vol gas stottert hij enorm en houdt hij in. Daaronder loopt hij redelijk goed. Zou het aan de injectie kunnen liggen? Misschien vervuild?

Door WillemVonGrumble op maandag 30 april 2018 11:41

De injectoren kan je eruit halen om ze te laten testen.

Je had deze circuitmotor toch recentelijk gekocht weet de vorige eigenaar het ook niet ?
quote:
Centurion schreef op 30 april 2018 @ 11:12:
De Suzuki is inmiddels op een testbank geweest. Liep erg slecht, houdt erg in op hoge toeren. Op advies de brandstofpomp vervangen, maar ik rij nu op Spa: het heeft niet geholpen.. iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Alleen bij vol gas stottert hij enorm en houdt hij in. Daaronder loopt hij redelijk goed. Zou het aan de injectie kunnen liggen? Misschien vervuild?

Accu goed en goed aangesloten?

Door WillemVonGrumble op maandag 30 april 2018 14:49

Men wijst altijd nogal vrij snel naar een benzine probleem pomp of de injectoren ? Als er explo safe in de tank zit kan je idd injector vervuiling krijgen?

Zelf kijk ik altijd de basis dingen/instellingen na zoals de o.a de TPS .Is de weerstand van de TPS wel goed dus loopt hij mooi op en niet schokgewijs ? Als je STVA stuk zou zijn zou je een error code op je dash moeten zien ? Je motor ook eens goed synchroniseren kan je doen.

www.youtube.com/watch?v=SPGg_v4cVeE

www.youtube.com/watch?v=3hxB-ZrR0rg

Trekt je tank niet vacuŁm of zo ? Of ergens een vacuŁm lek ? Zit idd alles wel goed/juist aangesloten op je airbox ?
Wilde mijn GSX-R 750 Srad 1999 even introduceren met alle specs en foto.

GSX-R 750 SRAD 1999
Powercommander met custom mapping door MAD racing (134,8pk op het achterwiel met 102 octaan)
Leo Vince titanitum uitlaatsysteem van een GSXR 1000 k4.
K&N luchtfilter
GSX-R 1000 K5 voorvork met HK suspension expert aanpassingen
Ohlins schokdemper achter
Healtech Quickshifter
Brembo M4 radiale remklauwen
Brembo RCS 19 rempomp
DID 520 EVR ketting

Vorige week 1.58.4 op Assen mee gereden.

[Afbeelding: Assen_3.jpg]
[Afbeelding: 28942139_10156022292081422_1649473902_o.jpg]
quote:
Centurion schreef op 30 april 2018 @ 11:12:

Kunnen heel goed je injectoren zijn, heb ik ook gehad met mijn k6
Ik heb de injectoren gedemonteerd en per injector er pure reiniger door heen laten lopen (extern pompje en een accu)
Daarna een paar dagen laten liggen en weer gemonteerd :t
Ligt aan de bio ethanol in de nieuwe brandstoffen.
Rijden is het probleem niet zo, stilstaan wel. In de winter tank en systeem volzetten met 102 octaan :)

Door lithnickvan op dinsdag 01 mei 2018 11:51

brandstof filter is die vervangen/ verse in gezet met de nieuwe pomp.
zijn ook probleem dingen bij suzuki vooral in combinatie met explosafe.

nieuw filtertje kost niet veel en is vrij makkelijk te vervangen
Bedankt voor het meedenken! Ik ga eens met de injectoren aan de slag. Accu is net vers en goed aangesloten, slangetjes zitten ook goed aangesloten (ook niet geknikt oid). Werken in het onderwijs heeft als voordeel dat ik daar nu mooi de tijd voor heb :+
Weet iemand wat voor (verbeterde) remklauwen er op een GSX-R 600 bouwjaar 2001 passen ?

Ik heb een brembo rempomp liggen en de klauwen verdienen ook een update.

Thanks!!!

© 2001-2018 Motor-Forum