Bekijk originele versie: Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

[Afbeelding: 002_zpsbfpsnpyk.jpg]

Puur hollands gereedschap, onmisbaar !
Gister was ik jarig *O* :? :? *O* en met mijn verjaardags geld gelijk om gezet in gereedschap van de ACETION super blij mee en wat makkelijk (soms)[Afbeelding: Acetion.jpg]
Onmisbaar in een goede gereedschapsset
laatste aanschaf, ter ondersteuning van de wat oudere accuboormachines die ik heb.
(makita en een black&dekker)

[Afbeelding: ds18djl.jpg]
:W

Door Horse Power Junkie op zondag 14 februari 2016 17:23

quote:
Bolski schreef op 14 februari 2016 @ 00:08:

[...]

Ik heb er een paar in mijn mandje gelegd. Ga nu eerst een paar dagen weg, ik zal donderdag de order doorzetten.

veel plezier met je paar dagen weg :W
Ik heb ook weer een bestelling van de huisleverancier binnen om mn nieuwe schuur in te richten
Ik ben benieuwd naar de slagmoersleutel, de RC2790. 1486nm koppel bij 113lpm luchtverbruik 8-)

[Afbeelding: 20160210_115101_zpsrxpprfrm.jpg]

Daarbij ook nog twee haspels voor in de bus erbij gekocht en geinstalleerd.
[Afbeelding: 20160210_124010_zpsczom46ip.jpg]
lekker bezig!

Door motorduiveltje op zondag 14 februari 2016 18:36

Een Makita boorhamer inclusief 14 SDS-plusboren: kan ik eindelijk op een normale manier gaatjes boren in mijn betonnen muren. :)

[Afbeelding: Makita.jpg]

Door Bol d'or Albert op zondag 14 februari 2016 18:45

Sonic....
quote:
bierelier schreef op 14 februari 2016 @ 14:12:
laatste aanschaf, ter ondersteuning van de wat oudere accuboormachines die ik heb.
(makita en een black&dekker)

[afbeelding]

DS18DJL :Y

gekocht met alu koffer voorzien van bitset?
quote:

[Afbeelding: sonic-moto-adventure.png]
Ferm

Vooral de lompe haakse slijper en de luchttol maken me voor een schappelijk prijsje nog steeds blij. (wel beide min of meer hobbymatig)
quote:
G. BRASLETTI schreef op 14 februari 2016 @ 19:55:

[...]

DS18DJL :Y

gekocht met alu koffer voorzien van bitset?

:N

die zooi heb ik genoeg en je betaald de spullen erbij gewoon zelf dus via het wereld wijde web aangeschaft *D dus enkele tientjes goedkoper.

de ouderwetse variant gebruikten we op het werk en waren we zeer tevreden over.
quote:
bierelier schreef op 14 februari 2016 @ 22:19:

[...]

:N

die zooi heb ik genoeg en je betaald de spullen erbij gewoon zelf dus via het wereld wijde web aangeschaft *D dus enkele tientjes goedkoper.

de ouderwetse variant gebruikten we op het werk en waren we zeer tevreden over.

Dat kan ook ja. Er zijn meerdere versies van o. a. met een zaklamp. Maar de versie zonder accessoires kan je beter hebben, investeren in een goede bitse is meestal verstandiger.

Ik kwam er vandaag achter dat ik voor de rest van m'n leven geen bijten meer hoef te kopen heb nog een aantal setjes en berg losse bits. Waar dat allemaal vandaan komt. ...geen idee.
quote:
Big Vin schreef op 14 februari 2016 @ 17:34:
Ik heb ook weer een bestelling van de huisleverancier binnen om mn nieuwe schuur in te richten
Ik ben benieuwd naar de slagmoersleutel, de RC2790. 1486nm koppel bij 113lpm luchtverbruik 8-)

[afbeelding [snelkoppeling]]

Daarbij ook nog twee haspels voor in de bus erbij gekocht en geinstalleerd.
[afbeelding [snelkoppeling]]

Tikvoutje?
Dat is geen tikfoutje ;)
Komt uit het vorige topic, maar hier moet ik wel ff op reageren natuurlijk.
quote:
Disaster-Master..

Ja dat zal allicht..
Die set van midlock; wel opvallend dat t precies het zelfde setje/koffertje is als de hbm..
Ze hebben beide ook een gaatje linksonder in het koffertje.
En bij onze forumvriend autogereedschap staat nog ook het zelfde setje maar dan in een blauw koffertje, zelfde gaatje, en met de tekst 1 op 1 gekopieerd van de hbm site..

Ten eerste maken wij vrijwel alle productomschrijvingen zelf (dat zijn er duizenden). Helaas zijn er mensen bij die te belazerd zijn om zélf een paar zinnetjes te tikken, zoals in dit geval HBM. Maar zo zijn er nog 4 die dolgraag mijn omschrijvingen kopiëren omdat ze de inspiratie of kennis missen om te omschrijven hoe een bout verwijderaar werkt.

Ten tweede (inhoudelijk) een quote:
quote:
Sommige speciale gereedschappen worden met dezelfde mallen gemaakt, waardoor er diverse producten op de markt zijn die allemaal sterk op elkaar lijken. Maar er is wel degelijk kwaliteitsverschil, dit is terug te zien aan o.a pasvorm, afwerking en breeksterkte van het gereedschap. Wij zijn hier duidelijk in, want soms hebben wij zowel de A-merk als de hobby versie van het zelfde product in ons assortiment, met (uiteraard) een logisch prijsverschil.

Lijkt me nogal wiedes, in een Stahlwille boutverwijderaar zitten echt hele andere boortjes dan in de huismerk set en die van Midlock zit er tussenin (en alle onderdeeltjes zijn per stuk leverbaar), geen samenzwering, tenzij je het heel graag wil geloven ;)
Iemand aanrader voor goeie boortjes? Ik moet een aantal bouten voorzien van gaatjes voor borgdraad. Maar met mijn t.i.n. gecoate mannesman boortjes kom er er niet doorheen.
Gaat dat lukken met cobalt boortjes? En zo ja is er nog kwaliteitsverschil tussen een set van HBM of een ander willekeurige set?

Door Disaster-Master op maandag 15 februari 2016 19:59

Ligt er een beetje aan in welk materiaal je gaat boren..
Als het gewoon staal is zou ik voor cobalt gaan..
Boren van Dormer zijn goed maar voor de prijs van één boor koop je tien goedkope rommel boren
Naast Dormer zijn de boren van Heller ook erg goed maar ook hier geld dat ze een stuk duurder zijn dan de goedkope rommelboren
http://www.uwdormerspecia...p-8765.html?cPath=202_234

Dat is wel het 3 voudige wat ik voor een vergelijkbare (qua aantal en maten) heb betaald.

Maar die hebben ze ook :
http://www.uwdormerspecia...-11035.html?cPath=202_234

Ik heb me nooit in verdiept in merken boren maar die 2e set heb ik nog steeds schik van , ander merk gereedschapsspeciaalzaak ong. die prijs zoals ik al zei. en een set van 20 euro van de gamma was zo stuk.
https://www.conrad.nl/nl/..._pla-825850&WT.srch=1
http://www.toolstation.nl...Ai4a2BRCu_eXo3O_k3hUSJABm

Greetz, Q
Dank :)
Volgpost

© 2001-2017 Motor-Forum