Kijk das mooi om te weten dat van die Tmax met tandwielen/ketting wist ik niet zeker vandaar dat ik maar een vraagteken plaatste
Is dat dan ergens in 2002 of '04 geweest?
Voor uitgebreide service interval van BMW wil ik je verwijzen naar
WebEngine in "2012 bmw maxi scooter"
Ik heb daar aardig wat uurtjes in gestoken om het zo juist mogelijk over te brengen, ik beschik ook over de BMW DVD9 waar echt alles maar dan ook alles tot in het kleinste detail in staat beschreven.
Dat ketting langer mee kan gaan weten we volop van de conventionele motors, het zelfde geld min of meer ook voor een V-snaar, hele volksstammen die door rijden na 20.000km.
en dat is inclusief jij zelf, en dat moet ook kunnen en kan ook,
maar binnen garantie zullen ze denk ik toch wat strikter zijn. Misschien gaat de aandrijfriem van de Yam ook wel langer mee als 40.000km?
Maar heb je een BMW nog in de garantie zitten dan ga je gewoon voor de bijl en zit hij er opnieuw in bij 20.000km en bij elke volgende 20.000km. komen de tandwielen, pakking en keerring en nog wat klein spul erbij.
Er zijn mij nog geen echte gevallen bekend van langer doorrijden,
maar ik weet natuurlijk ook niet alles.
Wel kun je op klompen aanvoelen dat die service interval betreffende die ketting een veel besproken issue is in de diverse landen.
Mvg.Jan
p.s. Aanvulling:
achtertandwiel van BMW is 27 tands er wordt wel geëxperimenteerd met groter/kleiner dat gaat dan meestal om enkele tandjes.