Bekijk originele versie: Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 5

Heb er net een systeemhelm en handschoenen gekocht.
Helm lijkt me verglijkbaar met een topkwaliteit helm van 10 jaar geleden, en nog steeds erg veel waarde voor die prijs.
Erg compleet; uitsschuifbaar zonnescherm vizier, met extra set dikkere kussentjes en reservevizier.
Heb geen duurdere systeemhelm in huis ter vergelijk maar je kan hem nogal makkelijk "openbuigen" bij het opzetten.
Dacht dat ie veel zwaarder zou zijn dan een normale intergraal, maar nu zie ik dat mijn Arai Chaser bijna hetzelfde weegt (1560 en 1600 niet zelf gewogen).
Hij gaat dus terug vanwege het makkelijk openbuigen, en omdat het voor dochterlief veiliger lijkt om een gewone en iets duurdere intergraal te dragen.
Blijft toch ook een gevoelskwestie ben ik bang.
blijven volgen deze topic
Dat openbuigen is normaal bij een systeemhelm. Lekker makkelijk bij het opzetten *O*
quote:
Disaster-Master schreef op 30 maart 2016 @ 11:27:

[...]

nee zonder steunen. 25 euro.
Ze hebben wel ook een stel as-steunen in de aanbieding. dacht 15 euro.. weet ik ff niet zeker...

[Afbeelding: post-885-0-17436900-1456686810.jpg]

Tja, je zal er maar onder liggen.

Door Disaster-Master op donderdag 31 maart 2016 00:04

:X

Dat is niet best.. je kunt mooi ook het zwakke punt zien dus op de steun..
volgen weer
Zo, ik heb zo'n pot doekjes, vizier/helmreiniger en kettingspray gehaald.
Kettingspray is denk ik wel voldoende totdat ik weer bij een motorzaak kom om een goed merk te kopen...
heey,

ff een vraagje ik wil vanmiddag gaan kijken voor die crivit motorhoes(lidl) maar zit nog een beetje te twijfelen over de maat. De motor waar het om gaat is een honda cbr 600 f uit 1996.

wat zouden jullie me aanraden, M(ca.200X80X115cm) of L(ca.245X80X145) ??

alvast bedankt

grt. richard
quote:
ijshockey schreef op 31 maart 2016 @ 11:34:
heey,

ff een vraagje ik wil vanmiddag gaan kijken voor die crivit motorhoes(lidl) maar zit nog een beetje te twijfelen over de maat. De motor waar het om gaat is een honda cbr 600 f uit 1996.

wat zouden jullie me aanraden, M(ca.200X80X115cm) of L(ca.245X80X145) ??

alvast bedankt

grt. richard

Dimensions L: 2,010 mm (79 in)
W: 695 mm (27.4 in)
Seat height 810 mm (32 in)

Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR600F#The_CBR600F2

Denk dat de kleinste maat wel moet lukken...
quote:
Han S schreef op 30 maart 2016 @ 23:48:

[...]

[afbeelding]

Tja, je zal er maar onder liggen.

Heb je ook het verhaal hierachter?
Bij de Lidl's in Ede was het wachten tot vanmorgen. Gisteren tegen sluitingstijd gaan kijken maar toen waren de schappen nog leeg. Vanmorgen 3 Jet helmen gescoord voor mezelf en de family als ze een keer een stukje mee willen achterop!
Volg-post.

quote:
Disaster-Master schreef op 30 maart 2016 @ 11:30:

[...]

Oehh zo nou.
Ik was vorig jaar op de beurs, kocht een nieuwe Shoei helm. Korting kon niet. Maar kon wel een gratis bus helm reiniger krijgen. Was een spuitbus van Putoline. Verkoopprijs was iets van 9 euro ofzo. ikzo tegen die kerel; ja maar ik maak het thuis gewoon schoon met een doekje en wat dreft. Naaaaaa.. de verbazing rolde uit zn ogen zeg maar. Dat moest ik absoluuuut niet doen want weekmakers tasten de schaal aan etc. Het was naar zijn zegge echt uit den boze. Dus. tja. Dat zou de meerwaarde moeten zijn :)

De vliegjes gaan er ook heel makkelijk af met een oude panty van je vriendin/vrouw/jezelf.
Gewoon met wat water, meer is niet nodig.
volg
Klopt, weekmakers tasten vizier en helm aan.....maar deze zitten niet in water of zeepsop. Als je helemaal zeker wilt zijn kun je groene zeep gebruiken.
Zojuist bij de Lidl geweest. Viel wat mij betreft een beetje tegen, maar had ook niet echt iets nodig.
Het gewicht rust daarom ook op de middelste poot, en niet op de zijkanten die uitklappen (heb ze zelf, dus spreek uit ervaring). Die zijn enkel voor rechtop neerzetten. Grote kans dat de assteun hier scheef heeft gestaan of dat de wielen niet goed geblokkeerd zijn en de auto dus is gaan rollen.
quote:
AHulsker schreef op 31 maart 2016 @ 14:38:
Het gewicht rust daarom ook op de middelste poot, en niet op de zijkanten die uitklappen (heb ze zelf, dus spreek uit ervaring). Die zijn enkel voor rechtop neerzetten. Grote kans dat de assteun hier scheef heeft gestaan of dat de wielen niet goed geblokkeerd zijn en de auto dus is gaan rollen.

Met onjuist gebruik gaat alles wel stuk.
quote:
AHulsker schreef op 31 maart 2016 @ 14:38:

Dat was mijn gedacht dus ook, als je het gewicht van de auto op een van die pootjes gaat zetten komt het natuurlijk niet goed. Gebruik deze bokjes al jaren voor auto's van 700kg tot 2000kg en ze werken altijd prima, wel de wielen blokkeren zodat de auto niet kan gaan rollen maar dat lijkt me logisch
vanavond eens testen hoe de beruchte €4 multimeter het doet:

[Afbeelding: riied0E.jpg]
quote:

Wat is het nut van een volgpost? Je kunt toch gewoon op het hartje klikken? Of is het om iedereen te laten weten dat je er bent? :)
Ik ben erg teleurgesteld in de LIDL. Dit is het tweede jaar op rij dat ze de motorlaarzen niet aanbieden. Terwijl ik ze dringend nodig heb :( . Nu moet ik voor te veel geld ergens anders laarzen kopen -O- .
quote:
IceMan78 schreef op 31 maart 2016 @ 15:36:

[...]

Wat is het nut van een volgpost? Je kunt toch gewoon op het hartje klikken? Of is het om iedereen te laten weten dat je er bent? :)

Omdat ze dan in een ander rijtje komen.

Je kunt ze wel in favorieten zetten maar dan staan ze altijd op je Mijn MF pagina, ook als er geen nieuwe posts zijn. En bij je actieve onderwerpen komen ze alleen naar boven bij nieuwe berichten :Y

(ja, dit is ook een verkapte volgpost)
quote:
IceMan78 schreef op 31 maart 2016 @ 15:36:

De functie van het hartje ontbreekt in mijn MF lay-out...
quote:
Daniel91 schreef op 31 maart 2016 @ 15:54:

[...]

Omdat ze dan in een ander rijtje komen.

Je kunt ze wel in favorieten zetten maar dan staan ze altijd op je Mijn MF pagina, ook als er geen nieuwe posts zijn. En bij je actieve onderwerpen komen ze alleen naar boven bij nieuwe berichten :Y

(ja, dit is ook een verkapte volgpost)

Ah, op die fiets. Ik heb alles idd in de favorieten lijst staan, en als er nieuwe berichten zijn is de titel van dat topic in bold.
quote:
Erasmos schreef op 31 maart 2016 @ 12:18:

[...]

Heb je ook het verhaal hierachter?

Hij komt oorspronkelijk van een zeer ervaren monteur/wegenwachter en die poot bezweek onder een Saab 900. Als je iets aan een auto moet doen en je zet zo'n poot er onder, zal het niet snel fout gaan, maar ga je er onder liggen en aan grote bouten of moeren trekken, dan zou ik een andere steun kiezen.

Er vallen jaarlijks een aantal doden die de auto bovenop zich krijgen.

© 2001-2017 Motor-Forum