Bekijk originele versie: Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 5

quote:
Erasmos schreef op 31 maart 2016 @ 15:12:
vanavond eens testen hoe de beruchte €4 multimeter het doet:

[afbeelding]

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
+1
Ik heb vorig jaar de Crivit systeemhelm bij de Lidl gekocht. De pasvorm was voor mijn hoofd uitstekend. Ik heb in de winkel de helm vaak op en af gezet en lang getwijfeld en uiteindelijk toch gekocht.
De totale "lawaaibelasting" is niet hoger dan de HJC ZF die ik had. En het ingebouwde inklapbare zonnescherm is een uitkomst. Ook wanneer de zon niet zo fel in je gezicht schijnt en je tijdens een rustig tourtochtje met het visier open wil rijden. Het zonnescherm houdt mooi de vliegjes weg bij de ogen.
Maar.... toch een nadeeltje. Het in- en uitklappen van het zonneschermpje gebeurt door het verdraaien van een grof getand wieltje links onderin de rand van de helm. En laat nu net die opening in de helm zorgen voor een irritant blaasgeluidje precies bij je linker oor. Hoewel het helemaal niet luid is irriteert het wel omdat zo'n geluid bij het rechter oor ontbreekt.
Wanneer je achter een groot scherm zit op je motor zal je er vermoedelijk geen hinder van ondervinden. Want als ik ook maar twee vinders opsteek tijdens het rijden en die voor mijn helm houdt is het geluid verdwenen.
De action heeft de anti roest spray niet meer liggen B|

De bijna volle bus die ik thuis heb lijkt verstopt, er komt in ieder geval niets meer uit. Nog tips die ik kan proberen daarvoor?
quote:
Downunder schreef op 02 april 2016 @ 11:15:
De action heeft de anti roest spray niet meer liggen B|

De bijna volle bus die ik thuis heb lijkt verstopt, er komt in ieder geval niets meer uit. Nog tips die ik kan proberen daarvoor?
Bij bijna elke spuitbuis kan je het bedieningsdeel boven op de bus los nemen, gewoon naar boven toe er af trekken. Dan met een hele dunne naald de spuitopening door prikken.
Ja dat witte dopje kan eraf idd. Naald erin steken zal ik eens proberen... niet eens aan gedacht :).
Succes geboekt. Dunne naald erin geduwd, en toen sloot de boel ook niet meer. Heb kunnen behandelen wat ik wilde en de rest van de dag is hij gaan uitlekken buiten in een bakje :+

Door dartmaster85 op zondag 03 april 2016 08:52

beetje verfgroothandel verkoopt spuitdoppen ook los

Door De zwartrijder op zondag 03 april 2016 09:13

Week of twee geleden bij de Blokker twee gevaren/waarschuwingslampen gekocht. Voor in de auto en mijn motor. Lagen in de graaibak voor €2,50 per stuk.
Leek me wel handig om te hebben en past net onder mijn buddyseat.
Gaat om dit ding:

[Afbeelding: Booster_Gevaren-Led-Lamp-3-300x300.jpg]
quote:
De zwartrijder schreef op 03 april 2016 @ 09:13:
Week of twee geleden bij de Blokker twee gevaren/waarschuwingslampen gekocht. Voor in de auto en mijn motor. Lagen in de graaibak voor €2,50 per stuk.
Leek me wel handig om te hebben en past net onder mijn buddyseat.
Gaat om dit ding:

[afbeelding]

Die hebben ze bij de Action voor 3,99.
quote:
dartmaster85 schreef op 03 april 2016 @ 08:52:
beetje verfgroothandel verkoopt spuitdoppen ook los

Verstopping zit niet in de dop maar in de fles :)
quote:
Daniel91 schreef op 03 april 2016 @ 09:29:

[...]

Die hebben ze bij de Action voor 3,99.

Ik heb ze ook wel eens bij de action zien liggen voor 4 euro oid _O-
Daar gaan we weer :+
Zojuist de Motorchain spray opgehaald bij de Action!! *O*
En een telefoonfiets standaard. Kijken of dat past op de motor...
quote:
eddyh schreef op 04 april 2016 @ 13:25:
En een telefoonfiets standaard. Kijken of dat past op de motor...

Als je met telefoonfiets standaard dit ding bedoelt kan ik je vertellen dat het voor die paar euro echt helemaal perfect is.
Je moet alleen het hoesje vastlijmen op de stuurklem.
[Afbeelding: temporary_zpshydv3sun.jpg]

[Afbeelding: temporary_zpssxfqch3q.jpg]
Niet helemaal perfect dus.
Jahoor, als je het vastlijmt wel.
Niet teveel zeiken hoor.
nee voor dat geld niet. bijna perfect dus :W
Ik breng em morgen terug..

Kon mn telefoon er met moeite inkrijgen en daarna niet meer bedienen :(
meen te herinneren dat de action vroeger keuzes in die tasjes had, verschillende maten ofzo. Ebay heeft ze ook, en die aansluiting op de stuurklem is vaak universeel valt me op.

een kwak lijm uit actions lijmpistool en het zit goed vast.
Heeft iemand ervaring met de Crivit systeemhelm van Lidl van afgelopen week (niet persť vorgaande jaren)?
Mijn vrouw heeft er donderdag zo eentje gekocht en volgens haar zit hij prima. Maar wat me opviel is dat hij aan de zijkanten onderaan, de wangstukken zegmaar, erg veel beweegt.
Ik heb zelf geen systeemhelm, dus weet niet of dat normaal is?
eerder in dit topic is die helm al ruim besproken, even opzoeken dus? :)
Hoe bedoel je 'veel beweegt'?

bij een systeemhelm is het normaal dat je 'm (in open toestand) een beetje uit elkaar kan trekken zodat je hem makkelijker op kan zetten. In gesloten toestand zou dat minder moeten zijn.
@Downunder: Ik heb het topic gelezen, (en een deel van het vorige) maar las er niet het antwoord op deze vraag tussen.

quote:
Daniel91 schreef op 04 april 2016 @ 17:02:
Hoe bedoel je 'veel beweegt'?

bij een systeemhelm is het normaal dat je 'm (in open toestand) een beetje uit elkaar kan trekken zodat je hem makkelijker op kan zetten. In gesloten toestand zou dat minder moeten zijn.

Met bewegen bedoel ik eigenlijk dat je hem aardig kan indrukken, zelfs in gesloten toestand. In open toestand klinkt het inderdaad wel logisch dat je hem een beetje kan meebewegen ;) Had wel enige beweegbaarheid verwacht bij een systeem, maar niet zoveel. Thanks!
quote:
LinsDePrins schreef op 04 april 2016 @ 17:17:
@Downunder: Ik heb het topic gelezen, (en een deel van het vorige) maar las er niet het antwoord op deze vraag tussen.

[...]

Met bewegen bedoel ik eigenlijk dat je hem aardig kan indrukken, zelfs in gesloten toestand. In open toestand klinkt het inderdaad wel logisch dat je hem een beetje kan meebewegen ;) Had wel enige beweegbaarheid verwacht bij een systeem, maar niet zoveel. Thanks!

Klopt had ik ook met mijn Lidl integraalhelm. Kon je aan de onderkant ook flink indrukken. Lijkt me geen kwaad kunnen.

© 2001-2017 Motor-Forum