Bekijk originele versie: Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 5

Ik vind juist die turtle wax erg fijn werken en een mooi resultaat geven (zeker de metallic variant op hoogglans/metallic lakken) maar de action speed wax vind ik fijn om snel na het wassen te gebruiken.

De wax en polish van de Action vind ik minder fijn werken omdat het erg waterig is.

Door 4strokerules op maandag 11 april 2016 17:19

quote:
Sender schreef op 11 april 2016 @ 14:49:
Ik vind juist die turtle wax erg fijn werken en een mooi resultaat geven (zeker de metallic variant op hoogglans/metallic lakken) maar de action speed wax vind ik fijn om snel na het wassen te gebruiken.

De wax en polish van de Action vind ik minder fijn werken omdat het erg waterig is.

Ja precies waterig dat bedoel ik. *D

Door 4strokerules op maandag 11 april 2016 17:21

quote:
leeqnl schreef op 11 april 2016 @ 12:16:
Even voordat jullie elkaar uit gaan maken voor rotte vis, heeft HanS het niet over SpeedWax en 4StrokeRules over wax en polish? Twee verschillende producten kunnen ook flink verschillende resultaten opleveren...

Klopt be3doel die grijze flessies mat die waterige substantie erin. *D
Maar je moet er eerst een tijdje mee schudden. :D
bedankt voor de reacties,
ik zal een flesje halen om te kijken of het goed te gebruiken is. Heb niet veel ervaring met polijst en wax middelen.
De betere middelen als 3M, Farecla, Meguiar's en dergelijke, zijn echt wel een stuk beter als die goedkope meuk, maar ik vind het niet in verhouding staan. Ik zie op de autoforums dat gasten met een echt peperdure dikke automobiel heel tevreden hun speedwax van Action gebruiken op de lichmetalen velgen en daar lovend over posten.

Wij hebben bijvoorbeeld een 13 jaar oude Peugeot 206 die altijd buiten staat en er nog als een nieuwe uitziet. Ik spuit hem in de speedwax, ook onder de strips en in de kieren onder het glazen schuifdak, tussen het achterraam en dat doe ik de volgende dag nog een keer. Even met een doekje verspreiden over de lak en ik poets het niet uit want na een week glanst het weer vanzelf.

Zo'n spuitbus kost iets van geen 3 euro en daar doe ik die auto wel vijf keer mee. En een keer per jaar poets ik met die grijze plastic flacon van de Action en dat bevalt me ook redelijk. Het is geen topspul, maar het is ook maar een blik op vier wielen toch?

En zo hebben we nog drie auto's waaronder een 47 jaar oude Jaguar en ook die gaat in de speedwax.
quote:
4strokerules schreef op 11 april 2016 @ 17:21:

[...]

Klopt be3doel die grijze flessies mat die waterige substantie erin. *D

Action Speedwax (Techno) zit in een spuitbus met rode dop. Lijken dus appels met peren die hier vergeleken worden.
quote:
MotorBaasje schreef op 11 april 2016 @ 21:55:

[...]

Action Speedwax (Techno) zit in een spuitbus met rode dop. Lijken dus appels met peren die hier vergeleken worden.

Ja, maar er is ook wax&polish bij de Action.
Die zit in een grijze flacon.

Daar was idd even verwarring over.
De acculader van de lidl heeft de geest gegeven bij het laden van een nieuwe accu. Begon gewoon goed vanaf 12,2 V, maar daarna wilde hij niet meer in een programma, spanning die werd aangegeven was 12,6 V. Als ik hem nu in het stopcontact prik, komt hij in een aan-uit-loop terecht en verschijnt er niks op het scherm. Morgen ruil ik hem om.
voor een ctek of optimate hoop ik?

Door De zwartrijder op woensdag 13 april 2016 07:33

Bij de Big Bazar verschillende flessen motorolie van 1 liter vanaf €4,49. 10w40 voor €4,49. Dat gaat in mijn GPZ.
quote:
Erasmos schreef op 31 maart 2016 @ 15:12:
vanavond eens testen hoe de beruchte €4 multimeter het doet:

[afbeelding]

en? en? en? en?

Zit al dagen te F5'en om de resultaten te zien 8-)
quote:
De zwartrijder schreef op 13 april 2016 @ 07:33:
Bij de Big Bazar verschillende flessen motorolie van 1 liter vanaf €4,49. 10w40 voor €4,49. Dat gaat in mijn GPZ.

BO oil is volgens mij ook niet eens zo'n slechte naam
quote:
De zwartrijder schreef op 13 april 2016 @ 07:33:

Graag even een fotootje van het etiket posten :)
quote:
Smuiger schreef op 13 april 2016 @ 04:38:

Tuurlijk niet. Die verkopen ze toch niet bij de Action/Lidl/Aldi of Gamma?
Anders was het nl off-topic.
Ik heb gisteren ook zo'n Dunlop lader gehaald bij de Action, m'n huidige heeft geen druppelfunctie.

Als mijn berging in de fik vliegt geef ik jullie de schuld.
quote:
Daniel91 schreef op 13 april 2016 @ 10:30:
Ik heb gisteren ook zo'n Dunlop lader gehaald bij de Action, m'n huidige heeft geen druppelfunctie.

ik heb hem ook de eerste tijd met argwaan ogen bekeken en gehoop dat niks in de fik vliegt :X
nu 2 weken aan de accu en gebeurd nog niks gelukkig, zegd wel dat die vol is en dan moet je maar geloven dat die op druppel functie gaat.

Door De zwartrijder op woensdag 13 april 2016 10:57

Het is deze olie:

[Afbeelding: 1808781.jpg]

Beetje moeilijk te lezen maar het is BO Lubricants. Als je de reclamefolder app hebt kan je het ook lezen, staat op de een na laatste pagina. Ik heb er zelf geen ervaring mee trouwens want mijn olie was nog okee ☺
API CN/CF, dus het is iig moderne olie. Zegt natuurlijk niks over gebruik icm een natte koppeling.
quote:
Daniel91 schreef op 13 april 2016 @ 10:30:

Is bij mij al gebeurt, daarom komt hier alleen maar een Optimate binnen!

[Afbeelding: 280106_32.jpg]

Door litter monkey op woensdag 13 april 2016 14:50

Lidl compressortje gekocht. +/- 70.-
Zijn de bandjes weer hard en hoef ik niet iedere keer het 12v compressortje uit mijn auto te gebruiken.

P.s. ik kan er ook mijn luchtbed en opblaasboot (die ik beiden niet heb) mee opblazen. *O*
quote:
litter monkey schreef op 13 april 2016 @ 14:50:
Lidl compressortje gekocht. +/- 70.-
Zijn de bandjes weer hard en hoef ik niet iedere keer het 12v compressortje uit mijn auto te gebruiken.

P.s. ik kan er ook mijn luchtbed en opblaasboot (die ik beiden niet heb) mee opblazen. *O*

Hoeveel herrie maakt dat ding?

Door BikerOfAmsterdam op woensdag 13 april 2016 15:16

quote:
Insanity03 schreef op 13 april 2016 @ 15:04:

[...]

Hoeveel herrie maakt dat ding?

WAT ZEG JE?
quote:
Janenjoep schreef op 13 april 2016 @ 14:28:

[...]

Is bij mij al gebeurt, daarom komt hier alleen maar een Optimate binnen!

[afbeelding]

wat wil je DAAR nou nog binnen hebben
quote:
Smuiger schreef op 13 april 2016 @ 04:38:

Nee, de accu hangt nu aan Lidl-lader no. 2 en die doet het voorlopig nog.

© 2001-2017 Motor-Forum