Bekijk originele versie: XJR topic #9

Mannen van het XJR topic ik heb een vraag.
Ik ben met een project bezig en nu ben ik op zoek naar een XJR 1200 tank om te kijken of het een beetje past op een Kawasaki frame.
Is er iemand die nog een (beschadigde) tank heeft liggen zodat ik kan passen en meten of de tunnel onder op de tank mooi aansluit en of het uberhaupt mogelijk is om deze tank te plaatsen.
Ik vind het jammer om een tank te kopen en er dan achter te komen dat het niet gaat lukken.
Alvast bedankt.
met vriendelijke groet Roel
Kreeg zaterdag telefoontje van motorzaak. Ze waren aan mijn XJR bezig en tank blijkt te lekken op lasnaad. Ik wist zo 123 niet wat te doen en ze hebben voorgesteld om tank te sealen. Hopelijk werkt dat.
Weinig andere keus lijkt me. 🤔
Wel klote zoiets.😩
quote:
zed1200 schreef op 06 januari 2018 @ 16:49:
Mannen van het XJR topic ik heb een vraag.
Ik ben met een project bezig en nu ben ik op zoek naar een XJR 1200 tank om te kijken of het een beetje past op een Kawasaki frame.
Is er iemand die nog een (beschadigde) tank heeft liggen zodat ik kan passen en meten of de tunnel onder op de tank mooi aansluit en of het uberhaupt mogelijk is om deze tank te plaatsen.
Ik vind het jammer om een tank te kopen en er dan achter te komen dat het niet gaat lukken.
Alvast bedankt.
met vriendelijke groet Roel

Heb er eentje van een 1300 hangen in de schuur maar dat is in de omgeving Rijnmond en volgens mij zie ik dat je uit HeerHugowaard komt ?
Hallo Mogas,
Bedankt voor je reactie.
Ik kom zelf nog wat noordelijker dan HHW maar dat maakt niet zoveel uit.
Is het een beschadigde tank of is het een mooi en gaaf exemplaar?

Gr Roel
Zit bij een reserve setje ,Heb zelf met het idee gelopen om dit set een keer in een andere kleur te spuiten Tank is heel ,Moet uiteraard wel een beetje voorbewerkt worden ,Zit een soort grondverf op[Afbeelding: m_2014-07-16 Spuitwerk 04.JPG]
quote:
mogas schreef op 08 januari 2018 @ 12:56:
Zit bij een reserve setje ,Heb zelf met het idee gelopen om dit set een keer in een andere kleur te spuiten Tank is heel ,Moet uiteraard wel een beetje voorbewerkt worden ,Zit een soort grondverf op[afbeelding]

Mogas,
U heeft mail.

Gr. Roel
quote:
zed1200 schreef op 08 januari 2018 @ 21:05:

[...]

Mogas,
U heeft mail.

Gr. Roel

En je hebt mail terug .. Ben bang dat deze niet degene is die je zoekt...
quote:
mogas schreef op 08 januari 2018 @ 21:52:

[...]

En je hebt mail terug .. Ben bang dat deze niet degene is die je zoekt...

Ger.. die jij hebt is voor een nieuwer model.. .maar ik denk dat de montage punten wel gelijk zijn aan die van het 1200 model (of vroege 1300 model)
quote:
Roadrad schreef op 09 januari 2018 @ 11:06:

[...]

Ger.. die jij hebt is voor een nieuwer model.. .maar ik denk dat de montage punten wel gelijk zijn aan die van het 1200 model (of vroege 1300 model)

Klopt ,Hij zoekt de RP02 variant ,De RP06 heeft die flappen achteraan zitten waar je de zijkastjes in vast drukt ,Jij hebt die ouwe tank die jij had al verkocht toch ?
quote:
mogas schreef op 09 januari 2018 @ 11:27:

[...]

Klopt ,Hij zoekt de RP02 variant ,De RP06 heeft die flappen achteraan zitten waar je de zijkastjes in vast drukt ,Jij hebt die ouwe tank die jij had al verkocht toch ?

Ja die is verkocht maar nogmaals, de montagepunten op het frame zijn niet gewijzigd voor zover ik weet.
Hoi,
Ik overweeg een XJR aan te schaffen binnenkort,een uit 2009. Ik zou wel wat dieper willen zitten.
Is het een lastige klus om het standaard stuur te vervangen door clip-ons?
Hangt er vanaf hoe handig je bent. Ik heb het ook gedaan en het was in een uurtje gepiept. Meeste werk zit in het netjes omleiden van de kabels/draden/leidingen.
stil hier :W
Allemaal aan het schuilen voor de storm

[Afbeelding: 16700606_1859192517683138_4833179437855551375_o.jpg]
Storm is weer over. Mooie fiets.

© 2001-2018 Motor-Forum