Bekijk originele versie: Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Oké bedankt voor de snelle reactie
Synchroniseren jullie trouw elke 24000 km na het kleppen stellen? Of doen jullie het nooit?
quote:
vtekla schreef op 13 januari 2018 @ 13:57:
Synchroniseren jullie trouw elke 24000 km na het kleppen stellen? Of doen jullie het nooit?

In de theorie, of in de praktijk? O-)
Sinds ik een synchroniseerset heb doe ik het vaker, maar niet echt met schema, met name omdat mijn motoren vaker uit elkaar gaan dan dat ze regulier onderhoud krijgen :X _O-
als je de kleppen hebt gesteld moet je synchroniseren, verder doe ik het alleen als ik denk een verbetering te kunnen maken.
Als ie gelijkmatig loopt bij alle toeren, goed start, niet trilt, is er dan een reden om daar tijd in te steken? Onnodig gesleutel aan zo'n oud beestje kan ook tot schades leiden, niet?
Verder is het zo dat kleppen stellen een voorwaarde is voor synchroniseren, maar het is niet zo dat je moet synchroniseren als je je kleppen gesteld hebt. De carb-afstelling verandert denk ik minder snel dan de klepspeling.
Heren (en dames?), welke dikte olie moet ik hebben met wilbers voorveren?

Wil er nieuwe veren insteken gezien de voorvork toch toe is aan onderhoud en ik nu even een boel vrije tijd heb.. Wil niet dat hij gaat stuiteren op slecht wegdek (zoals mijn oude deed).
quote:
JBi schreef op 15 januari 2018 @ 15:02:
Heren (en dames?), welke dikte olie moet ik hebben met wilbers voorveren?

Wil er nieuwe veren insteken gezien de voorvork toch toe is aan onderhoud en ik nu even een boel vrije tijd heb.. Wil niet dat hij gaat stuiteren op slecht wegdek (zoals mijn oude deed).

Wilbers raadt zelf 5W aan, al lijkt dat me wat dun. Ik zou het advies van Wilbers aanhouden, en als dat niet bevalt de olie vervangen voor 10W, dat is geen lastige klus tenslotte.
quote:
SavagePielk schreef op 15 januari 2018 @ 15:06:

[...]

Wilbers raadt zelf 5W aan, al lijkt dat me wat dun. Ik zou het advies van Wilbers aanhouden, en als dat niet bevalt de olie vervangen voor 10W, dat is geen lastige klus tenslotte.

Dan ga ik dat eerst bestellen en proberen. :t
7,5W is soms ook een mooie tussenoplossing, 5 lijkt me wat dun
als je 5 en 10 in huis haalt kun je eventueel nog mengen. Als je schone maatbekers koopt voor een kwartje bij de action, kun je de gebruikte olie opvangen en dan mengen. Heb je ook 7,5. Dat is vaak goedkoper dan die viscositeit ook nog bij te kopen en vervolgens van drie soorten over te houden.
goed idee!

© 2001-2018 Motor-Forum