Bekijk originele versie: BMW R80/7 Project

quote:
Bosso schreef op 21 mei 2017 @ 20:06:
:t

Geen balanspijp, of komt die achter/onder de versnellingsbak?

Daar ben ik nog niet over uit. Ik kan die er altijd nog tussenmaken maar zonder vind ik mooier. Ben ook alternatieven aan het bedenken zoals een klein vatje op elke uitlaat lassen die voor en achter verbonden is met de uitlaat zodat je ook een circulatie van het uitlaatgas krijgt. Beetje moeilijk omschreven misschien maar misschien snapt iemand me wel ;)
Soort van expansievat idee?
quote:
Bosso schreef op 21 mei 2017 @ 21:03:
Soort van expansievat idee?

In de cross hebben ze op de eencilinder viertakten ook zo'n potje zitten, van akrapovic bijvoorbeeld.
Weet niet of ik hetzelfde kan bereiken met de twee cilinder. Plaats is natuurlijk van belang voor in welk toerenbereik het gaat werken, maar dat is met de positie van de balanspijp ook het geval. Ik heb daar nog te weinig verstand van, maar waarom zou ik het niet proberen. Aantal pk is niet van belang maar ding moet wel fatsoenlijk af te stellen te zijn dat het netjes loopt.

[Afbeelding: 25_1_2.jpg?v=1481193371]

Daarnaast vind ik het ook wel gaaf eruit zien om er een vatje aan te hangen, mooier dan een balanspijp ertussen.
Zo weer even de tijd genomen om aan de BMW te prutsen.

Blok eronderuit gehaald en een beetje aan het poetsen gegaan.

[Afbeelding: 84420fe20b6b0bd0f846feb625beacf2]

[Afbeelding: b49ab8df0fd0179b5e3f9d10d340f85f]

Nu wat onderdelen zoals pakkingen en ander klein spul bestellen zodat ik alles compleet krijg.
Cilinder en kop moet ik nog netjes maken, zit veel spul op en kan niet overal bij met poetsen door de koelribben. Wil het eigenlijk niet stralen, hoeft er van mij niet prefect als nieuw uit te zijn namelijk. maar ben denk ik wel genoodzaakt om het te doen omdat het nu ook niet mooi te krijgen is. Hoe kan ik aan de klepzittingen zien of deze ooit loodvrij zijn gemaakt?

Ook nog op zoek naar een kleine compacte accu. Wat zijn de minimale capaciteiten waar ik naar moet kijken voor een R80/7? Wil zoveel mogelijk boven de versnellingsbak plaatsen onder de polyester zelfbouw kap die erop komt. Kan daar ongeveer 150x150x80 kwijt qua afmetingen. Mocht dat nou absoluut niet mogelijk zijn dan komt de accu onder de versnellingsbak.
BMW R80 R100 luchtfilter / startmotor cover / deksel
https://www.marktplaats.n...previousPage=lr&pos=6

Cover te koop

© 2001-2017 Motor-Forum