Bekijk originele versie: Bouwkwaliteit Schuberth C3 Basic

Door mean-machine op zaterdag 03 juni 2017 09:02

quote:
Blackbandit4@ schreef op 03 juni 2017 @ 08:44:
ben begonnen met de Sprint R van Schuberth beviel me wel :t
toen de C2 :( lekken, piepen,zwaar,folie liet los,dak viel als je op de zumo keek :N
na 1 jaar resoluut in de kliko gemieterd compleet met de bedrading en garantie (nooit meer een Schuberth klapdak)
Schuberth's zijn 't geld niet waard
heb nu een X-lite 702 hoewel niet voor brildragers, bevalt deze me nog 't best
sinds ik 'm heb rij ik ook sneller :+

Wil je nu ook nog vertellen dat de X-lite een betere aero-dynamica heeft........?

Bottom-line is dat Schubert niet zo erg top is, als vaak wordt beweerd, zo begrijp ik.
Een paar jaar terug ben ik ook voor een Schubert gegaan. Vooral toen niet gekocht omdat ik ze niet lekker vond zitten. Uiteindelijk is het een Nolan geworden, (slechte Ital. kwaliteit?) en ik ben daar sindsdien heel tevreden mee.
ik heb een C3 sinds ik mijn rijbewijs heb (2014). vizier is een keer losgebroken toen ik 'm een keer liet vallen. is wel netjes gerepareerd, maar sindsdien klapt het vizier dicht als ik boven de 50km/u kom.

meest waardeloze voorziening is het zonnevizier. dat is zo statisch dat het binnen de korste keren grijs van het stof is. bovendien wort het omhoog gehouden door een enkel veertje, en ja: na verloop van tijd is de rek uit het veertje en zakt het zonnevizier een goeie centimeter naar beneden. ik zit er over te denken om het eruit te slopen. je hebt er niks aan.
Ik heb de Schubert C2, ongelofelijk groot nadeel vind ik dat de klep continue dichtwaaid. Ik heb al een andere ruit maar geen verbetering. Daarnaast zit is precies tegen de bovenkant van de pinlock te kijken.
Ik ga zeker nooit meer een Schubert kopen, Nolan bevalt me dan toch net even wat meer al moet ik zeggen dat hij verder heerlijk zit.
quote:
stekman schreef op 11 september 2017 @ 14:08:
Ik heb de Schubert C2, ongelofelijk groot nadeel vind ik dat de klep continue dichtwaaid. Ik heb al een andere ruit maar geen verbetering. Daarnaast zit is precies tegen de bovenkant van de pinlock te kijken.
Ik ga zeker nooit meer een Schubert kopen, Nolan bevalt me dan toch net even wat meer al moet ik zeggen dat hij verder heerlijk zit.
Het topic gaat over de C3, maar apart dat jij een matige ervaring hebt met de C2.
Ik heb een S1 pro en dat is (mijn) de beste helm ooit.

Hier zijn ze ook wel tevreden: Is de schubert C4 veel beter dan de c3
quote:
mean-machine schreef op 03 juni 2017 @ 09:02:
Wil je nu ook nog vertellen dat de X-lite een betere aero-dynamica heeft........?
Dat zal ook afhangen van de rijder zijn hoofd en zelfs het type motor.
De X-lite ervaarde ik als een lawaaihelm (Aprilia RSV4) (GSX-F750) (raptor 1000) en reed er op Zandvoort mede daarom gewoon langzamer mee. Niet comfortabel.

Schudden en veel wind binnen. Zit wel strak op het hoofd, dus dat is het niet.
Nu heb ik een S1000R en valt het mij op de openbare weg ineens niet op tien ik hem tussendoor eens probeerde.
De motor is gewoon een naked. :? _O-

Donderdag mag ik weer de baan op.. ga het weer proberen.
Dagelijks wissel ik wel eens met de X-lite en de Schuberth S1pro.

Maar het laatste half jaar rij ik 99% met de Schuberth..
Ik heb 5 jaar gedaan met mijn C3 en ca 12.000 km per jaar weer en wind. Dit was het model dat bestond voordat de C3 pro uit kwam en voordat de C3 hernoemd is naar C3 basic.

Geen grote problemen gekend alleen dat de kin rand los schoot maar daarvoor is er een aanpassing bedacht door Schuberth.

Omdat ik zo tevreden was heb ik nu net een week een nieuwe C3. Een C3 Louis Special.

Ik heb kleine aanpassingen kunnen ontdekken namelijk dat de bekleding van mindere kwaliteit lijkt te zijn. Kin flap is niet bijgeleverd. (wel de kin rand)en het klitten band bij de sluiting zit er niet.

SRC set overzetten was geen probleem.

© 2001-2017 Motor-Forum