Bekijk originele versie: Vietnam Deel 2

Bruiloft

Veel mensen hier uit de omgeving hebben niet voldoende geld om een restaurant af te huren voor een receptie bij een bruiloft. Je ziet dan gewoon een dergelijke tent langs de weg of soms gewoon erop staan…

[Afbeelding: Bruiloft 1.jpg]

…waar de gasten binnendruppelen voor een eenvoudige, doch voedzame maaltijd (en een potje karaoke :( ).

[Afbeelding: Bruiloft 2.jpg]
Plaatje

[Afbeelding: Plaatje 13.jpg]
Wat is dat voor rare mist over het veld Fred?
Water!

Dit zijn nog jonge rijstplantjes, die in het water staan.
???????

En nog een mysterie. Ik zag dit ergens aan de kant van de weg. Wordt hier iets bovenop gebouwd…

[Afbeelding: Onbekend i.jpg]

…of worden de losse delen gebruikt bij de werkzaamheden bij de rivier?

[Afbeelding: Onbekend 2.jpg]
Weersatellieten

Ik las een paar dagen geleden, dat op Java de Merapi op punt van uitbarsten staat. Ik heb een geschikte overkomst uitgezocht, die ontvangen en gekeken, of er iets te zien zou zijn op de satellietfoto. Op deze foto van 12/5 in ieder geval nog niet. Ter info, 1 pixel hier = 1*1 km., dus het moet een behoorlijke rookpluim zijn wil het zichtbaar worden.

[Afbeelding: satelliet 1.jpg]
Weersatellietontvanger

De foto van gisteren is ontvangen met mijn nieuwe weersatellietontvanger. D.w.z. het ontvangstgedeelte links onder is nieuw en voor mij gebouwd en afgeregeld door twee leden van de Werkgroep Kunstmanen. Het gepriegel met smd-onderdelen is voor mijn slechte ogen een onmogelijkheid. De rest is deels zelf gebouwd en had ik al langer in gebruik.

[Afbeelding: _7204796.jpg]

Het geheel is nu ook in een kast gebouwd. Het zwakke punt van zo ongeveer iedere zelfbouwer. Een foto van de frontplaat moet ik nog krijgen, dan kan ik die printen en monteren. Kap erover en klaar.

De ontvanger en het decoderprogramma voor de nieuwe satellieten METOP en FengYun is volledig door een aantal leden van de Werkgroep ontwikkeld. Er zijn echt maar een handjevol amateurs op de wereld die dit met eigengebouwde apparatuur kunnen ontvangen.

Voor wie is geinteresseerd, a.s. zaterdag wordt in Utrecht weer de 2-maandelijkse bijeenkomst gehouden. Je kan deze altijd een keer gratis bijwonen. Zie http://www.kunstmanen.net/
Probeerseltje?

In FredVN in "Vietnam Deel 2" stonden wat foto’s van een watertoren. Inmiddels is de bovenste rij palen weggehaald. Gewoon verdieping voor verdieping de stellage afbreken en kijken of het geheel rechtop blijft staan? O-) :+

[Afbeelding: Water 4.jpg]
[Afbeelding: Water 5.jpg]
Rijst

Op de eerste foto van gisteren is goed te zien hoe de rijstvelden er nu bij liggen. Het duurt nog even voor ze er weer zo uitzien…

[Afbeelding: Rijst 1.jpg]
Op weg naar huis…

[Afbeelding: Fiets 1.jpg]

Door magnamaniac op vrijdag 18 mei 2018 10:12

Gebrek aan inspiratie Fred? ;)
Toch netjes van je dat je dagelijks een foto plaatst. :}
Yep. Writersblock, lege duimen etc.

Hopelijk zijn de foto's, die ik maak en selecteer, een waardige vervanger.
Ik neem nu regelmatig op mijn (motor)fietstochten mijn grote camera mee. Dus vandaar.

Dat alles onder het motto: "een plaatje zegt meer..." O-)
Ik vind plaatsjes en tekst beide leuk

Door magnamaniac op vrijdag 18 mei 2018 13:41

quote:
FredVN schreef op 18 mei 2018 @ 10:18:
Yep. Writersblock, lege duimen etc.

Hopelijk zijn de foto's, die ik maak en selecteer, een waardige vervanger.
Ik neem nu regelmatig op mijn (motor)fietstochten mijn grote camera mee. Dus vandaar.

Dat alles onder het motto: "een plaatje zegt meer..." O-)

nogmaals :}
Welvaart

Zowaar, na mijn wat deprimerende mail van gisteren is er plotseling weer wat nieuws te melden. Ook ons plekje in the middle of nowhere gaat mee in de vaart der volkeren en deelt mee in de alsmaar groeiende welvaart.

Nee, nee, onze karaoke-installatie is nog niet gearriveerd. O-)

Beter nog. Zeer binnenkort wordt ook hier twee keer per week het huisvuil opgehaald. We hoeven dat niet meer op een paar kilometer afstand op een speciaal daarvoor aangewezen plaats te deponeren (waarvan de muurtjes binnen de kortste keren waren verdwenen om als tuinpad o.i.d. te dienen). Men hoeft het ook niet meer stiekem langs de kant van de weg te gooien zoals hier de gewoonte is (“milieu” is nog niet in het Vietnamees vertaald).

Hoewel, het kost wat (Minh heeft nog niet gehoord hoeveel), dus of het in de berm gooien nu afgelopen is…

Twijfel, twijfel, twijfel… O-)
Bouw

Ten opzichte van de vorige keer zit er al weer een verdieping bovenop. En nog steeds geen enkel idee wat het moet worden.

Foto Bouw 5[Afbeelding: Bouw 5.jpg]

De persoon, die hierboven op de muur staat, is er maar weer op zijn gemak bij gaan zitten.

[Afbeelding: Bouw 6.jpg]

© 2001-2018 Motor-Forum