Bekijk originele versie: Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Voor de sf liefhebber heb ik nog een Bagster tank cover en de bijbehorende tanktas. Info via pb
Vraagje...
misschien wel ergens aan het overwegen om mijn huidige Afrcia Twin weg te doen, en te gaan voor een veel jongere fiets, om wat minder te moeten sleutelen, en wat meer te rijden...
Nu zag ik op internet een mooie CB sf f2 staan van 2002 met 36.000km voor 2600€... mits meerprijs ook nog een setje tank-zij-tassen en topkoffer. de motor zal voor zowat vanalles gebruikt worden, woon-werk verkeer af en toe, kleine tot grote ritjes, en soms zelfs eens een reisje. Is deze moto daarvoor geschikt? dingen waar ik eventueel moet op letten?
Alvast bedankt!
Ik ben met de sevenfifty op 14 dagen (waarvan 2-3 rustdagen), schotland rond gereden.
Volgeladen met kampeergerief,van camping naar camping, 4000km in totaal...
Het enige wat mij toen parten speelde was de vering die niet meer voldeed.
Die is nadien vervangen door hyperpro vering voor & achter, en da's een wereld van verschil.

Ik heb zelf eigenlijk weinig problemen ondervonden met de sevenfifty, enkel de originele uitlaat is bij mij momenteel vrij krokant. Dus die zou ik grondig controleren aan de collector.

Enkel DUO + bagage + vlot rijgedrag is niet echt een gezonde combinatie.
Met duo is idd minder,solo een fijne fiets ik heb altijd moeite om af te stappen(niet fysiek maar ik wil niet)rij rustig 300km zonder te stoppen.
Is er iemand die nog een origineel onberispelijk stuur heeft liggen voor de SF ? of zijn die nog nieuw te koop ?
Ik hoor het graag....
quote:
hmolenaar32 schreef op 03 oktober 2017 @ 12:08:
Is er iemand die nog een origineel onberispelijk stuur heeft liggen voor de SF ? of zijn die nog nieuw te koop ?
Ik hoor het graag....

https://www.cmsnl.com/hon...53100mcn610/#.WdOWeNFpGUk

Ik heb er toen ik in 2015 een nieuw stuur nodig had een thomasselini (oid) van ebay in gezet, 50 euro maar wel een beetje roest gevoelig.

db
Ok thanks ik had natuurlijk eerst zelf op csml moeten kijken :-) best duur die sturen.
Aluminium stuurtjes doen het ook goed, zijn ook nog in veel kleuren te leveren.
Bijkomend voordeel; miet roest gevoelig!
quote:
marc-o1972 schreef op 04 oktober 2017 @ 17:28:
Aluminium stuurtjes doen het ook goed, zijn ook nog in veel kleuren te leveren.
Bijkomend voordeel; miet roest gevoelig!

Idd dat is een voordeel, heb vandaag mn "nieuwe" CB opgehaald, zit een alu stuur op alleen ik wil graag hetzelfde qua vorm als de ori, dat zit lekker rechtop :-) Misschien zijn risers een betere optie ..
Ik zat nog eens te lezen in het intro verhaal van dit forum maarre mijn SF is van 2005 en dus klopt het niet dat ze maar tot 2003 zijn gebouwd ....:-)
quote:
hmolenaar32 schreef op 11 oktober 2017 @ 16:40:
Ik zat nog eens te lezen in het intro verhaal van dit forum maarre mijn SF is van 2005 en dus klopt het niet dat ze maar tot 2003 zijn gebouwd ....:-)

Voor de Japanse markt zijn ze nog even doorgegaan met de twee aparte kleurstellingen.

/https://www.cmsnl.com/ho...170_model49750/partslist/

https://www.cmsnl.com/hon...list/?model_q=cb750f+rc42
Beste seven fifty rijders,

Iemand nog een setje (of enkel een rechter) voetsteuntje liggen ter overname?

Dank is groot!

© 2001-2017 Motor-Forum