Bekijk originele versie: De Yamaha T-Max 500 !!

Theemaks.
Dat lijkt mij meer een vario probleem.
quote:
HansVing schreef op 02 september 2017 @ 13:36:
Theemaks.
Dat lijkt mij meer een vario probleem.

Varioprobleem ? hoe denk je dat precies. Zelf denk ik dat de powercommander er nu 8 jaar in zit en misschien weer opnieuw moet afgesteld worden.

Groeten
Theemaks
quote:
Theemaks schreef op 03 september 2017 @ 20:55:

[...]

Varioprobleem ? hoe denk je dat precies. Zelf denk ik dat de powercommander er nu 8 jaar in zit en misschien weer opnieuw moet afgesteld worden.

Groeten
Theemaks

Ik ben geen scootermonteur, maar het lijkt mij dat de motor bij een bepaalde gasklepstand een bepaald vermogen afgeeft. Ongeacht de snelheid.
De vario bepaalt de grootte van de overbrenging. Dus als het toerental inzakt gaat de vario (te vroeg) naar een te grote overbrening. Als de snelheid oploopt, loopt ook het toerental weer op.
HansVing.
Zit wel wat in wat je zegt, klinkt logisch jou verhaal. Ik zal de twee varioos deze winter eens loshalen. Toch denk ik dat het misscien ook niet onverstandig is om voor €100,- de powercommander te laten afstellen. Bedankt voor je logica.

Groeten
Theemaks
quote:
Stef-Max schreef op 30 augustus 2017 @ 22:27:

[...]

Heb ondertussen de originele opengeslepen en 3/4 van de cat verwijderd. Moet nog gelast worden en dan is proberen. Op Youtube staat een filmpje, een tutoral ivm uitlaat. Wel van model voor 2010.

Hoi StefMax,

Is de uilaat al klaar ben erg benieuwd naar het resultaat, in ItaliŽ schijnt het aanpassen van de originele uitlaat erg populair te zijn.. Staan ook verschillende howtodo's op italiaanse fora's maar mijn italiaanse is net zo goed als mijn chinees..
Hoi forummers,

Is het mogelijk om zwevende remschijven te monteren onder de tmax 2001/2003 model, de remklauwen zijn gwn origineel.
als de powercommander ontregelt is dan kan die de verkeerde bevelen aan de comptuter doorgeven hierdoor kun je bijv bij een fractie van een beetje gas de gasklephuis al meer dan 50 procent opengaan.
of juist bij volgas nog steed niet volledig open.

toen ik een nieuwe grotere gasklephuis had en dit nog niet goed afgesteld was.
ging hij bij 20 procent gasgeven al 70 procent open.ene kant gaaf want bij elke streepje gas ging hij als een dolle tekeer. andere kant wie wil er nu een dolle stier haha.

© 2001-2017 Motor-Forum