Bekijk originele versie: KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

Veel plezier ermee. Dat gaat echt wel lukken.
Gefeliciteerd, mooi ding!
Bedankt. Alleen.... dit is de standaardbrommer. Die kennen we. Hieronder zoals het moet gaan worden.
[Afbeelding: MijnKTM-2.jpg]
Voorstel: Kunnen we in dit topic niet tevens de KTM Super Adventure R/S/T
meenemen. Qua techniek en doelgroep liggen deze modellen niet ver uit elkaar.

En het potentiŽle aantal deelnemers hierzo stijgt....
Goed voorstel, maar de KTM LC8 hebben al een topic onder de "Allroad" sectie. Heb forum is verdeeld in een aantal categoriŽn, vandaar dat de eerst GT eigenaren in het Superduke R Naked topic zaten.

Heb gisteren de Rottweiler stage 2 SAS removal gemonteerd, maar moet nog even wachten tot de winterstop eindigt. Geen foutmelding in ieder geval ťn een hoop materiaal minder..[Afbeelding: E9CC877F-9D0A-4E66-8401-6BAAF1082AA6_zps0vusvgxb.jpg]
quote:
puttiron schreef op 17 februari 2017 @ 10:39:
Bedankt. Alleen.... dit is de standaardbrommer. Die kennen we. Hieronder zoals het moet gaan worden.
[afbeelding]

Volgens mij heb ik zowat alles al wat daarop staat. Vandaar dat ik ook weet dat je met de afdekkap voor je achterwielnaaf, je de motor nooit kunt gebruiken in combinatie met de paddockstand. Wat afgebeeld is kan dus niet.

Maar mochten er liefhebbers zijn voor die wielnaafafdekking, ik heb hem hier dus liggen, 25% goedkoper dan bij de dealer en eigenlijk nieuw..;)
quote:
McShine schreef op 18 februari 2017 @ 10:36:Vandaar dat ik ook weet dat je met de afdekkap voor je achterwielnaaf, je de motor nooit kunt gebruiken in combinatie met de paddockstand. Wat afgebeeld is kan dus niet.

Juist. Dat wist ik dus niet. Dinsdag gelijk bellen naar Verpalen dat ze die moeten vergeten. Want thuis gebruik ik altijd een paddock stand. Erg handig.
quote:
McShine schreef op 18 februari 2017 @ 10:31:
Heb gisteren de Rottweiler stage 2 SAS removal gemonteerd

Heb ik ook maar aan Verpalen doorgegeven. Kunnen ze meteen meenemen....ze zijn toch bezig.
Het lijkt erop dat er een terugroepactie aan komt.

Las op Duits forum dat Oostenrijkse bezitters een brief hebben gekregen dat de benzineslang vervangen moet worden.

Bij de Duitsers zou het 3 dagen bekend zijn maar Duitse eigenaren hebben nog geen bericht gehad.

Denk dat de post via de Rijn ons land binnen glijdt dus ik verwacht binnenkort ergens iets te lezen om een keertje de dealer te gaan bezoeken.
quote:
puttiron schreef op 17 februari 2017 @ 10:39:
[afbeelding]

Mooi ding, gefeliciteerd, is-ie er al?!

quote:
Napalm schreef op 24 februari 2017 @ 21:49:
Het lijkt erop dat er een terugroepactie aan komt.

[...].

Spannend, ik wacht vol afwachting af O-) _O-
quote:
DucBMW schreef op 24 februari 2017 @ 21:59:
[...]
Mooi ding, gefeliciteerd, is-ie er al?!

Vandaag op de beurs de bestelling getekend. Afleveren over twee weken. En ik heb ook maar meteen een Goretex pak meegenomen van Held. Ik was er immers toch.
Top! Wellicht heb ik je onbewust gezien. Was een mooie stand weer en ook behoorlijk druk.

Hebben zelf een tweede TomTom aangeschaft. Met 1 MyDrive account is dat heel makkelijk routes delen.

Morgen de R SE ophalen van zijn eerste beurtje met de trailer, dan kunnen we vanaf 1 maart weer gaan genieten.
De Brief die Oostenrijkse bezitter in de bus kreeg.
Omdat het niet lukte in 1 keer en daarna niet meer aanpasbaar was.[Afbeelding: KTM_Terugroep.jpg]
http://www.ktm.com/nl/service/safety-check/
quote:

Heb je het getest? Ben eigenlijk te lui om mijn kentekenbewijs op te zoeken voor het VIN-nummer. Heb ook geen haast aangezien mijn GT nog in winterslaap is.

Las dat een Duitse bezitter inderdaad naar de dealer was geweest. In 10 minuten was zijn GT voorzien van een nieuwe benzineslang. De oude zou poreus kunnen worden.
Een verslagje van de Motorbeurs:
https://www.ronputting.nl/oud-in-een-snel-pak/
En vandaag deze in de bus gekregen.

Dus ook in de NL nieuwe benzineslangen voor de GT.

[Afbeelding: Terugroepactie_KTM_geenNAW.jpg]
quote:
Napalm schreef op 03 maart 2017 @ 17:08:
En vandaag deze in de bus gekregen.

Dus ook in de NL nieuwe benzineslangen voor de GT.

[...]

Apart: mijn motor komt volgens het VIN uit dezelfde reeks, maar ik heb die brief nog niet gehad...

Hoedanook, ik kwam een geinig filnpje tegen van de vrienden van Moto Journal, even delen:

[Afbeelding: motojornal sdgt1.jpg]

:) O-) :9

Filmpje
quote:
DucBMW schreef op 15 maart 2017 @ 22:04:
Hoedanook, ik kwam een geinig filnpje tegen van de vrienden van Moto Journal

Inderdaad een grappig filmpje. Met dit soort montages ben ik altijd aan het zoeken naar de man aan het eind van de route die naar de rijders doorbelt dat er geen tegenliggers aankomen.

.... En inmiddels ben ik op pad op mijn eigen KTM: https://www.ronputting.nl/mijn-ktm/
Ik ben nog steeds aan het puzzelen om de standaard halogeen lamp te vervangen door LED. Ik vond iets van Cyclops dat nu in bestelling staat. De ervaringen met inbouwen van LED vind je op https://www.ronputting.nl/de-kop-is-eraf/
quote:
puttiron schreef op 19 maart 2017 @ 12:23:
Ik ben nog steeds aan het puzzelen om de standaard halogeen lamp te vervangen door LED. Ik vond iets van Cyclops dat nu in bestelling staat. De ervaringen met inbouwen van LED vind je op https://www.ronputting.nl/de-kop-is-eraf/

Even mijn ervaring, ik heb wel geen SDgt maar een 990SMT. Ik las dat je wat problemen had met de afstelling met een led lamp. Ik heb zelf een led van cylops erin zitten en de kop lamp afstellen met het normale stel wieltje werkte niet. Ik moest de kop lamp echt compleet los maken en door 2 schroeven draaiers te gelijk op het afstel mechanisme te zetten kon ik de boel wel goed afstellen.

http://forum.lc8.nl/viewt...storder=asc&start=105
quote:
Vonkenboer schreef op 19 maart 2017 @ 20:30:
Ik moest de kop lamp echt compleet los maken en door 2 schroeven draaiers te gelijk op het afstel mechanisme te zetten kon ik de boel wel goed afstellen.

Da's vreemd. Je mag toch verlangen dat KTM zo'n stelwieltje goed laat werken. Bij mijn SDGT werkt het stelwieltje ook niet, maar bij een andere SDGT wťl. Dus is er bij mij iets kaduuk. Dat mag de dealer oplossen. Het moet gewoon goed werken.
quote:
puttiron schreef op 16 maart 2017 @ 10:40:

[...]

Met dit soort montages ben ik altijd aan het zoeken naar de man aan het eind van de route die naar de rijders doorbelt dat er geen tegenliggers aankomen.

Gelet op de gehanteerde rijlijnen - althans, in de meeste gevallen - kunnen die testrijders dat gewoon zelf zien ;) maar Moto Journal een klein beetje kennende verwacht ik dat de diverse weggedeelten t.t.v. de fotomakerij gewoon werden afgezet.

quote:
puttiron schreef op 20 maart 2017 @ 08:09:

[...] Je mag toch verlangen dat KTM zo'n stelwieltje goed laat werken.

Jawel, dat mag, maar bij KTM is niets vanzelfsprekend, behalve het rijplezier :+
"Meerwaarde" voor onze GT's;

MOTORPLUS: "Motor van het jaar 2017, de KTM SuperDuke GT".

-Europe's motorcycle of the year- met ruime meerderheid van de 90.000 stemmen

© 2001-2017 Motor-Forum