Bekijk originele versie: KTM Super Duke 1290 GT : The Beast onder de GT's

quote:
puttiron schreef op 14 mei 2018 @ 23:05:

[...]

Dat heb ik opgelost door een stukje van die schakelaar af te veilen. Nu gaat het prima.

Voor de liefhebbers, ik heb een blog van het afgelopen Hemelvaart weekend geschreven. 4 dagen rondgetoerd met Horizon Reizen.

https://www.ronputting.nl/ride-on-horizon-sauerland/

Erg leuk stuk, leest lekker weg :}
.
quote:
puttiron schreef op 14 mei 2018 @ 23:13:
Nog een ervaring: Dunlops werken niet onder een SDGT. Heb vorig jaar een RoadSmart gehad en nu de nieuwste SportSmart MX. In beide gevallen wordt de motor instabiel boven de 200 km/u. En met geladen zijkoffers helemaal! Pendelen en zo. Niet fijn. Vrienden rijden met de Conti Road Attacks en die hebben nergens last van. Over een maand zijn de Dunlops oppelepop en dan moet ik ze niet meer.

Goed om te weten.
Pirelli of Conti dus.

Of Metzeler?
quote:
FlowDesign schreef op 14 mei 2018 @ 08:34:

[...]

Ai, dat is balen -O-
Wat is er beschadigd?

Komt het op je eigen conto of wordt het een zaak voor de verzekering?

linker koffer € 371.15
tankkap € 322.53
radiatorkap € 24.56
kapje achter € 240.55
Kleine € 1000

Omnium verzekering hier in BE voor zo'n ding komt op +/- € 1500 / jaar, dus dat heb ik ff lekker niet gedaan.
Laatste val op straat was van 2010 geleden.

Moest naar de buitenkant van de bocht, reed niet snel en was me ook van geen kwaad bewust.
Helaas lag daar een lekker dik pak uitgereden steentjes.
Toch nog een duur geintje -O-

Maar gelukkig heb je zelf geen ernstige verwondingen opgelopen.

Door EuroLoodvrij op woensdag 16 mei 2018 09:11

Knap vervelend, dit soort grappen. Sterkte!

@ Ron Putting: leuke verhalen op je site. je bent een echte kilometervreter, eerst lopend (marathon, poeh) en nu motorisch. Op 1 dag naar Luxemburg, bochten pakken en weer terug bijvoorbeeld, zijn er niet veel die zo bijna 1000 km op een dag maken.

Door Super Blackbird op woensdag 16 mei 2018 13:03

quote:
EuroLoodvrij schreef op 13 mei 2018 @ 17:41:

Ketting smeren zonder paddockstand is lastig, maar met een tweede man erbij wel te doen. Hoe doen jullie dat op reis?

Op deze manier: https://www.afsmotorparts...ackjack&category_id=0

(sorry voor de reclame)

Door EuroLoodvrij op woensdag 16 mei 2018 13:38

Handig ding, vraag me alleen wel af waar te plaatsen onder een Superduke.

Door Super Blackbird op donderdag 17 mei 2018 12:37

quote:
EuroLoodvrij schreef op 16 mei 2018 @ 13:38:

Je hebt gelijk, dat is bij enkelzijdige wielophanging lastig. |( :o
Dan gaat het meestal niet.....
quote:
EuroLoodvrij schreef op 16 mei 2018 @ 13:38:

Ik gebruik meestal een stuk hout, onder de uitlaat. Zou met dat apparaat ook moeten kunnen, al zou ik met het oog op bescherming tegen krassen iets qua beschermend materiaal aanbrengen (hout, niet rubber, want de uitlaat kan heet zijn op het moment dat je de ketting smeert).
Toestraks m'n SDGT naar de dealer gebracht voor de 1000 km beurt. Heb een 790 Duke als leenfiets meegekregen, leuk speelgoed *D
Met zo'n 790 Duke zou ik m'n rijbewijs mss nog wel sneller kwijt zijn dan met een SDGT :X
Fantastisch naaimachientje, weegt niks, net een crossfiets, continu jagen met dat ding :o

© 2001-2018 Motor-Forum