Bekijk originele versie: Het Ducati Monster topic *deel 43*

Ik ben er achter dat ik vermoedelijk de oude fiets van Iceman heb, in het voorwiel staat in ieder geval in gele stickers ICEMAN MONSTER M944. Ik heb hem even een privébericht gestuurd, maar gezien z'n laatste reactie van twee jaar terug vraag ik me af of hij dat gaat zien. Kent iemand hem toevallig?

[Afbeelding: nieuw-speeltje_01.jpg]
quote:
robinjohnson95 schreef op 03 januari 2018 @ 21:16:
Dag mede Monster rijders!

Ik heb een Ducati Monster 900i.e. uit '02 gekocht, :]
Had hiervoor al een SuperSport 600 maar wilde voor mijn volgende Ducati een naked.
Dan is de keuze snel gemaakt, deze motor staat nu naast mijn sport motor in de garage.

Wil als student nog geen auto kopen maar wel overal kunnen komen,
en daarnaast ga ik elk jaar wel eens naar buitenland naar bijv. Eifel/Moezel...
dus daar is deze motor perfect voor denk ik!
[afbeelding]

Joaaaaa leuk ding Robin!

Door superduc again op vrijdag 12 januari 2018 23:10

quote:
Dizono schreef op 11 januari 2018 @ 14:19:
Ik ben er achter dat ik vermoedelijk de oude fiets van Iceman heb, in het voorwiel staat in ieder geval in gele stickers ICEMAN MONSTER M944. Ik heb hem even een privébericht gestuurd, maar gezien z'n laatste reactie van twee jaar terug vraag ik me af of hij dat gaat zien. Kent iemand hem toevallig?

[afbeelding]

Leuk een 944 , zijn er niet zoveel van , waren nog al dure kitjes
Vooral goed voor het koppel geloof ik
Ondertussen druk bezig met het onderhoud van de Monster. Nieuwe remmen, vloeistoffen en filters vervangen en ook nieuwe koppelingsplaten staan in bestelling. Ik overweeg de quiet(er) clutch mod, omdat ik las dat dit inslijten van de 'basket' tegen gaat. Heeft iemand ervaring met de lange termijn-gevolgen, bijvoorbeeld door het rijden met een frictieplaat minder?

Verder vind ik de vork aan de zachte kant. Zijn hier mensen die daar wat aan gedaan hebben, bijvoorbeeld door het plaatsen van ventielen in de vork, zodat je de ingaande demping kunt instellen (al moet de vork daarvoor open dus)?

Door superduc again op zaterdag 20 januari 2018 17:33

quote:
Dizono schreef op 20 januari 2018 @ 16:41:
Ondertussen druk bezig met het onderhoud van de Monster. Nieuwe remmen, vloeistoffen en filters vervangen en ook nieuwe koppelingsplaten staan in bestelling. Ik overweeg de quiet(er) clutch mod, omdat ik las dat dit inslijten van de 'basket' tegen gaat. Heeft iemand ervaring met de lange termijn-gevolgen, bijvoorbeeld door het rijden met een frictieplaat minder?

Verder vind ik de vork aan de zachte kant. Zijn hier mensen die daar wat aan gedaan hebben, bijvoorbeeld door het plaatsen van ventielen in de vork, zodat je de ingaande demping kunt instellen (al moet de vork daarvoor open dus)?

Je bedoelt dat kitje van den biggelaar ? Ik heb 50000 km met mijn eerste korf gereden met dat kitje , en de korf toen verkocht omdat ik een andere ( Vee Two korf had gekocht)
Zegt genoeg dat het werkt
Ligt er dus aan hoelang je je monster wil houden , als dat een jaar of wat is , ach waarom zou je dan
Voorvork zit er bij mij eentje in van een 998 , maar wel met hyperpro veren , en vooral van die veren werd ik blij
quote:
superduc again schreef op 20 januari 2018 @ 17:33:

[...]

Je bedoelt dat kitje van den biggelaar ? Ik heb 50000 km met mijn eerste korf gereden met dat kitje , en de korf toen verkocht omdat ik een andere ( Vee Two korf had gekocht)
Zegt genoeg dat het werkt
Ligt er dus aan hoelang je je monster wil houden , als dat een jaar of wat is , ach waarom zou je dan
Voorvork zit er bij mij eentje in van een 998 , maar wel met hyperpro veren , en vooral van die veren werd ik blij

Nee, de korf lijkt nog goed, ik heb van die Newfren-platen gekocht, maar ik las dus dat je in plaats van een stalen plaat ook een (oude) frictieplaat achterin de korf kunt steken en dat schijnt het rammelen tegen te gaan. Enige is dat je omwille van de maximale stack-hoogte misschien een van je frictieplaten ertussen uit moet halen (dus twee metalen platen tegen elkaar.

Vwb de vork, op mijn Yamaha geupgrade naar een betere en instelbare vork en ik moet zeggen dat ik dat een enorme verbetering vond. Ik merk dat ook de Monster behoorlijk soft is en dat flink op het gas gaan of remmen gepaard gaan met flinke op- en neergaande beweging. In de bochten voelt het wat vaag, zeker als het wegdek niet helemaal strak is.
quote:
Dizono schreef op 20 januari 2018 @ 17:58:
[...]Ik merk dat ook de Monster behoorlijk soft is en dat flink op het gas gaan of remmen gepaard gaan met flinke op- en neergaande beweging. In de bochten voelt het wat vaag, zeker als het wegdek niet helemaal strak is.

Raar, de originale voorvork van mijn Monster S2R800 is perfect, niet te slap niet te hard :]
quote:
350-v-twin schreef op 20 januari 2018 @ 18:08:

[...]

Raar, de originale voorvork van mijn Monster S2R800 is perfect, niet te slap niet te hard :]

Dan begin ik gewoon met een revisie, eventueel inclusief nieuwe veren, en dan zien we dan wel hoe het rijdt.

© 2001-2018 Motor-Forum