Bekijk originele versie: Honda X-ADV

quote:
bikedan schreef op 10 april 2018 @ 19:12:

[...]

Hoi Domi63 waar had jij die voetsteunen besteld van puig?

Bij puigmoto.nl
Echter via de Franse X-ADV Facebook groep kun je ze goedkoper krijgen op de X-ADV webshop. Alleen had ik niet gevonden hoe je je als lid van de groep moet opgeven om de korting te krijgen.
Het verschil in prijs is niet groot maar altijd meegenomen!
quote:
Domi63 schreef op 12 april 2018 @ 09:00:

[...]

Bij puigmoto.nl
Echter via de Franse X-ADV Facebook groep kun je ze goedkoper krijgen op de X-ADV webshop. Alleen had ik niet gevonden hoe je je als lid van de groep moet opgeven om de korting te krijgen.
Het verschil in prijs is niet groot maar altijd meegenomen!

Okee bedankt voor de info
Heb ze ook besteld bij puigmoto.nl maar zijn waarschijnlijk eind juni pas weer leverbaar

Maar heb ze ook al in duitsland gevonden en daar staan ze nog op vooraad zal daar eens een mailtje naar doen
S.V.P. URLS delen met andere

Ik ben ook nog wat url's tegengekomen:

Frankrijk: https://www.xadvshop.com/en/2-our-products
En nog een: https://www.starshop-moto...-road-honda-x-adv-17.html

Voor de rest open Ebay en vul in Honda X-ADV:
https://www.ebay.nl/sch/i...=Honda+X-ADV&_sacat=0

De mistlampen zijn vandaag binnengekomen.
Eerste indruk is een solide kwaliteit, ook van de beugels.
Wel heb ik niet goed op zitten letten want de schakelaar die ik had besteld
blijkt een moment-schakelaar te zijn, dus nog even rap zo'n andere besteld

Door man of atlantic op zaterdag 14 april 2018 11:47

Gisteren mooi tochtje gemaakt via Emmerich naar Weert, dus binnendoor: 240 km, 4 uur over gereden. Rijdt toch mooi, vooral optrekken gaat snel en met een mooi geluid.
Hallo,bij mijn X-adv staat de koplamp verlichting iets hoog,deze wil ik graag aanpassen en een tikje lager stellen.Zeker omdat ik de Honda ga bepakken voor later op kampeervakantie te gaan.Weet iemand hoe dit moet ,in het instructieboekje heb ik al gekeken,maar niet echt duidelijk, misschien heeft een van jullie ervaring hiermee? groet Rob
Ook handig bij zwaardere belading voor je koplampen is:

pre-load achter wat opdraaien.
stand 4 is standaard
1 t/m. 3 is zachter
5 t/m. 6 is harder

Koplampen Boven/Beneden bijstellen:

Met de philips schroevendraaier uit je gereedschapsetje, kun je ook de koplampen regelen.
Er zit onder de neus achter elke koplamp een tandheugel met rondsel
daar steek je de schroevendraaier tussen.

[Afbeelding: p4NUm1.png]

Ik zou er zelf niet zomaar aan gaan draaien zonder het op de echte manier te doen via een blinde muur en op 10 meter afstand en dan een stuk schildertape op de muur te plakken, met een hoogte van 9/10 deel van de grond tot het centrum van je ledlampje in de koplamp.

[Afbeelding: Oi23Z0.png]

Als je overigens achter een auto staat en je koplampen schijnen niet in de buitenspiegels van de auto voor je dan sta je ook altijd goed.

Mvg. Jan
Super uitleg ,Dankje wel Jan .Zal zeker lukken nu...
MVg Rob
Geen dank, mocht je nog extra uitleg hulp nodig hebben t.b.v. de afstel methode met schilderstape op een blinde muur vraag het dan, want ik had haast vanmorgen en geen tijd om echt alle details even aan te halen t.b.v. het afstellen, terwijl ik daar heel veel van af weet omdat ik complete retrofit installaties heb gebouwd en precies weet waar je lichtstralen van beide koplampen wel/niet dienen uit te komen.

Hou er ook in ieder geval rekening mee dat de linker koplamp afstelling contra werkt t.o.z.v. de rechter koplamp!!

Voorbeeld gezien van af bestuurderszijde dus zoals op honda tekening:

* Linker koplamp omhoog is tegen de klok in draaien
* Linker koplamp naar beneden is met de klok mee draaien
* Rechter koplamp is dat precies contra voor Omhoog/Omlaag

Scooter tijdens afstellen via de blinde muur met tape ook altijd op de middenbok en bij voorkeur belast met een persoon zittend op de berijders plaats.

En dan zodra je echt belast en bepakt gaat rijden gooi je evt. nog de pre-load van de achterveer naar standje 5 of 6, of misschien wel 7?

Mvg. Jan

© 2001-2018 Motor-Forum