Bekijk originele versie: hoe verwarm jij je hobbyruimte?

M'n hobbyruimte is altijd lekker warm, zo rond de 37 graden :P
quote:
Carpe-Diem schreef op 10 januari 2018 @ 17:58:
M'n hobbyruimte is altijd lekker warm, zo rond de 37 graden :P

geen last van vocht :+
quote:

Goed ventileren, isoleren, hydrofoberen en vochtbestrijders gebruiken ;)
quote:
TripleSteve schreef op 10 januari 2018 @ 16:08:
OMA heeft het altijd 24 graden in huis en dat wil ik ook, opgesodemieterd dus!

Bij gebrek aan beter sleutel ik tijdelijk in een zeecontainer, erg lekker plekkie, helemaal leuke man-cave van gemaakt echter, het is er natuurlijk koud en ondanks dat mijn Zibro Kamin het behoorlijk warm krijgt is het wel lekker om een backup en extra warmte bronnetje te hebben.

Ik was gisteravond bij de tuinafdeling van de BAUHAUS om weer een tankje brandstof te halen en toen zag ik op het hoekje dit dingetje hangen voor € 14,99

[afbeelding]

Nou is mijn vraag, als ik zon dingetje in mijn container hang, gaat deze het dan een beetje warm krijgen of is het louter de straling die warm is? of kan ik beter zo'n Eurom kacheltje kopen die er ook een koude lucht ventilator in hebben zitten?

Beter het laatste.
Die kleine goedkope stralers hebben echt te weinig opbrengst. Is voor in een tent of onder een overkapping. Op max 2 mtr van je smoel.
Mijn hobby schuur is erg goed ge´soleerd zelfs de vloer heeft isolatie.
Dus de CV ketel doet weinig moeite om de 45 vierkante meter te warmen.
Ik wist niet af van de goed ge´soleerde schuur toen wij hier kwamen wonen het was een extra bonus.
Opslag/schuur/garage heeft een inhoud van 450m3 ( 100m2 en 4,5m hoog ) Hangt 1 grote gasheater met thermostaat in. Heerlijk snel warm en altijd vorstvrij...
quote:
Leejoow schreef op 22 december 2017 @ 22:01:

[...]

Is een optie ja.
Zijnde het niet dat ik in de nabije toekomst m'n CV wil vernieuwen, en dan meteen 'comfort zones' wil creŰren. Dus meerdere thermostaten. Waaronder 1 in de schuur; problem solved.

Maar als de huiskamerthermostaat afschakelt bij 22 graden dan hebben die thermostaatkranen ook geen functie.
Of ga je dat anders doen ?
quote:
Broos schreef op 13 januari 2018 @ 10:22:

[...]

Maar als de huiskamerthermostaat afschakelt bij 22 graden dan hebben die thermostaatkranen ook geen functie.
Of ga je dat anders doen ?

Tegenwoordig zijn er zat (ook redelijk betaalbare) oplossingen om meerdere ruimtes apart de temperatuur van te regelen.

Het komt er op neer dat een module aangesloten wordt op de cv ketel en als er in 1 van de zone's warmtevraag is, de ketel op zijn beurt wordt aangestuurd.

Overigens is dat laatste bij de moderne ketels niet eens nodig, zodra de retourtemperatuur te laag is omdat er bijvoorbeeld een thermostaatkraan geopend wordt, gaat de ketel automatisch verwarmen.
quote:
bjorn84 schreef op 12 januari 2018 @ 21:24:
Opslag/schuur/garage heeft een inhoud van 450m3 ( 100m2 en 4,5m hoog ) Hangt 1 grote gasheater met thermostaat in. Heerlijk snel warm en altijd vorstvrij...

ik heb vergelijkbare ruimte, en er hangt ook zo'n heater in, tot nu toe eigenlijk niet gebruikt omdat ik dacht dat je dan de gasmeter ziet rondtollen...? Wat is jouw ervaring daarmee?
Volgens mij is het rendement van dergelijke kachels niet slecht. Het is de grote ruimte die de warmte vraagt.
Of je nu met je gasbrander eerst water verwarmt en dat dan rond gaat pompen of je blaast de warme lucht direct je ruimte in maakt niet zoveel uit lijkt mij.

© 2001-2018 Motor-Forum