Bekijk originele versie: Voor de winteravonden: Raad de rijder deel 4

quote:
Rudi Sidecar schreef op 10 januari 2018 @ 21:31:

[...]

Zijn er meerdere. Sowieso 1 in iedere klasse bij de invoering van de gp's.

Ja, duh...GP's waren er trouwens al voordat het officiele WK er was...

Jim Filice won volgens mij de 1e GP waar ie aan meedeed in 1988.
quote:
65x45.2 schreef op 10 januari 2018 @ 22:56:

[...]

Inderdaad, was weer Alan maar dat had Kees ook al door.

Veel meegemaakt; De familie Carter was beroemd en berucht in het Engelse motorsport wereldje.
Vader Mal was nogal een bullebak die Alan en broer Kenny ( Speedwaykampioen) tot het uiterste dreef.Alan was vaak bang dat ie klappen kreeg maar dat is nooit gebeurd. Broer Kenny heeft zijn vrouw doodgeschoten en daarna zichzelf. Pffft, dan heb je een aardig rugzakje.

Het rugzakje zit nog voller dan je denkt. Hun moeder was verlamd geraakt bij een auto-ongeluk waarbij een jonger broertje van Alan en Kenny omkwam. Moeders maakte er op een gegeven moment zelf een eind aan. De zoon van Kenny, die twee was toen zijn ouders stierven, heeft ondertussen ook een verkeersongeluk veroorzaakt waarbij een 19 jarige jongen de dood vond. Kommer en kwel in de familie Carter. Zoiets wil niemand meemaken. Tussen twee haakjes: ik had in 1985 een poster van Alan op zijn Honda RS 250 op mijn kamer hangen vanwege de mooie kleuren. Wist dat hij een GP had gewonnen maar verder niets bekend over hem. Misschien was het wel beter zo.
[quote][b][message=28593006,noline]Kees Vetje schreef op 11 januari 2018 @ 02:04. pa Carter was manager van Ron Haslam. Rocket Ron heeft ook zat meegemaakt
Wie verzint er een nieuwe opgave?
quote:
Kees Vetje schreef op 12 januari 2018 @ 11:20:
Wie verzint er een nieuwe opgave?

Jij mag in mijn plaats :P
Oké. Morgen. Ik moet straks naar mijn werk en dan kan ik niet reageren op een antwoord. Nog even geduld aub.
quote:
Kees Vetje schreef op 12 januari 2018 @ 13:41:
Oké. Morgen. Ik moet straks naar mijn werk en dan kan ik niet reageren op een antwoord. Nog even geduld aub.

Of een ander laten doen.
Prima!
quote:
Kees Vetje schreef op 11 januari 2018 @ 02:04:

[...]

Het rugzakje zit nog voller dan je denkt. Hun moeder was verlamd geraakt bij een auto-ongeluk waarbij een jonger broertje van Alan en Kenny omkwam. Moeders maakte er op een gegeven moment zelf een eind aan. De zoon van Kenny, die twee was toen zijn ouders stierven, heeft ondertussen ook een verkeersongeluk veroorzaakt waarbij een 19 jarige jongen de dood vond. Kommer en kwel in de familie Carter. Zoiets wil niemand meemaken. Tussen twee haakjes: ik had in 1985 een poster van Alan op zijn Honda RS 250 op mijn kamer hangen vanwege de mooie kleuren. Wist dat hij een GP had gewonnen maar verder niets bekend over hem. Misschien was het wel beter zo.

https://www.amazon.co.uk/...kness-Truth/dp/0955934060

[Afbeelding: 514hx7C%2BfXL.jpg]
ik geloof dat ik er een nieuwe op moest zetten nog...

[Afbeelding: 23845885_1437561846357053_472612643118297699_o.jpg]
Lewis?
quote:
65x45.2 schreef op 10 januari 2018 @ 22:56:

[...]

Inderdaad, was weer Alan maar dat had Kees ook al door.

Veel meegemaakt; De familie Carter was beroemd en berucht in het Engelse motorsport wereldje.
Vader Mal was nogal een bullebak die Alan en broer Kenny ( Speedwaykampioen) tot het uiterste dreef.Alan was vaak bang dat ie klappen kreeg maar dat is nooit gebeurd. Broer Kenny heeft zijn vrouw doodgeschoten en daarna zichzelf. Pffft, dan heb je een aardig rugzakje.

quote:
Kees Vetje schreef op 11 januari 2018 @ 02:04:

[...]

Nu vallen in ieder geval alle puzzelstukjes in elkaar, thanks :t
Maar wat een verhaal zeg. Vond de verhalen over de familie Dunlop - (Road 2014) zie: https://www.youtube.com/watch?v=pg56PDdIqLQ - al indrukwekkend. Maar het kan nog veel heftiger dus.
quote:

:t

Ook verkrijgbaar via Amazon.de: https://www.amazon.de/dp/..._=v_sp_widget_detail_page Scheelt weer in de verzendkosten.
En hier spreekt Alan over hun historie en het boek: https://www.youtube.com/watch?v=fyhbtoBBjvE
quote:

nee, wie dat "Lewis" dan ook is...?
quote:
sidecarracing schreef op 12 januari 2018 @ 18:07:

[...]

nee, wie dat "Lewis" dan ook is...?

Misschien een vroege reclame van het jeansmerk?
quote:
NR34 schreef op 12 januari 2018 @ 18:11:

[...]

Misschien een vroege reclame van het jeansmerk?

Oh, nu zie ik waar Rudi op doelde, dat is van "Lewis leathers" - vergelijkbaar met Damen, Lookwell, MJK etc. etc.
quote:
sidecarracing schreef op 12 januari 2018 @ 20:27:

[...]

Oh, nu zie ik waar Rudi op doelde, dat is van "Lewis leathers" - vergelijkbaar met Damen, Lookwell, MJK etc. etc.

https://www.lewisleathers.com/Product-Overview.html
quote:
sidecarracing schreef op 12 januari 2018 @ 16:03:
ik geloof dat ik er een nieuwe op moest zetten nog...

[afbeelding]

pffft, deze moest ff gegoocheld worden.

De arme man had geen geld meer voor een paar laarzen ;)
Goeie opgave! Ik kan er niet eens achter komen welk merk motor de man rijdt.
quote:
Kees Vetje schreef op 13 januari 2018 @ 13:23:
Goeie opgave! Ik kan er niet eens achter komen welk merk motor de man rijdt.

Ik dacht in eerste instantie een Honda, tis een enkelnokker zo te zien, gebaseerd op een CB 750.

Na wat google speurwerk vond ik hem !!!!
Enkelnokker? Waar zijn de ronde dekseltjes te zien voor het kleppenstellen?
Is het een Nederlander :?
Na doorspitten van Pinterest en nog wat sites, een afbeelding gevonden van een enduranceracer met een zelfde helm op als de opgavefoto, met de naam Croxford. Is 't 'm?
quote:
Kees Vetje schreef op 13 januari 2018 @ 20:31:
Na doorspitten van Pinterest en nog wat sites, een afbeelding gevonden van een enduranceracer met een zelfde helm op als de opgavefoto, met de naam Croxford. Is 't 'm?

yup, Dave "Crasher" Croxford is 'm inderdaad!

© 2001-2018 Motor-Forum