Bekijk originele versie: BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

:t
Vandaag toch naar werk met de motor. Het viel wel mee, maar bij eindbestemming Schiphol was er al vroeg in de ochtend serieuze wind. Helaas geen parkeergarage dus motor buiten moeten zetten en voor zo ver mogelijk 'gunstig' neergezet en uiteraard op de middenbok.
Maar helaas, het had niet geholpen. Motor dus gewoon omgewaaid! :(
Voetsteun afgebroken, koffer bekrast en cylinderbescherming heeft duidelijk meeste opgevangen. Was een carbon-gedipte variant dus is helaas niet meer zo mooi nu.
Mocht iemand nog volgende voetsteunen hebben liggen en ze kwijt wil, dan houd ik mij aanbevolen:
http://www.mv-motorrad.deMV+Fussrastentieferlegung+Sozius+verstellbar+fuer+BMW+R1200RT+bis+2012.htm
ai... :$ :$
Oeps ......

het ging wel erg tekeer; in de Zaan stond geen fiets meer overeind.
quote:
Wobbert schreef op 18 januari 2018 @ 12:38:
..... 'gunstig' neergezet en uiteraard op de middenbok......

Heel vervelend, jammer van de schade. Naar mijn overtuiging staat 'ie veel stabieler op de jiffy. Die gebruik ik daarom dus altijd.....
quote:
Thijs67 schreef op 18 januari 2018 @ 21:19:

[...]

Heel vervelend, jammer van de schade. Naar mijn overtuiging staat 'ie veel stabieler op de jiffy. Die gebruik ik daarom dus altijd.....

Ik normaal ook maar het leek me beter om um deze keer op de middenbok te zetten. Gezien de heftigheid van vandaag denk ik dat tie ut op jiffy ook niet gered had....but who knows...

Ik zoek trouwens een originele voetsteun maar die zal iemand niet zo snel hebben liggen. Wordt een nieuwe dus. Prijs wordt een verrassing ;-)
Indrukwekkend Wobbert, dat je RT is omgeduwd door de wind.. er waren ook best veel filmpjes vrij snel op internet met allerlei bizarre gevolgen van de extreem harde wind.. voor en volgende keer...-> Bij hangaar 14 kan je in de parkeer garage parkeren, is ongeveer 10 minuten lopen van gebouw 204. Ik heb daar vanmorgen het Pumaatje geparkeerd. Tijdens de grote storm stond de Puma op Noord (bij KLM catering, ik moest daar training geven). Beetje spannend vond ik het ook: waait er een boom op, waait ze weg? Het kleine autootje staat laag op haar pootjes en is behoorlijk gestroomlijnd, afkloppen, geen gekke dingen gehad..

Nu ik weer een auto tot de beschikking heb, blijft Sidney bij codes oranje en rood gewoon op stal. Bij code geel zal ik nog eens kijken...
quote:
Wobbert schreef op 18 januari 2018 @ 12:38:
Vandaag toch naar werk met de motor. Het viel wel mee, maar bij eindbestemming Schiphol was er al vroeg in de ochtend serieuze wind. Helaas geen parkeergarage dus motor buiten moeten zetten en voor zo ver mogelijk 'gunstig' neergezet en uiteraard op de middenbok.
Maar helaas, het had niet geholpen. Motor dus gewoon omgewaaid! :(
Voetsteun afgebroken, koffer bekrast en cylinderbescherming heeft duidelijk meeste opgevangen. Was een carbon-gedipte variant dus is helaas niet meer zo mooi nu.
Mocht iemand nog volgende voetsteunen hebben liggen en ze kwijt wil, dan houd ik mij aanbevolen:
http://www.mv-motorrad.deMV+Fussrastentieferlegung+Sozius+verstellbar+fuer+BMW+R1200RT+bis+2012.htm

Het viel wel mee was ook mijn uitdrukking donderdag.
Denk van de bijna 50 er 35-40 wind mee gehad. De brandstoftank vond het een leuk windje!

's Avonds was de storm weg en was het ook nog leuk rijden.

Anyhow, nooit fijn om zo terug te komen :(
quote:
Thijs67 schreef op 18 januari 2018 @ 21:19:

[...]

Ben ik het deels mee eens, echter gaat mijn voorkeur nog steeds uit voor de bok.
Kop in de wind, kan die er niet vanaf vallen, hooguit kantelen.
Jiffy denk ik dat eerder de wind eronder kan komen en omwaait.
quote:
Jeroen1969 schreef op 19 januari 2018 @ 20:24:
Indrukwekkend Wobbert, dat je RT is omgeduwd door de wind.. er waren ook best veel filmpjes vrij snel op internet met allerlei bizarre gevolgen van de extreem harde wind.. voor en volgende keer...-> Bij hangaar 14 kan je in de parkeer garage parkeren, is ongeveer 10 minuten lopen van gebouw 204. Ik heb daar vanmorgen het Pumaatje geparkeerd. Tijdens de grote storm stond de Puma op Noord (bij KLM catering, ik moest daar training geven). Beetje spannend vond ik het ook: waait er een boom op, waait ze weg? Het kleine autootje staat laag op haar pootjes en is behoorlijk gestroomlijnd, afkloppen, geen gekke dingen gehad..

Nu ik weer een auto tot de beschikking heb, blijft Sidney bij codes oranje en rood gewoon op stal. Bij code geel zal ik nog eens kijken...

Moest jij deze dagen niet de held van de lucht spelen Jeroen.
Zo'n soort landing: https://www.youtube.com/watch?v=CI9YthsaL6g
...ook op de middenbok... :+
...en vandaag afgeleverd...

Wel veel pekel op de weg sinds gisteravond..., en dat doet mijn motorhart dan weer zeer... :/

[Afbeelding: i-HjCFNMZ-XL.jpg]

© 2001-2018 Motor-Forum